Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-105082

Webroot SecureAnywhere er et ganske solid antivirusprogram, ja. SuperAntiSpyware kan du kvitte deg med, det har tapt seg en del de siste årene, og Malwarebytes holder i massevis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Akkurat kjøpt meg en ny Asus Zenbook laptop med Win 8, så da følger jo MSE med, men jeg lurer på om jeg kanskje bør avinstallere / erstatte det med et annet program?

Jeg ser at MSE ikke ligger på topplistene i det siste når det kommer til virusbeskyttelse, så jeg lurer på om jeg kanskje bør bytte til Avast istedenfor?

Tenkte oppsettet mitt skulle se noe ala slik ut:

Avast (?)
Online armor
Malware
Ccleaner

Noen som har noen tanker om dette / eventuelt tips til noen endringer?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det er et helt OK program som hverken har reklame og som bare går stille i bakgrunnen. Så om du ikke laster ned så altfor mye snusk, så bør det holde. Men oppsettet du har lagt opp med Avast ser bra ut det. Et annet gratis alternativ du kan vurdere er Panda Cloud Free.

Lenke til kommentar

Jeg har atm dette oppsettet:

Emisoft online armor firewall
Emisoft online anti-malware
Ccleaner (trenger det vel egentlig ikke siden jeg har slike funksjoner på emisoft)

Avast premium

 

Bare lurer på hvordan emisoft anti-malware stiller i forhold til vanlig anti malware som de fleste anbefaler her inne?

Eventuelt om det er noe annet jeg burde ha / vurdere, kom gjerne med tips :)

Lenke til kommentar

Emisoft er en gammel traver på markedet, og har høy stjerne blandt brukere. Et billigere alternativ er Malwarebytes Anti-Malware.

Okei, men siden jeg likevel har betal versjonen av emisoft anti malware, så holder jeg meg bare til den inntil videre, så kan jeg heller bytte til malwarebytes anti-malware når abonnementet går ut :)

Lenke til kommentar

Hm.

Da jeg installerte Avira Antivir og Comodo Premium krasjet hele pc-en. Jeg måtte ta systemgjenoppretting for å få den igang igjen.

Ny pc og greier. Det ser ikke ut til at den er skadet, men nå er jeg tilbake på Windows Defender. Synd, Har sikkert behov for bedre sikkerhet.

Kan krasjet ha med å gjøre at jeg har win 8.1?

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Comodo Internet Security? Kan være fordi du kjørte to antivirus samtidig, sjeldent det ender bra. Blir konflikter mellom de to som kan gjøre at maskinen kræsjet. Anbefaler å bare ha ett antivirus.

Lenke til kommentar

Comodo Internet Security? Kan være fordi du kjørte to antivirus samtidig, sjeldent det ender bra. Blir konflikter mellom de to som kan gjøre at maskinen kræsjet. Anbefaler å bare ha ett antivirus.

 

Oj, det er antivirus i Comodo Premium også, ja. :)

Kanskje jeg skal våge å prøve en gang til ... Avira antivir og Comodo <hvilken versjon?> ? :hmm:

Lenke til kommentar

Foreslår at EMET tas med i guiden; beskytter mot typisk exploit-behavior uten å trenge signaturfiler ala antivirus.

 

Finnes på http://www.microsoft.com/emet

Ville anbefalt å beskytte typisk eksponerte programmer som håndterer "ikke-validert" data fra nettet, slik som browsere, VLC (eller den videoavspilleren du bruker), mailklienter, PDF-lesere, browser-plugin prosesser og Office/OpenOffice/LibreOffice som kan åpne slike filer.

Endret av Paull
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg trenger "Emsisoft Hijackfree" når jeg allerede har:

Emsisoft Anti malware
Emsisoft Anti malware guard
Emsisoft Online armor

Hijackfree programmet fulgte tydeligvis med når jeg ordna meg betalversjonen av Emsisoft Online armor, men det virker som om den gjør stort sett det samme som Emsisoft anti-malware.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan vel ikke ha både windows brannmur og online armor på samtidig?

Når windows brannmur ikke er aktiv så får jeg en notis på PCen fra "windows security center" om at jeg må aktivere tjenesten, og det er litt irriterende.

Kan jeg ha begge aktive samtidig, eller blir det problemer av det?

Jeg har betalversjon av online armor, så jeg må nesten bruke den da.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg anbefaler ikke å ha to brannmurer på samtidig. Mulig Windows Sikkerhetssenter ikke kjenner igjen Online Armor selv om den er påslått. Meldingen kan du be om å bli skjult, slik at du ikke får den opp hele tiden.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva bruker folket?

Selv kjører jeg:

Avast antivirus

Malwarebytes anti-malware

ZoneAlarm firewall

 

På tlf:

Avast

 

 

Kjørte før:

Kun windows defender

 

 

Innspill? Leste litt om hvor dårlig windows defender har blitt nå, så panikkartet handlingsmønster førte til ovenfornevnte. Tips mottas med takk.

 

Poeng å betale for noen løsninger?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...