Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Bruker for tiden Avast! antivirus, og er egentlig veldig fornøyd med dette.

 

Men igjennom jobben får vi Trend antivirus.

I og med at denne koster penger skulle man i utgangspunktet tro at denne er bedre, men er den det?

 

Hvem av de to er mest resurskrevende?

Hvem av de er best på å stoppe virus?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Takker for mye nyttig lesing.

Alle 16 sidene i en engang får det til å surre i knotten.

 

Egentlig var jeg på jakt etter recovery / backup-programmer for XP , mente det hørte inn under datasikkerhet , men fant ingen?

 

Jeg ble interessert i comodo og flg skjedde.:

Lastet ned fra http://personalfirewall.comodo.com/ og da det gjensto ca 1 mb skjedde flg.:

Nedlastningen stoppet opp og plutselig crashet og låste

mitt trådløse nettverk Netcom samt firewall Zone Alarm Pro hele laptoppen. Etter reboot fungerte ikke browserne, IE 8 og Google.

Etter jeg hadde tømt cacke og cookies fungerte browserne ok.

 

Jeg har XP home m/ service pack 3.

 

Har oppdaget nu i ettertid at jeg ikke får kjørt skandisk etter hendelsen. Mulig det dukker opp flere nye problemer etterhvert.

 

Har ekspertene noen formening om hva hendelsen kan skyldes?

Endret av reor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
System requirements

 

Sophos Anti-Rootkit will support the following operating systems:

Windows 2000

Windows XP

Windows Vista

Windows 7

Windows Server 2003

Windows Server 2008

64-bit platforms

 

Sophos støtter disse står det nå nederst på siden ihvertfall.

 

Edit: ah for no driit, sophos krever registrering for å få laste det ned gratis....kan ikke fordra sånt

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Sophos støtter disse står det nå nederst på siden ihvertfall.

 

Takker. :) Skal oppdatere.

 

Hvordan er egentelig antivirusfungsjone til comodo? bra/dårlig?

 

Middelmådig. Avira f.eks. er en god del bedre, men Comodo fungerer fint hvis du bare leser avisen på VG. Dog er det jo bedre å være helt sikker, og derfor velge noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke noen konkrete tester og vise til siden Windows 7 ikke har kommet ut enda, men regner med at den er på linje med Vista og XP sin og de var ikke noe særlig. Bare og søke opp tester.

 

Og for og i det hele tatt tenke på og kalle en brannmur for sikker så er det et must at den er toveis, noe ikke Windows 7 sin er.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

takker Fresh Prince for en veldig god tråd.

 

Jeg kjører NOD32 Antivirus og Zone Alarm PRO brannmur, veldig fornøyd med det.

 

Har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på:

 

- Har hørt at NOD32 er kodet i assembly, og derfor er så "tynn" og kjapp, er det sant?

- Zone Alarm har ulike produkter med antivirusbeskyttelse, er det Kaspersky sin "motor" de kjører?

- Check Point Software har hovedkontor i Israel, Eset i Slovakia. Bør man ta hensyn til slikt når man velger sikkerhetsløsninger?

- Ser nå at Zone Alarm har tilbud på sin "Zone Alarm Security Suite 2010". 3 lisenser til 24,95$, noe jeg synes er grisebillig. Vurderer derfor å kjøpe pakken for så å legge inn på div familiePC'er. Noen med Zone Alarm Security Suite 2010 erfaring?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

1: Det er helt riktig.

2: De låner utviklerverktøyet (så og si motoren) fra Kaspersky, ja.

3: Nei, egentlig ikke. De fleste sikkerhetsselskaper fokuserer på globale trusler, uansett hvor de er fra. F.eks. Panda fra Spania, og Kaspersky fra Russland. Det er noen sikkerhetsprodukter som bare er egnet for det landet de er basert i, og det er som oftest produkter fra Kina og India (Quickheal f.eks.), da de er utsatt enormt for virus fra innsiden.

4: ZoneAlarm har et variert rykte, gjerne på antivirus og spyware fronten. Brannmuren er god, men de er ikke helt på topp på de andre produkter. Har ikke så mye erfaring selv fra de andre produktene, men de holder absolutt til vanlig surfing på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...