Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Må ærlig innrømme at jeg ikke har vært kar om å finne noe sted å sette dram volt enda. Du har ikke i hodet hvor jeg finner det? Tar tid å finne frem når maskina låser seg hele tida. ;)

 

Står ikke sammen med timings, og finner ikke noe i manualen (måtte krype til korset).

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra info det Kimmer :thumbup:

Men snakker vi altså om 3 forskjellige sata- relaterte problemer på P5K Deluxe/Premium?

 

Jeg kjenner til:

1. Sata disker på 500GB eller mer, og gjerne fra Samsung eller WD fungerer ikke, ikke mulig å installere OS. Windows finner ikke disk, eller BSOD underveis. (foreløpig ukjent årsak, rammer ikke alle)

2. Problemer med installasjon av Vista under AHCI/Raid- mode, på enkelte disker grunnet inkompatibilitet mellom ICH9R og Vista's innebygde driver (finnes ny driver for nedlastning hos Asus, som skal løse dette)

3. En del disker må settes som "sata 1" disker for å kunne brukes, fungerer ikke som Sata2 (dette er løst med Premium revisjon A03?)

 

Gjelder dette Asus P5KC?

 

På tur å kjøpe ny disk for øyeblikket.. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg satt inn ny kjøler på CPU og i den forbindelse måtte jeg ut med HK osv. Når jeg booter opp nå får jeg denne feilmeldingen på bilde nummer 2 før den sjekker NVRAM : No master IDE H.D.D detected press F1 to continue.

 

Hva er det jeg har gjort feil her? Forandret ingen ting i biosen og jeg bruker jo ingen IDE disk, og jeg har ikke lyst til å dra ut alle kabler og koble alt på nytt om noen har ett fint svar her.

 

Takk for hjelpen !

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Heisann hoppsann alle barn (inkludert voksne barn)!

Nå er jeg lei av at S-ATA portene på mitt P5K Deluxe/WiFi holder på å falle fra en eller en. Har nå bestilt et P5K Premium WiFi i stedet, for å slippe å installere allt på nytt. Dette har vel stort sett alle de samme komponentene, så dette burde ikke være noe problem, eller? Hvordan er kvaliteten på P5K Premium i forhold til Deluxe? Er det noen forbedring? Skal dog sies at jeg hadde et VELDIG tidlig eksemplar av P5K Deluxe...

 

Hva er egentlig forskjellene på Deluxe og Premium, bortsett fra at Premium har 2x E-SATA og navnet?

Lenke til kommentar

Får du Premium rev A03 er du reddet.Der skal feilen med store disker være løst.

 

Kvaliteten ellers er meget bra for et toppkort som dette.Hva som er forskjellen på Deluxe kontra Premium er et godt spørsmål,som jeg ikke vil begi meg ut på å svare på.Antakeligvis er Premium bare en ferskere revisjon.

Lenke til kommentar
Heisann hoppsann alle barn (inkludert voksne barn)!

Nå er jeg lei av at S-ATA portene på mitt P5K Deluxe/WiFi holder på å falle fra en eller en. Har nå bestilt et P5K Premium WiFi i stedet, for å slippe å installere allt på nytt.

Du burde jo heller returnere kortet du har, og få et nytt (RMA). Siden Deluxe har blitt erstattet av Premium er det også gode muligheter for at du da får et Premium tilbake. Hvis du allerede har kjøpt nytt ville jeg likevel forsøkt å levere det tilbake, kortet er defekt. Hadde jo forøvrig selv akkurat samme problem med obsternasige Sata- porter som kom og gikk etter eget ønske, på mitt første Deluxe (som også var tidlig type). Siden jeg ikke ville være uten maskin mens butikken så på feilen, kjøpte jeg bare et nytt, og ba pent om å få refundert pengene for det gamle når feilsøking var gjort. Man har jo ikke krav på en slik løsning, men det er absolutt verdt et forsøk syns jeg.

 

Vi har vel egentlig ikke klart å komme frem til noe annen nevneverdig forskjell mellom Deluxe og Premium enn det lucky666 sier. Og de har jo også forskjellig bios da. Sånn rent drivermessig skulle det ikke være noe problem å gå fra det ene til det andre, vet dog ikke om Windows reagerer på at hk har ny identitet (ifht aktivering). Men det er det vel kanskje andre her som har testet.

Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden er det et kort jeg fikk som sample direkte fra hovedkontoret i Taiwan da jeg jobbet i ASUS, så RMA blir vanskelig å få til! ;-)

 

Nå jobber jeg et annet sted i data-verdenen og klarte jaggu og lure til meg å få Premium kortet gratis også, så jeg klager ikke på ordningen! ;-)

 

Jeg har en fullversjon av Vista Ultimate orginal, men håper ikke det byr på problemer. Det er jo allerede aktivert, og håper som nevnt STERKT å slippe å installere Windows på nytt!

Lenke til kommentar
Problemet er at Thermalrighten er for lang i forhold til hullene som den skal festes i.

Du ser hva jeg mener på bildene, bare se på Thermalrighten jeg satte på, øverst.

 

Hint: Skruehull

Du kan jo ikke forvente at jeg skal se det så tidlig... :roll:

He he neida, jeg ser det nå ja, Mosfet sitter vist vekselvis "på tvers" og "på langs" på den ene rekka. :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...