Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er en lovlig med hensyn til sex?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Så lenge dere er omtrent like utvikla mentalt begge to, og begge vil det så er det ingen ting noen kan "ta" deg for.

 

Loven som omhandler seksuell lavalder er til for å forhindre at 60 år gamle griser koser seg med 14 år gamle jenter (F.eks.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det står at den kan falle bort. Så det blir en sjanse å ta.

 

:)

Nei, det er ikke noen sjanse å ta. Du må ikke lese deg blind på kun lovteksten, det er lov å benytte andre rettskilder som forarbeider og dommer fra Høyesterett. Om du hadde gjort det, ville du også visst at det er å anse som lovlig, hvertfall fram til Høyesterett sier noe annet.

Lenke til kommentar
jeg har et spørsmål kan hende det sto, men jeg gadd ikke lese alt, men jaja nå kommer spørsmålet. hvis to er like gamle kan de da bli straffet hvis de gjør det i 14, 15 års alderen. hvis begge vil det altså

I 14-års alder: helt klart nei, siden begge er under straffbar lavalder (15 år) i tillegg . 15-års alder antar jeg det samme gjelder dersom begge er ca. like gamle. Seksuell lavalder er satt for å forhindre at voksne utnytter mindreårige seksuelt, ikke for å kriminalisere forelsket ungdom som koser seg. ;)

 

EDIT:

Og ja, svaret står her alt... :whistle:

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Det der er svart er det "no law"

Hmm

Ingen lov..

Da kan hvem som helst ha sex med hvem som helst..

 

Se for deg to 7-8 åringer :S

 

7-8åringer har i alle år eksperimentert med hverandre på alle mulige måter, seksuelt. Gjorde det selv siden barnehagen med en nabojente som var to år eldre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det der er svart er det "no law"

Hmm

Ingen lov..

Da kan hvem som helst ha sex med hvem som helst..

 

Se for deg to 7-8 åringer :S

Det hender rett som det er at to unger i barnehagen kan finne på å eksperimentere med slikt. De skjønner jo såklart ikke hva de driver med, men det skjer nok likefult.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Jente 15

Du har det, ja. Så lenge hun er villig, og har lyst.

 

Husk beskyttelse ;)

 

True, men samtidigt må dere kjenne hverandre. Ikke ha sex med en person du knapt kjenner. Det kan gjøre at du stresser deg, å dermed strammer musklene å kan gjøre de vondere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du har det, ja. Så lenge hun er villig, og har lyst.

 

Husk beskyttelse ;)

 

True, men samtidigt må dere kjenne hverandre. Ikke ha sex med en person du knapt kjenner. Det kan gjøre at du stresser deg, å dermed strammer musklene å kan gjøre de vondere.

Deeeeet... kommer vel an på øyet som ser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Loven har ingenting med å blande seg inn i hva 2 mennesker gjør sammen med viten og vilje. Det er en smule latterlig at 15+17 ikke er greit, mens 17+19 er det. Eller 20+60 for den del.

 

Voldtekt er et helt annet tema.

 

Når det er sagt, så er det ingen som tar skade av å vente med sex til de er voksne (som ikke skjer ved en eksakt alder). Og sex for sex sin skyld tviler jeg på at vil gi noen goder minner, senere i livet. I det minste prøv å opparbeid et forhold først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
Har jeg (Gutt 13) lov til ha sex med en jente som er 13 år ?

Nei, det har du ikke. Det er ikke tillat med seksuelt samvær, eller seksuell omgang med annet kjønn før man er fylte 16 år. Ved å eventuelt gjennomføre dette bryter man loven. Dette kan faktisk straffes, om foreldrene dine (eller foreldrene til jenta), for nyss om dette. Dette gjelder også selv om det var frivillig fra begge sider. Bare å kneppe buksa og vente noen år til.

 

:)

 

Hmm.. Dette visste jeg ikke. Trodde det var lov viss begge parter er villige.

 

Lærte noe nytt i dag også :)

 

siden begge er 13 er det jo ingen av dem som kan bli straffet?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...