Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er en lovlig med hensyn til sex?


Anbefalte innlegg

en 15 åring og en 16 åring kan fint ha seks uten at den eldste blir straffet for det så lenge begge to er med på det selvsagt, men hvis de ikke hadde vært det ville ikke lavalderen hatt noe å si.

To personer under 16 år kan også fint ha sex uten noen konsekvenser så lenge det er frivillig så klart.

 

Nå aner jeg så og si ikke hva Diakon er, og hva de står for. Men de kan riktignok mene hva faen de vil i denne saken, men de kan ikke gjøre noe med det uten å bryte norsk lov. Og når du NEKTER å oppgi en eneste kilde, og når googling ikke finner noe som helst om diakons meninger i henhold til sex så er det helt umulig å ta deg seriøst. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja sjansen for å bli tatt når to 13 åringer har sex er liten for å si det sånnlaugh.gif

Men jeg vil ikke se det med å ha sex når man blir 16 år som en regel men som en anbefaling.

Det var det mine foreldre tenkte også, men så ble jeg til,og det hele ble avslørt.

De var begge 14 år gamle.

Ja, sånn kan det gå når man ikke får noen informasjon hverken om hvordan barn blir til eller om forskjellige prevensjonsmidler og hvordan de virker. 14 år gamle og foreldre er ikke helt bra. Da er man fortsatt barn selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvor sikkert er egentlig kondom? Merker jeg har begynt å bli litt skeptisk til kondom i det siste. En jeg hadde samleie med nylig hadde erfart at den hadde sprukket flere ganger.

 

Er egentlig ikke skeptisk til selve stoffet i kondomen osv. om denne behandles bra. Men hvor viktig er det f.eks. å holde kondomen fast til skaftet på penis i det man drar penis ut etter endt samleie? (Som det anbefales om). Dette har jeg absolutt aldri gjort.

 

Det hender jo at det er fuktig/klebrig på penisskaftet/kondomen etter man har dratt den ut, og jeg har bare gått utifra at dette er glidemiddel/hennes kroppsvæsker. Men hva om det er sæd? Hvor mye skal til for at sæden kommer seg fra tuppen av kondomen til skaftet og dermed utenfor kondomen? Dette kan jo på sikt (om det skjer under samleie) føre til befruktning.

 

Noen som har kunnskap om dette?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvor sikkert er egentlig kondom? Merker jeg har begynt å bli litt skeptisk til kondom i det siste. En jeg hadde samleie med nylig hadde erfart at den hadde sprukket flere ganger.

 

Er egentlig ikke skeptisk til selve stoffet i kondomen osv. om denne behandles bra. Men hvor viktig er det f.eks. å holde kondomen fast til skaftet på penis i det man drar penis ut etter endt samleie? (Som det anbefales om). Dette har jeg absolutt aldri gjort.

 

Det hender jo at det er fuktig/klebrig på penisskaftet/kondomen etter man har dratt den ut, og jeg har bare gått utifra at dette er glidemiddel/hennes kroppsvæsker. Men hva om det er sæd? Hvor mye skal til for at sæden kommer seg fra tuppen av kondomen til skaftet og dermed utenfor kondomen? Dette kan jo på sikt (om det skjer under samleie) føre til befruktning.

 

Noen som har kunnskap om dette?

Har aldri opplevd at den har sprukket.

 

Det fuktige som sitter igjen på skaftet er fra henne. Har du noen gang sett sæd renne inni kondomen forbi penishode? Det har ikke jeg... For meg sitter kondomet som et skudd selv etter utløsning. Har derfor heller ikke behov for å holde igjen kondomen.

Lenke til kommentar

Hva med å bruke mye glidekrem på kondom, å smøre inn pikken med glidemiddel før man tar på kondom, da burde den ikke sprekke.

 

Svar til det jeg har uthevet: da risikerer du at den glir av underveis. Glidemiddel på utsiden er derimot ikke noe problem - der skal det jo helst gli godt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

I Agder lagmannsretts dom LA-2010-104391 var gjerningsmannen 16 år og noen måneder, fornærmede var 15 år og noen måneder. Gjerningsmannen, A, var anklaget for voldtekt og seksuell omgang med barn under 16 år. Aktor meddelte når lagretten fant A ikke skyldig i voldtekt at påtalemyndigheten frafalt anklagen om seksuell omgang med barn under 16 år.

 

Det er begrenset hvilke konklusjoner man kan trekke ut fra aktors handling i saken, men basert på Riksadvokatens prioriteringer og sakens bevissituasjon slik den fremgår av tingrettens og lagmannsrettens domsgrunner virker det som om påtalemyndigheten var av den oppfatning at man ikke burde prosedere på så smal aldersforskjell alene.

 

Dette er den eneste saken jeg har funnet med så smal aldersforskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Den seksuelle lavalder er 16 i Norge. Men diskuterte med en kamerat for en god stund siden at selv om begge er over 16, begge er enige at dere skal ha sex, men foreldrene kan anmelder fordi om sa kameraten min. Jeg sa at det ikke kan skje noe hvis dette er normale oppegående folk vi snakker om. Men han mente det motsatte. Selvfølgelig når du er 18 er du myndig og kan bestemme over deg selv, men når det kommer til sex, så kan man det når man er 16? Gjerne svar meg på dette...:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kan noen andre enn foreldrene eller partneren anmelde sex som ikke stemmer helt overens med lavalderen?!

 

Og om man er i et slikt forhold og begge er "klar" kan foreldrene anmelde, men blir det noe mildere eller tatt hensyn til om begge ville. Er jo ikke "tvungen sex" eller overgrep sånnsett. Blir vel som oftetst reglet innen familien vell før det kommer til noen anmeldelse?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Så lenge dere er omtrent like utvikla mentalt begge to, og begge vil det så er det ingen ting noen kan "ta" deg for.

 

Loven som omhandler seksuell lavalder er til for å forhindre at 60 år gamle griser koser seg med 14 år gamle jenter (F.eks.)

Ja og 50 år gamle purker som utnytter ungutter.

Lenke til kommentar

Man kan vel si det sånn.

 

hehe, fyllesex er ikke så sykt værde.

Mye bedre og knulle i edru tilstand new_yes.gif

 

Jenter som tør å si nei, er modige, ikke kjipe. Husk det. Du er like mye verdt selv om du ikke ønsker å ha sex. Ingen har krav på kroppen din. Det er ikke noe galt med deg om du ikke synes sex er digg. Det kan tvert i mot være ganske ubehagelig selv om du er forelsket. Si kun ja hvis du har veldig lyst og blir fuktig.

Endret av Dissikutere
Lenke til kommentar
Ja det er i hovedsak ting som omhandler seksualforbrytelser norsk lov gjelder i utlandet.

Når det gjelder denne ordningen med omgåelse av den seksuelle lavalder ved at man har ring på seg, så vil jeg anbefale deg å ringe til en diakon, ellers så finnes det bøker på biblioteket som kan gi deg disse opplysningene,denne boka står vanligvis i en hylle hvor det står kun for helsesøstre,sykepleiere,mm.

Jeg husker ikke tittelen på denne boka.

 

Hva er premien for åskyte en diakon da? Jeg mener, en som setter seg over Norsk lov og kapper kjønnsorganene av noen, fortjener og bli skutt og ikke nødvendivis av dødelige kuler med en gang.

Endret av Dissikutere
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...