Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Hmm, synes BIOSen var litt uoversiktlig. Hvordan tar man av den tingen at den justere ned hastigheten på prosessoren når den ikke har mye å jobbe med. Hvordan overklokker man? Er ganske noob i BIOSen, men det gamle korte klarte jeg det helt fint. Så hvis noen hadde giddet å prøve å forklare meg så hadde jeg satt stor pris på det. :)

 

Er det tillatt å spørre det spørsmålet lenger?

 

C1E Speedstep eller noe sånt heter den funksjonen som setter ned multiplier under lite load.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
C1E Speedstep eller noe sånt heter den funksjonen som setter ned multiplier under lite load.

Det er Speedstep som setter ned multiplier, C1E skrur ned volten samtidig :)

 

Jeg har i hvert fall C1E skrudd på, og det gjør ingenting med spenningen. Multiplieren blir derimot senket til 6x når ikke alle prosessorkraften trengs.

Lenke til kommentar

Prøvde med annen RAM, uten hell.

 

Returnerte CPU og hovedkort, fikk beskjed av Netshop i dag at de hadde oppgradert bios på hovedkortet, testet med min CPU og funnet begge i orden (imponerende raskt testet forresten). Det er jo en god nyhet. Men burde ikke vanilla P5K ha støtte for Q6600 "ut av esken"?

Lenke til kommentar
Ja! Hva er makstemperaturen hovedkortet bør/kan ha? Har lurt på det lenge men aldri kommet meg til å spørre.

Det jeg også har lurt på... Hos meg går temperaturen over 50 grader etter spilling (i enkelte spill) over noen timer. Temperaturen på CPUen faller raskt etter load, og er lavere under load enn hva temperaturen på hk er. Den høye temperaturen fikk meg til å stusse. Hvor måles temperaturen på dette kortet, ved NB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...