Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Spybot s&d er greit nok, men ikke så bra som superantispyware og malwarebytes.

 

Trådstarteren kunne ha tatt med dette programmet, samt sikkert 10 andre antispywareprogrammer, men det er ryddigst å ikke ha fler enn nødvendig.

 

XP brannmuren er jo også "grei nok", men comodo (free) og online armor (free) øker sikkerheten ganske mye mer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Comodo scoorer jo best på testene til matousec, så jeg regner med at den er litt bedre enn OA sikkerhetsmessig sett. Men OA har etter min mening et veldig mye bedre brukergrensesnitt, og en veldig fin overvåkingsfunksjon.

 

edit: er det noe forskjell på OA i XP i forhold til vista?

Er veldig fornøyd med OA, bortsett fra at den får steam til å crashe hver gang jeg avslutter et spill. Jeg får heller ikke hostet multiplayer på battlenet i Warcraft III. Det er litt irriterende, men man kommer jo rundt det. Om man ikke spiller, er jeg sikker på at OA er noe av det beste man kan komme over, dersom man har litt pc kunnskap fra før av.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Funker AVG Free i 64-bit operativsystemer? Står i sikkerhetsguiden at det ikke gjør det, men på forumet til AVG står det at det gjør det.

 

NEW FEATURES

============

- CHM help added for English.

- Add support for system restore points in installation.

- AVG Free is possible to install on 64-bit systems.

 

Noen som har testet AVG på et 64-bit system?

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-105082

Takker. :) De har fjernet støtten for Windows 2000 i den siste versjonen da. Men Online Armor skal gjøre jobben for deg uten problemer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-105082

Ser nesten ut som de har fjernet Zonealarm som gratis løsning. Skal fjerne det fra listen, takker. :)

 

Comodo kan du forresten sette i forskjellige moduser, noe som gjør at den lærer hvilke programmer og applikasjoner du bruker og ikke vil spørre deg så altfor mye om det. Kan sette både brannmuren og Defense+ i training modus.

Lenke til kommentar

Men av gratisprogrammer så er det fortsatt Avira antivir som ligger på toppen? Driver og konfigurerer og installerer en ny bærbar her, og vil helst ha top notch beskyttelse.

 

Det jeg har installert er Comodo firewall, AVG free og firefox (for sikker surfing). Men jeg lurer på om jeg skal bytte ut AVG med Avira antiVir?

Lenke til kommentar

Avg og avria er bra begge 2.

Jeg holder er knapp på avira(resussbruk veldig bra,har aldig sette et dårilg resultat på av-compare)

 

Du får prøve begge,jeg har lenge brukt avira free på mine pcer.

Er veldig førnøyd med avira og kjapt også ta bort falsk posetiv fra søk.

Ettersom som jeg lager filer selv kan det hende at antivirusprogrammer reagerer på dette.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem med avira!

 

Updateren får ikke kontakt med internett! Det skjer ingenting, og timeren bare går og går, og det står på 0%.

 

Og en ting til, når jeg bruker Comodo, hvorfor får jeg kanskje ti advarsler/spørsmål om jeg vil gi hvert forbanna program tilgang til internett?

Lenke til kommentar

Avira: Når du brukar gratisversjonen av Avira er du nedprioritert for å laste ned oppdateringar kontra dei som betal for Avira. Med nedprioritert meiner eg at dei som betal får høgare hastighetar, og står "først i køen". Dersom oppdateringa ikkje går etter fleire forsøk kan det vera at oppdateringa er blokka i Comodo/Windows sin brannmur dersom denne framleis køyrer. Dersom du etter å ha sjekka dette framleis ikkje får oppdatert kan det vera eit forsøk å reinstallere Avira.

 

Comodo: I byrjinga syns dei fleste det er best å sette den i "læremodous". Dette gjer du ved å høgreklikke på ikonet nede til høgre oppgåvelinja og velge "Firewall Secutrity Level". Dette sett du til "Training Mode", då skal du sleppe masinga. Hugs du bør stille den tilbake etter ei stund ;)

 

Hugs du kan deaktivere Windows sin eigen brannmur sidan du bruker Comodo ;)

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Er det noen som har tips til filer/program jeg kan laste ned for å forsikre meg om at ting virker som det skal? Ufarlige selvasgt... Håper noen skjønner hva jeg mener på :)

Har faktisk aldri hadt noe annet på maskina enn det jeg vil ha selv, så jeg har vært heldig... Har brukt bare gratis greier, AVG, SAS, Spybot, Windows defender. Kjører for tiden full pakke fra Kaspersky, en trial. Fornøyd foreløpig....

Den beste sikkerheten er jo å prøve å være forsiktig, da... Føler meg til tider ganske paranoid med tanke på eventuelle ugreier jeg kan få!

 

Takk for en flott tråd. Meget interessant, og meget velkommen....

Lenke til kommentar
Er det noen som har tips til filer/program jeg kan laste ned for å forsikre meg om at ting virker som det skal?

Du kan kjøre igjennom Veiledningen.

Lage en ny tråd og poste loggene.

Dette vil gi deg et svar på om du er helt ren for maleware.

Takk for tipset!

Men jeg er temmelig sikker på at maskina er ren, og jeg jeg kan ikke bry folk med en maskin som funker! Skal forklare hva jeg mente... Altså, jeg er int. i å se hvordan, i mitt tilfelle, Kaspersky, oppfører seg når det kommer et virus snikende. Jeg trenger altså et helt ufarlig virus, eller hva som helst som får sikkerhetssystemet til å reagere... Noe som provoserer det, kan du si!

Jeg vet det fins :)

 

U see?

 

Edit: noe sånt som dette altså....

Endret av knutj78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...