Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er en lovlig med hensyn til sex?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Sitronsaft skrev (På 11.4.2012 den 19.12):

Hvor sikkert er egentlig kondom? Merker jeg har begynt å bli litt skeptisk til kondom i det siste. En jeg hadde samleie med nylig hadde erfart at den hadde sprukket flere ganger.

 

Er egentlig ikke skeptisk til selve stoffet i kondomen osv. om denne behandles bra. Men hvor viktig er det f.eks. å holde kondomen fast til skaftet på penis i det man drar penis ut etter endt samleie? (Som det anbefales om). Dette har jeg absolutt aldri gjort.

 

Det hender jo at det er fuktig/klebrig på penisskaftet/kondomen etter man har dratt den ut, og jeg har bare gått utifra at dette er glidemiddel/hennes kroppsvæsker. Men hva om det er sæd? Hvor mye skal til for at sæden kommer seg fra tuppen av kondomen til skaftet og dermed utenfor kondomen? Dette kan jo på sikt (om det skjer under samleie) føre til befruktning.

 

Noen som har kunnskap om dette?

Har heller ikke så stor kunnskap om dette. Men dette vet jeg bare:

Da har de tydeligvis brukt offte kondomer som har gått ut på dato. Kondomer som har gått ut på dato har større risiko for å sprikke. Det er viktig å sjekke datoen. Og slik som du sier, hvordan man behandler kondomen. 

PS: Beklager for 8 år sein varsel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 4/28/2020 at 6:11 AM, TheDarkSapling - SCM said:

Har heller ikke så stor kunnskap om dette. Men dette vet jeg bare:

Da har de tydeligvis brukt offte kondomer som har gått ut på dato. Kondomer som har gått ut på dato har større risiko for å sprikke. Det er viktig å sjekke datoen. Og slik som du sier, hvordan man behandler kondomen. 

PS: Beklager for 8 år sein varsel.

Haha, utrolig artig med sent varsel da.. Og morsomt å se hva jeg selv har skrevet. OG, jeg har ikke brukt forumet på flere år (og logget inn nå for å få hjelp til TV-kjøp). Kan si at jeg har blitt mye flinkere til å bruke kondom, og også å "dra kondomen med meg ut" ;) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Jeg har ikke lest hele tråden, er dette berørt før?

1. Det hevdes at to under lavalderen på 16 år lovlig kan ha sex så lenge begge samtykker. Men poenget er jo at er du under 16 år, så kan du ikke samtykke ... Det er ikke slik at du kan samtykke overfor en som også er under 16, men ikke overfor en som en voksen. Så jeg vil si at det ikke er lov, men du blir heller ikke straffet, dette også fordi du er barn ...

2. Kan en voksen nordmann straffes i Norge for å ha sex med en person i et land hvor lavalderen er lavere enn i Norge?

 

Lenke til kommentar

1) Dersom begge er under 15 kan ingen straffes pga. den strafferettslige lavalder. Dersom begge er over 15 men under 16 kan begge straffes, men i praksis bruker man ikke straff på slike forhold. 

2) Ja, etter straffeloven § 5 nr. 9 kan norske statsborgere straffes for handlinger begått i utlandet som er brudd på bl.a. den norske seksuelle lavalder. 

Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne
×
×
  • Opprett ny...