Gå til innhold

[løst]Netshop har nå hjulpet meg, men det tok lang tid


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at dette er en farse uten like, men jeg mener fortsatt at dere bør vente til over helgen med å skyte de før de kommer med en saklig forklaring og får sett igjennom denne saken en gang til. Hvis det er så at det headsettet som er avbildet IKKE er trådstarters, kan dette være hele opphavet til problemet, noe de bør få anledning til å fikse.

Enig?

8760307[/snapback]

 

Nei, "over helgen" er ikke bra nok når saken henger slik den gjør. De involverte hos Netshop er nok fullstendig klar over utviklingen i denne tråden, og bør komme med en oppklaring/unnskyldning ila kvelden.

 

Det beste er om de raskt kan komme til enighet med trådstarter, som deretter kan avslutte diskusjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...jeg har aldri truet Netshop med noe som helst.

8760328[/snapback]

Nei, kildep gjorde det, han regnet sikkert med at det var deg siden du med en gang måtte i strupen på ham.

 

Jeg synes faktisk netshop hadde dritt seg ut mest hvis det hadde vært hans ørepropper. Hadde jeg fått bilder av ørevoksen min på diskusjon.no hadde jeg blitt rimelig forbannet. Uansett er saksbehandlingstiden på denne saken alene nok til å stille netshop i samme bås som jmdata når det gjelder support. Og det er jo ikke en bås man har lyst å være i - Den heter nemlig "Ikke handle hos disse".

 

Ingen tvil om at Micke behandles som en dråpe i havet av netshop.

 

Så får tiden vise om bølgene slår inn på stranden også neste vår.

Nydelig formulering. *klappe*

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
...jeg har aldri truet Netshop med noe som helst.

8760328[/snapback]

Nei, kildep gjorde det, han regnet sikkert med at det var deg siden du med en gang måtte i strupen på ham.

 

Jeg synes faktisk netshop hadde dritt seg ut mest hvis det hadde vært hans ørepropper. Hadde jeg fått bilder av ørevoksen min på diskusjon.no hadde jeg blitt rimelig forbannet. Uansett er saksbehandlingstiden på denne saken alene nok til å stille netshop i samme bås som jmdata når det gjelder support. Og det er jo ikke en bås man har lyst å være i - Den heter nemlig "Ikke handle hos disse".

 

Ingen tvil om at Micke behandles som en dråpe i havet av netshop.

 

Så får tiden vise om bølgene slår inn på stranden også neste vår.

Nydelig formulering. *klappe*

8760435[/snapback]

 

Aldeles fantastisk formulering :D

 

Jeg må si at i forhold til personlig hygiene så vasker jeg meg selv, og bryr meg fint lite om hva dere på diskusjon.no vet om ørevoksen min, eller resten av verden, jeg har et veldig distansiert forhold til sånne ting. Men det som virkelig slår meg her er det at de prøver å vri seg unna med å ta bilder av et svart headsett. Jeg postet kviteringfen i sted (Som hodetelefonene ar brettet inni), der står det tydelig HVIT

Lenke til kommentar
Uansett, jeg har sett det har dukket opp et par tråder med NetShop som er vrang på ordreretur/feil på varer etc. Hva har skjedd med Netshop i det siste? De hadde jo så bra rykte :(

8760652[/snapback]

Kan virke som om de mangler kompetent personell på returavdelingen.. Det er vel ikke alltid lett å supplere staben i takt med voksende omsetning.

 

Det er jo nesten fristende å ta kontakt å tilby seg å rydde opp, men de har vel neppe råd til den lønna jeg ville krevd for det. Hehe. :cool:

 

Forresten lurer jeg på hvordan de vet at det headsettet de postet bilde av, tilhører trådstarter (dvs, iflg ham selv gjør det jo ikke det..). Han har jo ikke akkurat oppgitt noe info (navn e.l.) i profilen sin. Men men..

Lenke til kommentar

Dette må være den mest spennende og interesange tråden jeg har lest. Gleder meg til fortsettelsen! Så langt holder jeg med micke, og ønsker han lykke til ;)

 

Mine sparepenger kommer nokk aldri i hennene til Netshop etter dette vertfall.., dette kan bli dyrt for netshop hvis jeg har flere med meg, 500 stykk som bruker ca. 40k på elektro i året kan bli mye penger, nå er det da ikke relavent med 500 stykk, men var ment til å få fram poenge.

 

 

EDIT: jeg øver ennå på å formulere meg.. :roll::p

Endret av Eirik-R
Lenke til kommentar

Vel, jeg leste nettop NetShop sitt svar, og jeg er enig med dem at de ikke burde trenge å sende ny vare i retur pga. den ørevoksen (hvis bildet er ekte!)

 

MEN. Hvorfor i helvette driver NetShop å poster slike bilder her? Altså, det burte de egentlig ikke gjort. Jeg vet ikke helt om det er noen regler for det, men det kan jo være ganske flaut for trådstarter, og det hele synker da ned til at det virker som NetShop skal redde sitt eget skinn her.. Det liker jeg ikke!

 

Men for all del, de gangene jeg har handlet hos Netshop har jeg fått super service, selv om det begynner å bli en stund siden sist.

 

Jeg tror de fleste her kan være enig i at Netshop har vært blandt de beste webshopene i Norge, og de har prøvd å bli det, men i det siste har det virket som de har begynnt i gi blaffen i dette.

 

På en måte er det jo positivt at Netshop sitter her inne og poster, siden da kan de se hva vi mener om dem, og har muligheten til å forandre seg, i denne saken, eller i den siste tiden har det jo vært mye negativt mot dem, så de har et stort forbedringspotensial.

 

Og hva gjør det egentlig om de er snill på service og taper noen kroner på det? Det som skjer da er jo at de vil miste kunder, som vil koste dem enda mer. Jeg vil si at god service er minst like viktig som pris, og det er langt dyrere å miste mange titalls kunder pga. en sak som dette, enn å sende nye ørepropper etc. (Jeg er enig med dere i denne saken, men slik dere ser det nå, så ville det vært det smarteste fra deres side)

 

 

PS: Jeg har lignende ørepropper, og JA, jeg er renslig i ørene, og renser de med Q-tips en gang i blandt, pluss, ja jeg dusjer også hver dag. Allikevel dannes det ødevoks, og ja, de tetter nokså ofte det lille hullet, og ca. 60% (tipping her) av lyden forsvinner, men det ejg gjør er ikke å klage til butikken, jeg finner en tegnstift og stikker hull på ørevoksen nedi, og de er som nye igjen

 

(Den tegnstiften har bøyd seg littegran på tuppen, så selv om den er skarp, funker den som en slags fiskekrok til å fiske ut ørevoksen, og ikke presse den nedi. Bare et tips)

 

Uansett, for å nå en konklusjon: Jeg er enig med Netshop i denne saken, men jeg er IKKE enig i at dere legger ut bilder her, og jeg sytnes en mod skulle fått "Netshop" utestengt for dette neste, i hvertfall en advarsel. Det blir bare for dumt. Og så har Netshop forbedrinspotensiale på servicen sin.

 

Denne posten er sikkert fryktelig rotete nå, men bare ta dere tid til å lese gjennom den, så vil dere forstå den :p

 

 

 

(takker for meg! :cool: )

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Uansett, jeg har sett det har dukket opp et par tråder med NetShop som er vrang på ordreretur/feil på varer etc. Hva har skjedd med Netshop i det siste? De hadde jo så bra rykte :(

8760652[/snapback]

Kan virke som om de mangler kompetent personell på returavdelingen.. Det er vel ikke alltid lett å supplere staben i takt med voksende omsetning.

 

Det er jo nesten fristende å ta kontakt å tilby seg å rydde opp, men de har vel neppe råd til den lønna jeg ville krevd for det. Hehe. :cool:

 

Forresten lurer jeg på hvordan de vet at det headsettet de postet bilde av, tilhører trådstarter (dvs, iflg ham selv gjør det jo ikke det..). Han har jo ikke akkurat oppgitt noe info (navn e.l.) i profilen sin. Men men..

8760688[/snapback]

 

Jeg hadde samme tanke. Har de bare ett slikt sett i retur for tida, og dermed "assume" at det er hans, eller han selv henvist til denne tråden i sin korrespondanse. Overaskende at Netshop konstant overvåker tråden her, kun av egen interesse, tilsynelatende. Det er jo i de fleste sammenhenger bra, men at de bruker forumet som Mosesruller og forsvarsskrift er tankevekkende.

 

Intet er bedre en "live" oppfølging, men intet er heller verre enn "live" nedrakking.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg ikke trygg nok til å kunne skrive ut mitt navn og adresse, men jeg kan bekrefte at de er mine, og DE ER HVITE.... Til dere tvilere DE ER HVITE, DE ER HVITE, DE ER HVIT

 

Her er direktekopi fra ordrestatus på netshoposlo.no

 

1 20548 Sony MDR EX71SLW - hodetelefoner hvit

headset m/øreplugger BEST i TEST! Stk 1 1 0 13.06.2006

300,00 300,00

 

Særavgifter: 0,00

Totalt: 300,00

Mva: 75,00

Totalt eks. frakt og gebyrer : 375,00

Lenke til kommentar
*snip*

 

 

(takker for meg! :cool: )

8760780[/snapback]

Bildet er av sorte headset.

 

Trådstarter kjøpte hvite, ifølge han selv :).

8760833[/snapback]

 

Vel, da blir det bare enda verre for Netshop da. Poster feil bilde, men sier det er trådstarter sine. (jeg tror på trådstarter her, men kan jo ha feil...)

 

Uansett, så blir det jo for dumt at de driver og skal bevise seg for oss brukere.

 

EDIT: Der postet trådstarter gitt, og har bevist at de er hvite. Det ser ikke bra ut for Netshop nei...

 

EDIT2: Vi ligger på rundt 40 lesere her :thumbup:, som, gir :thumbdown: for Netshop. Tipper det er en del her som blir skeptiske til Netshop etter denne tråden, og det kanskje uten grunn (de kan jo forbedre seg)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

kansje det hadde vært intressant med en avstemning om hva som bør skje her? :whistle:

 

til trådstarter kan jeg si at det aller beste hadde vært ett screenshot av ordrestatusen eller link der du stryker over navn og annen sensitiv informasjon, men for all del, jeg tror deg.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Jeg føler meg ikke trygg nok til å kunne skrive ut mitt navn og adresse, men jeg kan bekrefte at de er mine, og DE ER HVITE.... Til dere tvilere DE ER HVITE, DE ER HVITE, DE ER HVIT

 

Her er direktekopi fra ordrestatus på netshoposlo.no

 

1 20548 Sony MDR EX71SLW - hodetelefoner hvit

headset m/øreplugger BEST i TEST! Stk 1 1 0 13.06.2006

    300,00 300,00

 

Særavgifter: 0,00

Totalt: 300,00

Mva: 75,00

Totalt eks. frakt og gebyrer : 375,00

8760846[/snapback]

 

Vi har ingen grunn til å tvile på dine ord :)

 

Jeg (personlig) er bare redd for at noen har gjort en "tabbe" hos Netshop og din kontaktperson har fått et feil sett på bordet sitt.

 

Mvh

Jarmo

Lenke til kommentar

Jeg har selv handlet hos netshop, og ikke opplevd noe annet en god service på sitt ypperste der.

 

Men når jeg til stadighet ser at en må purre og purre, og ikke få svar før en legger ut sine problemer og klager her på forumet da begynner jeg å lure på om jeg skal handle der igjen. Det verste er at det ser ut til å være viktigere å forvsvare seg her på forumet med alle middler enn å bemanne de avdelignene som sørger for at slike saker ikke havner på forumet, men blir ordnet på en god måte.

 

Det er en skremmende utvikling når Netshop føler at de kan legge ut bilder av en vare, fordi at en kunde klager på forumet. Netshop er en bedrift, og bør holde seg for god til slik oppførsel. Bildet burde ikke havnet på forumet uten klarering fra kunde først, og når ikke engang kunde har fått bildet før det havner på forumet da er noe galt fatt. Jeg trur også at om kunden tar klagen videre til forbrukerråd o.l og forklarer hvordan Netshop har gått frem, så vil det nok straffe seg for netshop.

 

Er det viktigere å forsvare seg og fremstå feilfrie på forumet enn å behandle kundene med respekt og å kommunisere med dem? Om det hadde vært mine eiendeler som ble lagt ut på nettet, med anklager tilnyttet til dem, da hadde jeg i alle fall blitt rimlig forbanna, og gjort alt jeg kunne for at NetShop skulle fått svidd for dette. Her burde det komme en unnskyldning fra NetShop fortere enn svint for behandlingen av kunden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
kansje det hadde vært intressant med en avstemning om hva som bør skje her? :whistle:

8760892[/snapback]

Man avgjør ikke hva reklamasjonssaker ved folkeavstemning.

Lenke til kommentar
kansje det hadde vært intressant med en avstemning om hva som bør skje her? :whistle:

8760892[/snapback]

 

Eller kanskje ikke?

 

Aller helst burde vi satt denne tråden på "hold" for å se hva Netshop sier til dette, i stedet for å hudflette de når de helt åpenbart har gjort en feil!

 

Svart og hvit er to vidt forskjellige farger, de kan ikke ta feil med mindre de har plukket feil vare til feil servicenota.

 

Jeg synes Netshop bør få svare for seg nå som det er helt klart at trådstarter har kjøpt ett sett HVITE ørepropper, ikke sorte slik Netshop har avbildet.

 

jon67: Det er urimelig å kreve at Netshop skal svare for seg allerede i kveld, de er mennesker de også og de har vanlige arbeidstider som alle andre!

Lenke til kommentar
Bildet burde ikke havnet på forumet uten klarering fra kunde først, og når ikke engang kunde har fått bildet før det havner på forumet da er noe galt fatt.

 

Saksopplysning: Om jeg husker rett hadde kunden fått bildet på mail, men tull med mailkontoen forsinket lesingen av mail.

 

AtW

Lenke til kommentar

Her var det mange rare innlegg som viser at mange sliter med lover og regler relatert til forbrukerkjøp.

 

Derfor noen innspill:

 

Angrefrist har man når man kjøper en vare på postordre - altså fra noe annet enn et fast utsalgsted.. Hvis selgeren legger ved et korrekt angrefristskjema har kunden 2 ukers returrett fra kunden mottar varen. Hvis selgeren ikke legger ved angrefristskjema har man 90 dagers returrett, og det samme har man også hvis selger har lagt ved et mangelfullt angrefristskjema. Her skal det legges til at hvis kunden ønsker å returnere varen er det kunden selv som betaler frakt for returen. Selgeren plikter å dekke alle andre utlegg for kunden - inklusive frakten frem til kunden, men ikke returen.

 

Når det gjelder begrepet forbruksvare er dette helt i henhold til lovverket så lenge man man skjønner hva som menes med forbruksvare. Mange varer slites av normal bruk, og ren slitasje fanges ikke opp av reklamasjonsretten. Det er først når varen ikke lenger fungerer i henhold til hva kunden kan forvente at man kan hevde sin rett til reklamasjon.

 

Når det gjelder loven er det ingenting som heter garanti. Det korrekte begrepet er reklamasjonsrett, og da enten 2 år eller 5 år hvis tingen kan forventes å ha levetid utover 2 år.

 

Hvis en selger skal kunne bruke begrepet garanti skal dette kun benyttes for ytelser som gir kunden noe mer enn det loven setter som minimum - altså 2- eller 5 års reklamasjonsrett. Et eksempel kan være at en selger sier at vi tilbyr 12 måneders ekstra garanti på alt vi selger. I et slikt tilfelle vil kunden da ha 2 års reklamasjonsrett som er lovens minimum, og deretter 12 måneders garanti - totalt 36 måneder med rettigheter.

 

Det er dessverre en drøss med selgere i Norge som ikke har skjønt dette, og derfor benyttes ofte begrepet garanti uten at det er belegg for det. I tillegg har man totalt håpløse aktører som f.eks. Apple som forsøker seg på egne tolkninger hvor de sier at kunden kun har 12 måneders rettigheter, hvilket er sprøyt.

 

En annen interessant ting er at noen gir inntrykk av at kunden alltid har rett, og dette er langt fra tilfelle. På samme måte som det finnes dårlige/kjipe selgere finnes det også dårlige/kjipe/kverrulerende kunder som enten ikke kjenner til gjeldende lover og regler, eller våkner opp en morgen og kaster terning for å finne ut hvilken selger/firma de skal plage livskiten av i dag. Dette er ikke ment på trådstarter - her uttaler jeg meg på et mer generelt grunnlag. Av hensyn til plass skal jeg spare dere for konkrete skrekkhistorier.

 

Hvis det nå er slik at trådstarter har kjøpt og sendt inn hvite propper er det selvsagt snodig at Netshop poster bilde av et par sorte propper. Skal derfor bli interessant å se hvor denne saken ender opp.

 

Jeg driver selv med netthandel og personlig ville jeg aldri giddet å bruke tid på en sak som dette. Med det mener jeg at kunden (såfremt han faktisk sendte inn hvite propper som ikke er dekket med ørevoks) ville fått nye propper umiddelbart. På spesielt mindre beløp er det sjelden lønnsomt å krangle med en kunde, selv ikke når kunden eventuelt har feil. Det betyr ikke at kunden alltid har rett, men selv kjipe kunder kan være lønnsomme kunder så rent pragmatisk sett foretrekker jeg å være løsningsorientert fremfor konfliktorientert.

 

Det skal legges til at jeg ikke driver i samme bransjen som Netshop.

Lenke til kommentar

Her er screenshot av ordrebekreftelse for de som ønsket det

 

Som jeg har sagt så lå headsettet i en tøypose, som var brettet inni kvittering, med mindre flere har åpnet og sett, så er det ikke mulig å ta feil her

 

OT: Netshoposlo sine nye sider er ganske kule

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...