Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det er kun Premiumkorta som har problem med store disker.Jeg har bygd to pcer på P5K-E med WD 500gb,og det har gått fint.Så jeg tror vanlig P5K skal takle WD.

 

Men for å være helt sikker,ville jeg vurdert f.eks Seagate 500gb.

Samsung har også knalldisker, bare for å legge til det.

 

Sata1 og Sata2 skal vel ikke ha noen betydning da diskene ikke har sjangs å levere i nærheten av ytelseskapasiteten til Sata1 engang (?).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Har ikke fulgt med på denne posten på en stund, og frister ikke å lese 50sider for å få svar på et enkelt spørsmål, så beklager om det har blitt besvart før.

 

Noe nytt ang. SLI-drivere til P5K-Deluxe? Hørte rykter om noen "unofficial drivers" men har ikke sett noe til noen.

Noen som har? Evt. testet?

Lenke til kommentar
Har ikke fulgt med på denne posten på en stund, og frister ikke å lese 50sider for å få svar på et enkelt spørsmål, så beklager om det har blitt besvart før.

 

Noe nytt ang. SLI-drivere til P5K-Deluxe? Hørte rykter om noen "unofficial drivers" men har ikke sett noe til noen.

Noen som har? Evt. testet?

 

 

nix og nei... Glem sli på p35 og x38... Det skjer ikkje... sånn er livet dessverre :(

Lenke til kommentar
Har et plain P5K og har lagt inn nyest bios. Sitter og skal bestille en WD500GB disk, men leser om problemer med disse.

 

Er disse problemene fikset i siste bios, eller bør jeg gå for disk av annet merke?

Tror fortsatt det er et godt spørsmål, men uten at det finnes noe godt svar. Hadde disse problemene rammet konsevent akkurat en modell disker, eller en bestemt versjon av kort hadde det vært greit, men det gjør det tydeligvis ikke.

Har nylig selv installert Windows på en ny WD 500GB med mitt Deluxe, og det er ingen problemer her. :) (nyeste ikke-beta bios, disk produsert sept 07)

Lenke til kommentar
Har ikke fulgt med på denne posten på en stund, og frister ikke å lese 50sider for å få svar på et enkelt spørsmål, så beklager om det har blitt besvart før.

 

Noe nytt ang. SLI-drivere til P5K-Deluxe? Hørte rykter om noen "unofficial drivers" men har ikke sett noe til noen.

Noen som har? Evt. testet?

 

Husker å ha lest på ett annet forum om folk som har kjørt sli på disse med modda drivere.

Lenke til kommentar
Kan hende dette er spurt om før, men jeg spør likevel ;)

 

Hva er forskjellene mellom P5K Deluxe og P5K Premium?

 

Hovedforskjellen er at p5k Deluxe er utgått. P5k Premium har overtatt for deluxe. Kortene er tilnermet helt like, men tror deluxe hadde større bundel enn premium.

 

Har selv deluxe, og er svært fornøyd med dette kortet.

Lenke til kommentar

Nytt problem. Tenkte å bruke cpu_fan uttaket til en 80mm vifte som skal lage litt luftsirkulasjon rundt vannblokka, og bruke q-fan til å regulere ned turtallet. Imidlertid får jeg kun maks turtall på vifta uansett om jeg setter q-fan til "enabled". Uansett hvilke av profilene jeg velger går den på maks.

 

Q-fan funksjonene for chassivifter er avslått. Hva skjer?

 

EDIT: Regner med at det er fordi vifta ikke har 4-pins kontakt slik som hovedkortet tilbyr, men kun tre. Bingo?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...