Gå til innhold

[løst]Netshop har nå hjulpet meg, men det tok lang tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Som den "voyeur" jeg er må jeg si det er facinerende å se "gruppedynamikk".

 

Fra "heia Nethop" til "død over Netshop" utifra en forumstråd..dvs en høyst "virtuell" verden.

 

Uansett hva fakta måtte være står jeg på mitt:

 

Det er alt for mange som oppretter "whiner-tråder" om "F**k <sett-inn-webshop".. Jeg fåkke medhold i min RMA-sak!" (gjerne med CAPS).

 

Det er altfor mange som "henger seg på i hylekoret" uten at jeg kan se annet enn "gruppedynamikk" på "Allah akbhar"-nivå, dvs. hjernedød flokkmentalitet.

 

Det er svært lite lurt å ta "offentlig debatt" på slike høyst uinteressante enkeltsaker mellom en webshop og kjøper.

Det gjelder begge parter.

 

Netshop gjør lurt i å avslutte denne farsen når de først har latt seg lokke med av trådstarter.

 

Politianmeldelse/bildemanipulasjon... tssk.tskk.. *latterlig* :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Her er screenshot av ordrebekreftelse for de som ønsket det

8761060[/snapback]

Det er altså NetShop Oslo det er snakk om her, eller NetShop.no ?

8761116[/snapback]

 

Det kunne jeg og tenkt å vite, for det er jo egentlig to forskjellige butikker? Man kan merke stor forskjell i kundeservice på de to (Siden det er to separerte butikker) og NetShop Oslo er jo en egen butikk og.

Lenke til kommentar

Kjøpt fra netshoposlo.no, men beskjed om å sende inn til netshop.no

Så jeg står litt i diskusjon med begge her, netshop oppfører seg som noen drittsekker, og netshoposlo skylder på netshop.

 

EDIT: Flokkmentaliteten ble litt påvirket av at jeg ikke kunne forsvare meg, siden jeg ikke kom hjem før kl 8, men når jeg poengterte ut noen STORE glipper fra netshop sin side, så ble det litt mer oppklaring i saken.

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Dette utvikler seg nesten til å bli den lille tua som veltet det store lasset.

 

Sommerfugleffekten, et vingeslag av en sommerfugl i afrika skaper snøstorm i orlando.

 

Enig i at butikken skal få uttale seg, få motsi stormen som bygger seg opp.

 

Men gutter, les nå responsen fra almenheten som kom på de første sidene etter at Netshop forsvarte seg, med de "intime" bilder av kundens etterlatenskaper.

Da var det "bevist" at denne kunden var en sjarlatan.

Bremsesporet i trusa som skulle bevise den proffesjonelle parts uskyldighet.

 

Det ble til en nedrig nedrakking av Mickes personlige hygiene nærmest. Flaut ble det.

Og så uprofft.

 

Ikke rart man spør seg; hvem står bak dette konseptet?

 

Ikke for å virke svulstig, men:

Det må oppfordres til grundervirksomhet, det personlige initiativ, den ungdommelige kraft og alt som følger med. Men den dagen suksess i ditt virke begynner å betale seg, da bør du investere.

Det må investeres i kunnskap om kunder, kunnskap om market og kunnskap om kommunikasjon, og også investeres i kundene direkte.

 

Bommer du her, ja så er du en døgnflue. Tilbake til tegnebordet, eller til pokerbordet om det var der det startet.

 

Dette er et skoleeksempel i mislykket HR og PR.

 

Kanskje blir det pensum en dag.

Endret av klidep
Lenke til kommentar
Bildet burde ikke havnet på forumet uten klarering fra kunde først, og når ikke engang kunde har fått bildet før det havner på forumet da er noe galt fatt.

 

Saksopplysning: Om jeg husker rett hadde kunden fått bildet på mail, men tull med mailkontoen forsinket lesingen av mail.

 

AtW

8760956[/snapback]

 

Det spiller forsåvidt ingen rolle, kunden har ikke sett bildene før han ser dem på forumet. Kunden har heller ikke "godkjent" at NetShop legger ut bildene. At han har de liggende på mail, eller har sett dem stiller ikke NetShop i noe bedre lys på noe som helst måte.

 

De er bedriften, og de må oppføre seg. Det beste hadde vært om de, når de så slike saker på forumet kommuniserte med kunden og behandlet kunder som føler seg så frustrerte at de skriker det ut her på forumet med respekt med en telefonsamtale og den kontakten som er nødvendig, for å så, i samsvar med kunden, legge ut saksgangen på forumet her.

 

Angrep med å legge ut bilder, osv er ikke veien å gå. Kundens vare, eller informasjon om denne og kundens sak bør ikke legges ut på nett uten samtykke fra kunden, at NetShop har begynnte å bruke Hw.no sitt forum for å kommunisere med misfornøgde kunder fører bare til at ting går i gal rettning.

Lenke til kommentar
Men gutter, les nå responsen fra almenheten som kom på de første sidene etter at Netshop forsvarte seg, med de "intime" bilder av kundens etterlatenskaper.

Da var det "bevist" at denne kunden var en sjarlatan.

Bremsesporet i trusa som skulle bevise den proffesjonelle parts uskyldighet.

 

Det ble til en nedrig nedrakking av Mickes personlige hygiene nærmest. Flaut ble det.

Og så uprofft.

Feil, bilder av headsettet var ikke hans, såvidt jeg har fått alt med meg i kveld.

 

Da slutter vi med alle typer av spekulasjoner i denne tråden og holder oss til fakta.

 

Mvh

Jarmo :)

Lenke til kommentar
ja, vi kan vel trygt si at netshop i dette tilfellet gjorde vondt verre når de blandet seg inn her..

8761343[/snapback]

 

Ikke for min del, nå har de bare bekreftet at de er noen skikkelige drittsekker uten hensyn til omstendigheter eller tidligere hendelser, kanskje noen andre som har fått med seg dette også, men kanskje litt selvdestruktivt å braute ut sånne ting om seg selv på et såpass stort forum

Lenke til kommentar
(...) at NetShop har begynnte å bruke Hw.no sitt forum for å kommunisere med misfornøgde kunder fører bare til at ting går i gal rettning.

8761315[/snapback]

 

Feil - Det er på grunn av tråder som dette, saker som er oppe og går hos nettbutikkene/butikkene som gjør at representanter fra butikkene må logge seg inn her for å forsvare seg.

 

Det har hendt utallige ganger at tråder her har blitt startet hvor trådstarter har satt lys på sin egen sak etter beste evne, men en sak har som alltid to sider.

 

Jeg beskytter ikke Netshop på noen måte, men jeg synes det er rett og rimelig at de skal få muligheten til å forsvare seg FØR det blir opprettet en tråd om dette som så får en hærskare av tilhengere som er i lynsjestemning. Det vil aldri ende godt for noen parter.

 

Jeg håper denne tråden blir stengt inntil videre, slik at Netshop får en mulighet til å rette opp i dette.

Lenke til kommentar

Noen som merket seg at det tok 3 UKER før dem konstatere at det var ørevoks og ikke ville returnere..

 

Fytti hxxxte jeg som for ikke lenge siden sendte et skjermkort i retur og sitter uten pc nå.. Håper jeg slipper å vente 3 uker for ingen ting.

For meg så har dem virket veldig seriøse og flinke men likte ikke denne tråden og håper det var enkelt-tilfelle.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Noen som merket seg at det tok 3 UKER før dem konstatere at det var ørevoks og ikke ville returnere..

 

Fytti hxxxte jeg som for ikke lenge siden sendte et skjermkort i retur og sitter uten pc nå.. Håper jeg slipper å vente 3 uker for ingen ting.

For meg så har dem virket veldig seriøse og flinke men likte ikke denne tråden og håper det var enkelt-tilfelle.

8761376[/snapback]

 

Det tok tre uker før de svarte FØRSTE gangen, og så har det gått tre uker TIL etter at jeg svarte (samme dagen)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ja, vi kan vel trygt si at netshop i dette tilfellet gjorde vondt verre når de blandet seg inn her..

8761343[/snapback]

 

Ikke for min del, nå har de bare bekreftet at de er noen skikkelige drittsekker uten hensyn til omstendigheter eller tidligere hendelser, kanskje noen andre som har fått med seg dette også, men kanskje litt selvdestruktivt å braute ut sånne ting om seg selv på et såpass stort forum

8761372[/snapback]

 

Ro deg ned nå trådstarter.

Les gjennom alle dine innlegg vs."Netshop" ene svar (Sven-Åge som han signerer med).

 

Hvem brauter om seg selv?

 

Jeg ser bare de vanlige "mee too"-posterne som har som hobby å slenge seg med på enhver tråd med kritikk til en vilkårlig valgt webshop.

 

Jeg har ingen tiltro til at din versjon er den korrekte like lite som jeg er overbevist om at Netshop har "bevist sin uskyld".

 

Det eneste jeg ser er at dette (innleggene i tråden) muligens kan konkurrere litt med en dårlig såpeopera.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det er svært lite lurt å ta "offentlig debatt" på slike høyst uinteressante enkeltsaker mellom en webshop og kjøper.

Det gjelder begge parter.

 

Netshop gjør lurt i å avslutte denne farsen når de først har latt seg lokke med av trådstarter.

 

Politianmeldelse/bildemanipulasjon...  tssk.tskk.. *latterlig*   :!:

8761122[/snapback]

I trådstarters tilfelle har det blitt bevegelse i saksbehandlingen først etter at han tok den opp offentlig. Akkurat som i "TV2 hjelper deg".

 

Netshop har hatt alle muligheter til å avslutte saken i minnelighet med trådstarter direkte, uten å poste i denne tråden i det hele tatt. Det gjorde de altså ikke, og valgte i sin uutgrunnelige visdom heller å konfrontere kunden med falske opplysninger av personlig karakter. Om dette var uaktsomt eller med overlegg spiller ingen rolle for kunden.

 

Det interessante her er nå hvordan Netshop har valgt å ture frem en liten fillesak, ikke reklamasjonen i seg selv.

 

Edit: opplysninger, alldeles ikke fakta

Endret av jon67
Lenke til kommentar
(...) at NetShop har begynnte å bruke Hw.no sitt forum for å kommunisere med misfornøgde kunder fører bare til at ting går i gal rettning.

8761315[/snapback]

 

Feil - Det er på grunn av tråder som dette, saker som er oppe og går hos nettbutikkene/butikkene som gjør at representanter fra butikkene må logge seg inn her for å forsvare seg.

 

Det har hendt utallige ganger at tråder her har blitt startet hvor trådstarter har satt lys på sin egen sak etter beste evne, men en sak har som alltid to sider.

 

Jeg beskytter ikke Netshop på noen måte, men jeg synes det er rett og rimelig at de skal få muligheten til å forsvare seg FØR det blir opprettet en tråd om dette som så får en hærskare av tilhengere som er i lynsjestemning. Det vil aldri ende godt for noen parter.

 

Jeg håper denne tråden blir stengt inntil videre, slik at Netshop får en mulighet til å rette opp i dette.

8761374[/snapback]

 

Av den grunn sa jeg at de kan gjerne følge med på forumet, og heller da ta personlig kontakt med kunden og løse saken, og legge ut et svar på forumet etter at en løsning foreligger(evt at den ikke blir løst og en venter på forbrukerrådet), gjerne da i samsvar med kunden, da slipper en også slike spekulasjon og diskusjonstråder. NetShop må forstå at det er en grunn til at kunden legger ut sin sak på hw.no sitt forum, og derfor ta kontakt med denne utenfor forumet, og ikke bevise for kunden(e) at eneste måten å få kontakt med NetShop på er å legge ut en klage i et offentlig forum.

 

Det blir feil å ta uengigheten mellom dem selv og kunden her på forumet, det er noe både kunden og NetShop taper på i lengden. Om elkjøp hadde lagt ut bilder av skadde varer som var kommet til retur for.eks på nett når de får kritikk, trur jeg mange kunder hadde følt seg krenket av Elkjøp, og mange hadde nok også styrt unna dem som butikk. Når en først trår over grensen ved å legge ut bilder av skadde varer, da kan en begynne å lure på i hvilken rettning dette kommer til å utvikle seg.

 

Det er NetShop og de andre webshopene sine svar på slike tråder som dette, som gjør til at det er blitt inflasjon av slike tråder i det siste, folk føler at det er eneste måten de kan bli tatt på alvor på, og få kontakt med NetShop på. Utviklingen er ikke positiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er svært lite lurt å ta "offentlig debatt" på slike høyst uinteressante enkeltsaker mellom en webshop og kjøper.

Det gjelder begge parter.

 

Netshop gjør lurt i å avslutte denne farsen når de først har latt seg lokke med av trådstarter.

 

Politianmeldelse/bildemanipulasjon...  tssk.tskk.. *latterlig*   :!:

8761122[/snapback]

I trådstarters tilfelle har det blitt bevegelse i saksbehandlingen først etter at han tok den opp offentlig. Akkurat som i "TV2 hjelper deg".

 

Netshop har hatt alle muligheter til å avslutte saken i minnelighet med trådstarter direkte, uten å poste i denne tråden i det hele tatt. Det gjorde de altså ikke, og valgte i sin uutgrunnelige visdom heller å konfrontere kunden med falske fakta av personlig karakter. Om dette var uaktsomt eller med overlegg spiller ingen rolle for kunden.

 

Det interessante her er nå hvordan Netshop har valgt å ture frem en liten fillesak, ikke reklamasjonen i seg selv.

8761524[/snapback]

 

Det smarteste for Netshop og andre webshops er å la være å kommentere slike saker.

Bortsett fra det må jeg jo si at engasjement ofte er positivt. :)

 

Edit:

Og der kom "Forbrukerrådet-posten" igjen.. rett etter "TV2-hjelper deg-innlegg".

:!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Noen som merket seg at det tok 3 UKER før dem konstatere at det var ørevoks og ikke ville returnere..

 

Fytti hxxxte jeg som for ikke lenge siden sendte et skjermkort i retur og sitter uten pc nå.. Håper jeg slipper å vente 3 uker for ingen ting.

For meg så har dem virket veldig seriøse og flinke men likte ikke denne tråden og håper det var enkelt-tilfelle.

8761376[/snapback]

 

Det tok tre uker før de svarte FØRSTE gangen, og så har det gått tre uker TIL etter at jeg svarte (samme dagen)

8761497[/snapback]

 

 

 

Dette holder jeg med deg i Micke.. Har lest hele tråden og hadde dette vært meg, når de verken vil ta det privat eller via et forum slik som dette hadde jeg kontaktet Forbrukerrådet.

Ihvertfall når dette med falskt bilde er lagt ut av Netshop så tyder ikke dette på noe profesjonell kundebehandling spør du meg!

Endret av Fiat
Lenke til kommentar
(...) at NetShop har begynnte å bruke Hw.no sitt forum for å kommunisere med misfornøgde kunder fører bare til at ting går i gal rettning.

8761315[/snapback]

 

Feil - Det er på grunn av tråder som dette, saker som er oppe og går hos nettbutikkene/butikkene som gjør at representanter fra butikkene må logge seg inn her for å forsvare seg.

 

Det har hendt utallige ganger at tråder her har blitt startet hvor trådstarter har satt lys på sin egen sak etter beste evne, men en sak har som alltid to sider.

 

Jeg beskytter ikke Netshop på noen måte, men jeg synes det er rett og rimelig at de skal få muligheten til å forsvare seg FØR det blir opprettet en tråd om dette som så får en hærskare av tilhengere som er i lynsjestemning. Det vil aldri ende godt for noen parter.

 

Jeg håper denne tråden blir stengt inntil videre, slik at Netshop får en mulighet til å rette opp i dette.

8761374[/snapback]

 

Av den grunn sa jeg at de kan gjerne følge med på forumet, og heller da ta personlig kontakt med kunden og løse saken, og legge ut et svar på forumet etter at en løsning foreligger(evt at den ikke blir løst og en venter på forbrukerrådet), gjerne da i samsvar med kunden, da slipper en også slike spekulasjon og diskusjonstråder. NetShop må forstå at det er en grunn til at kunden legger ut sin sak på hw.no sitt forum, og derfor ta kontakt med denne utenfor forumet, og ikke bevise for kunden(e) at eneste måten å få kontakt med NetShop på er å legge ut en klage i et offentlig forum.

 

Det blir feil å ta uengigheten mellom dem selv og kunden her på forumet, det er noe både kunden og NetShop taper på i lengden. Om elkjøp hadde lagt ut bilder av skadde varer som var kommet til retur for.eks på nett når de får kritikk, trur jeg mange kunder hadde følt seg krenket av Elkjøp, og mange hadde nok også styrt unna dem som butikk. Når en først trår over grensen ved å legge ut bilder av skadde varer, da kan en begynne å lure på i hvilken rettning dette kommer til å utvikle seg.

 

Det er NetShop og de andre webshopene sine svar på slike tråder som dette, som gjør til at det er blitt inflasjon av slike tråder i det siste, folk føler at det er eneste måten de kan bli tatt på alvor på, og få kontakt med NetShop på. Utviklingen er ikke positiv.

8761546[/snapback]

 

Så du er prinsippielt sett enig med meg i at denne typen tråder ikke bør få leve på dette forumet, iallefall ikke før saken er ferdig mellom selger/kunde?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...