Gå til innhold

[løst]Netshop har nå hjulpet meg, men det tok lang tid


Anbefalte innlegg

(...) at NetShop har begynnte å bruke Hw.no sitt forum for å kommunisere med misfornøgde kunder fører bare til at ting går i gal rettning.

8761315[/snapback]

 

Feil - Det er på grunn av tråder som dette, saker som er oppe og går hos nettbutikkene/butikkene som gjør at representanter fra butikkene må logge seg inn her for å forsvare seg.

 

Det har hendt utallige ganger at tråder her har blitt startet hvor trådstarter har satt lys på sin egen sak etter beste evne, men en sak har som alltid to sider.

 

Jeg beskytter ikke Netshop på noen måte, men jeg synes det er rett og rimelig at de skal få muligheten til å forsvare seg FØR det blir opprettet en tråd om dette som så får en hærskare av tilhengere som er i lynsjestemning. Det vil aldri ende godt for noen parter.

 

Jeg håper denne tråden blir stengt inntil videre, slik at Netshop får en mulighet til å rette opp i dette.

8761374[/snapback]

 

Av den grunn sa jeg at de kan gjerne følge med på forumet, og heller da ta personlig kontakt med kunden og løse saken, og legge ut et svar på forumet etter at en løsning foreligger(evt at den ikke blir løst og en venter på forbrukerrådet), gjerne da i samsvar med kunden, da slipper en også slike spekulasjon og diskusjonstråder. NetShop må forstå at det er en grunn til at kunden legger ut sin sak på hw.no sitt forum, og derfor ta kontakt med denne utenfor forumet, og ikke bevise for kunden(e) at eneste måten å få kontakt med NetShop på er å legge ut en klage i et offentlig forum.

 

Det blir feil å ta uengigheten mellom dem selv og kunden her på forumet, det er noe både kunden og NetShop taper på i lengden. Om elkjøp hadde lagt ut bilder av skadde varer som var kommet til retur for.eks på nett når de får kritikk, trur jeg mange kunder hadde følt seg krenket av Elkjøp, og mange hadde nok også styrt unna dem som butikk. Når en først trår over grensen ved å legge ut bilder av skadde varer, da kan en begynne å lure på i hvilken rettning dette kommer til å utvikle seg.

 

Det er NetShop og de andre webshopene sine svar på slike tråder som dette, som gjør til at det er blitt inflasjon av slike tråder i det siste, folk føler at det er eneste måten de kan bli tatt på alvor på, og få kontakt med NetShop på. Utviklingen er ikke positiv.

8761546[/snapback]

 

Så du er prinsippielt sett enig med meg i at denne typen tråder ikke bør få leve på dette forumet, iallefall ikke før saken er ferdig mellom selger/kunde?

8761600[/snapback]

 

 

Jeg syns vel Netshop har fått mange sjanser til å forsvare seg både direkte til kunde eller på forumet her slik som første gangen. Men det har de ikke, til tross for at de sa de fulgte grundig med på denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spiller forsåvidt ingen rolle, kunden har ikke sett bildene før han ser dem på forumet. Kunden har heller ikke "godkjent" at NetShop legger ut bildene. At han har de liggende på mail, eller har sett dem stiller ikke NetShop i noe bedre lys på noe som helst måte.

 

De er bedriften, og de må oppføre seg. Det beste hadde vært om de, når de så slike saker på forumet kommuniserte med kunden og behandlet kunder som føler seg så frustrerte at de skriker det ut her på forumet med respekt med en telefonsamtale og den kontakten som er nødvendig, for å så, i samsvar med kunden, legge ut saksgangen på forumet her.

 

Angrep med å legge ut bilder, osv er ikke veien å gå. Kundens vare, eller informasjon om denne og kundens sak bør ikke legges ut på nett uten samtykke fra kunden, at NetShop har begynnte å bruke Hw.no sitt forum for å kommunisere med misfornøgde kunder fører bare til at ting går i gal rettning.

8761315[/snapback]

 

Joda, du har et godt poeng :)

Prinsipielt sett kan vi slette slike tråder/poster hvis den private parten kan identifiseres i tråden og personlige "egenskaper" trekkes frem for offentlig skue.

 

Vi har noen muligheter for å avgjøre disse sakene her i huset:

- Beskytte personer mot seg selv.

- Beskytte personer i henhold til personvernloven.

- Nettikette og våre regler for å ta hensyn til private personer i forumet.

- Bedrifter (ved ansatte) er ikke beskyttet i den graden men vil automatisk ha krav på rettsvern mot sjikane og uberettige påstander.(redaktøransvar for publ.)

 

Mvh

Jarmo :)

Lenke til kommentar

Denne tråden åpnes igjen mandag ettermiddag, dette er en sak mellom netshop og kunde, begge uttaler seg i denne tråden. Vi trenger ikke en helg full av lynsjestemning og dårlig stemning mellom brukere på hver sin side i denne saken - noe denne tråden vil rett og slett skape.

 

Så, nå tar vi en pause, alle går hver til sitt, og så kan vi se hva som skjer med saken om et par dager :). For her kommer vi ingen vei lengre.

 

Setter navnet mitt her også så Alastor står ikke alene om denne saken ;)

Mvh

Jarmo

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen nettbutikk prøve å bortforklare seg, og legge inn "falske" bilder på denne måten. Og at de prøver å lure oss på forumet, og prøve å latterligjøre trådstarter på denne måten, det er trist.

 

Personlige navn bør man la være å legge ut. Problemet er nettbutikken.

 

Heldigvis for trådstarter, så viste jo netshop feil bilde. Men hadde de vist riktig bilde, så ville det vært mot all skikk og regler.

 

Og at de ikke har ønsket å løse problemet, så sier det jo litt om hvor vrange de er. De ser også tidligere kunden/trådstarteren som en trussel og fiende, og ønsker ikke å hjelpe personen.

 

Heldigvis for meg, så ser jeg dette før jeg har tenkt å hande på nevnt butikk.

Hadde butikksjefen vært like seriøs som de f.eks pleier å være på fbi/tv2 hjelper deg, og at sjefen innrømmer feil og erstatter varen, så ville netshop vist at de rydder opp etter seg.

 

Jeg bryr meg ikke om f.eks en på verkstedet eller en selger på netshop som er vrang. Men at ledelsen ikke bryr seg om problemet, da viser det mye hvordan netshop virker.

 

Jeg ønsker for netshop sin skyld, at de forstår problemet, og at de faktisk holder igjen en vare som de ikke har bevis mot for å holde igjen.

Har de fått foretningsideen til Whitebox? Ironi :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noen nettbutikk prøve å bortforklare seg, og legge inn "falske" bilder på denne måten. Og at de prøver å lure oss på forumet, og prøve å latterligjøre trådstarter på denne måten, det er trist.

Skal ikke forsvare Netshop, men det er jo mulig at de har forvekslet 2 saker og at dette ikke er gjort bevisst. Helt klart overilt av Netshop å poste her, skal ikke forsvare det, men dersom det hadde vært riktig sak, så hadde jeg forstått det. Det burde de dog undersøkt og ringt kunde, hvorfor er det alltid vi som skal purre? Slik saken har utviklet seg bør vel bare Netshop bøye seg i støvet og kompensere kunde ++, rett eller ikke. De mister masse potensielle kunder her for noe som rent økomisk betyr lite for dem.

 

Handler vel heller ikke hos Netshop lengre, men det er mest fordi jeg i stor grad har sluttet å handle datakomponenter på nett og kjøper dem lokalt i stedet. Synes det er greit å støtte lokale databutikker, med frakt og ventetid fra nettbutikkene betaler jeg gjerne litt ekstra her lokalt. Ved større kjøp er det mer å hente, da undersøker jeg selvfølgelig priser mer.

Lenke til kommentar

Hvor er Hardware.no ? Dette er jo en gylden mulighet til å sette fokus på netthandel, eller faktisk sette opp et interjuve med netshop og høre hva de sier til saken. Noen hos netshop må jo forklare seg for flere hundre forum lesere. Fins vel ikke noe bedre sak en dette ?

 

Da har dere også en gylden mulighet til å bevise at ikke netshop har noe som helst relasjon med noen av de som jobber i HW (for de som måtte tro dette).

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noen nettbutikk prøve å bortforklare seg, og legge inn "falske" bilder på denne måten. Og at de prøver å lure oss på forumet, og prøve å latterligjøre trådstarter på denne måten, det er trist.

Skal ikke forsvare Netshop, men det er jo mulig at de har forvekslet 2 saker og at dette ikke er gjort bevisst. Helt klart overilt av Netshop å poste her, skal ikke forsvare det, men dersom det hadde vært riktig sak, så hadde jeg forstått det. Det burde de dog undersøkt og ringt kunde

8780169[/snapback]

 

Jeg har fått de samme bildene per mail, så det er åpenbart at det er mer enn en forveksling som er gjort her

 

EDIT: Fikk beskjed av netshoposlo at de ikke kan ta noe ansvar for hodetelefonene siden de befinenr seg i sandefjord - Men han virket sjokkert over at netshop hadde publisert bildene mine, og trodde ikke på det før jeg guidet han inn på denne tråden.

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noen nettbutikk prøve å bortforklare seg, og legge inn "falske" bilder på denne måten. Og at de prøver å lure oss på forumet, og prøve å latterligjøre trådstarter på denne måten, det er trist.

Skal ikke forsvare Netshop, men det er jo mulig at de har forvekslet 2 saker og at dette ikke er gjort bevisst. Helt klart overilt av Netshop å poste her, skal ikke forsvare det, men dersom det hadde vært riktig sak, så hadde jeg forstått det. Det burde de dog undersøkt og ringt kunde

8780169[/snapback]

 

Jeg har fått de samme bildene per mail, så det er åpenbart at det er mer enn en forveksling som er gjort her

8780207[/snapback]

 

At du har fått de samme bildene per mail tyder vel ikke mindre på at det er gjort en forveksling? Om noe, så forsvarer det jo den teorien.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noen nettbutikk prøve å bortforklare seg, og legge inn "falske" bilder på denne måten. Og at de prøver å lure oss på forumet, og prøve å latterligjøre trådstarter på denne måten, det er trist.

Skal ikke forsvare Netshop, men det er jo mulig at de har forvekslet 2 saker og at dette ikke er gjort bevisst. Helt klart overilt av Netshop å poste her, skal ikke forsvare det, men dersom det hadde vært riktig sak, så hadde jeg forstått det. Det burde de dog undersøkt og ringt kunde

8780169[/snapback]

 

Jeg har fått de samme bildene per mail, så det er åpenbart at det er mer enn en forveksling som er gjort her

8780207[/snapback]

 

At du har fått de samme bildene per mail tyder vel ikke mindre på at det er gjort en forveksling? Om noe, så forsvarer det jo den teorien.

 

AtW

8780291[/snapback]

 

 

Jeg mente at det er riktig "Sak" vi har gående her. Med mittsaksnr som skjer på min mail osv. Men om det stemmer så tyder det på at en stakkars uskyldig person har fått sin ørevoks vist for "halve norge" DET er kjipt det (For eier av nevnte ørepropper)

Lenke til kommentar

Tror kanskje det er noen på Netshop som bare har en dårlig dag.

 

Selv er jeg fornøyd med servicen jeg har fått der.

 

Jeg vet at det er en mix-up eller liknende med de aktuelle bildene. Uansett, vil jeg på generelt grunnlag, si at netshop'ene i landet, og serviceverkstedene i landet, er alt for snille i saker som dette der headset, tastatur, o.l er så møkkete og ekkelt at man knapt vil ta i det.

 

Jeg tror også at om trådstarter hadde renset headsettet sitt regelmessig, hadde dette aldri skjedd.

 

Selv renser jeg mine Creative-propper ofte.

Lenke til kommentar

Hva vet vel du om mine rensevaner, (jeg bare spør)? Jeg vasker ørene mine hver dag, og når jeg sendte inn øreproppene så dobbeltsjekket jeg og trippelsjekket jeg ørevoksmengden, og den var så godt som inteteksisterende (Du hadde sikkert funnet noen småbiter med forstørrelsesglass)

Lenke til kommentar

Er enig med micke i den saken her, men vil påpeke at netshop alltid har hatt god kundeservice.

 

f.eks sendte inn skjermkortet mitt i retur for en feil forrige uke og allerede nå er et nytt sendt til meg i posten.. :thumbup:

 

Alle er mennesker og kan gjøre en feil iblant og det at det skal bli en netshop hets for et hodesett som har ørevoks til 300kr blir litt feil.

Lenke til kommentar
Litt på siden her, men hva er denne greia med å koble ørevoks og renslighet? Det er ikke slik at ørevks produseres pga urenslighet.

 

AtW

8780958[/snapback]

 

Nei, men om du vasker ørene dine hver dag, eller flere ganger om dagen så vil det være mindre ørevoks der enn om du ikke vasker ørene i det heletatt

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Litt på siden her, men hva er denne greia med å koble ørevoks og renslighet? Det er ikke slik at ørevks produseres pga urenslighet.

 

AtW

8780958[/snapback]

 

Nei, men om du vasker ørene dine hver dag, eller flere ganger om dagen så vil det være mindre ørevoks der enn om du ikke vasker ørene i det heletatt

8780988[/snapback]

 

Selvsagt, men å vaske øregangene flere ganger daglig er jo omtrent like meningsfylt som å vaske øyeeplet flere ganger om dagen. Bare fordi det er mindre ørevoks betyr ikke at det er mer renslig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er enig med micke i den saken her, men vil påpeke at netshop alltid har hatt god kundeservice.

 

f.eks sendte inn skjermkortet mitt i retur for en feil forrige uke og allerede nå er et nytt sendt til meg i posten.. :thumbup:

 

Alle er mennesker og kan gjøre en feil iblant og det at det skal bli en netshop hets for et hodesett som har ørevoks til 300kr blir litt feil.

8780879[/snapback]

 

Har hvertfall rykte på seg for å ha det, selv om det etter foruminnleggene her de siste månedene tyder på at det er litt dalende. Riktig at mennesker kan gjøre feil, men er vel feil å kalle det "netshop hets for et hodesett som har ørevoks til 300kr". Er vel mer "Hets av micke fra netshop sin side ved å, uten engang å høre etter, la ut bilde av "proppene hans" som etterhvert viste seg å ikke være de riktige proppene". Må si jeg er skikkelig skuffa over hvordan netshop har behandlet denne saken. Den er under enhver kritikk, hvertfall frem til de har klart å komme med en tilfredstillende forklaring, noe som kan bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...