Gå til innhold

[løst]Netshop har nå hjulpet meg, men det tok lang tid


Anbefalte innlegg

------------------------------------------------------

Kjapt sammendrag av tråden kan leses her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8783322

------------------------------------------------------

 

Jeg hadde et sett med sony mdr-ex71sl, jeg vare veldig fornøyd med dem helt til de sluttet å spille basstoner. Jeg ringte (dumt nok) netshop og spurte hva jeg skulle gjøre. Send den inn fikk jeg beskjed om. Etter tre uker får jeg mail der det står at de ikke har tenkt til å fikse det fordi at de mener at høytalerelementet er dekket av smuss*, og at det er en forbruksvare. Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte sende dem penger for å returnere varen. Allerede her skjønner jeg ikke at de gidder, det er snakk om 11nok

 

Jeg sender mail tilbake og spør hvorfor jeg fikk beskjed om å sende dem inn om de uansett ikke var interesserte i å fikse de, og at jeg synes at de skal sende den tilbake. Så spurte jeg hvorfor en forbruksvare ikke dekkes av forbrukerkjøpsloven, kopierte også loven fra lovdata.no. Dette er tre uker siden. Jeg vil gjerne ha hodetelefonene mine. Hva skal jeg gjøre?

 

*Jeg finner dette meget usannsynlig da jeg har hatt rene ører når jeg har brukt dem, elementene er også dekket av en filtbit som har en åpning på ca 0.5-1mm.

 

Jeg har også sendt pm til stian_netshop en uke etter mailet til netshop. Han har heller ikke svart, men han har svart på en annen tråd etter det pm'et

 

EDIT: Les HELE tråden før dere svarer er dere hyggelige

 

EDIT2: Det er et kort sammendrag på side 12

 

EDIT3: Saken er nå løst, siste update er post nr 290 på side 15 direktelink her

 

EDIT4: Siden saken nå er løst, så har jeg endret emnetittel, før het denne tråden Netshop nekter å hjelpe meg, og beholdt varen min!

 

*hjulpet heter det til og med*

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Send en mail til Stian. Det er ofte det greieste.

8730084[/snapback]

 

Les siste linje

 

Jeg fikk tilfeldigvis pm tilbake fra stian nå, 20min etter at denne tråden ble opprettet, han sier at jeg skal ringe netshoposlo (Det er de jeg har problemer med)

 

Ikke ta det personlig stian, men det virker litt suspekt...

Lenke til kommentar

De proppene du refererer til er slike du stikker inn i øret. Ved lang tids bruk vil det da hope seg opp med ørevoks, støv og rester av død hud. Dette vil igjen føre til at lyden blir dårligere.

 

Det NetShop refererer til er at det å måtte vedlikeholde utstyret ikke regnes som en reklamasjon. Hvilket det heller ikke er.

 

På en annen side kan man diskutere om det burde følge med renseutstyr eller stå tydelig i manualen at de må renses med jevne mellomrom. Jeg mener at det bør være innlysende at noe man dytter inn i ørene bør vedlikeholdes og at dette burde de fleste forstå, men alle er kanskje ikke enige.

 

Til slutt: Ville du gratis ha pelt ut ørevoks av noen andres øretelefoner?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
De proppene du refererer til er slike du stikker inn i øret. Ved lang tids bruk vil det da hope seg opp med ørevoks, støv og rester av død hud. Dette vil igjen føre til at lyden blir dårligere.

 

Det NetShop refererer til er at det å måtte vedlikeholde utstyret ikke regnes som en reklamasjon. Hvilket det heller ikke er.

 

På en annen side kan man diskutere om det burde følge med renseutstyr eller stå tydelig i manualen at de må renses med jevne mellomrom. Jeg mener at det bør være innlysende at noe man dytter inn i ørene bør vedlikeholdes og at dette burde de fleste forstå, men alle er kanskje ikke enige.

 

Til slutt: Ville du gratis ha pelt ut ørevoks av noen andres øretelefoner?

8736322[/snapback]

 

Om du hadde sett de her i virkeligheten (studert de) hadde du umiddelbart sett at dette ikke er et problem. Det det står i mailen fra netshop er at det er ørevoks på selve elementene. Men foran elementene er det en filt med ca 0.5-1mm åpning. Forklar meg hvordan litt klissete seigtflytende ørevoks skal komme inn dit uten å tette igjen dette lille hullet så skal jeg bli enig med deg.

 

Jeg snakket med en veldig hyggelig fyr på netshoposlo som var enig i at dette mailet var helt fjernt.

Lenke til kommentar

Heisann, lurte på hvilken NetShop det er snakk om som utfører denne dårlige servicen. Dere snakker om å kontakte oslo netshop. Hvor er det du sendte inn headphonesene?

 

Så vidt jeg vet så er netshop oslo dritgode på service.

 

Hadde bestilt feil ram en gang, så sendte jeg pakken avgårde som vanlig post, og da uten sporing. Dermed kan de om de vil beholde rambrikkene mine og svindle meg. Men det gjorde de ikke. De sendte nye, som var enda litt dyrere og portofritt i tillegg..

 

Tar du poenget?

 

Snakke med de i oslo og be dem snakke med de som har headsettet. I tillegg så sender du mail til forbrukerrådet og forteller dem om situasjonen din, så vil de hjelpe deg med dette. De vil også legge ved lovparagrafer hvor de beskriver dem. mail fra de kan du sende videre og true med at du går videre med saken om de ikke ordner opp i dette. Da skal jeg si deg at du fort vil få service ;)

 

har gjort dette flere ganger før og snakker fra erfaring

Lenke til kommentar
Hadde bestilt feil ram en gang, så sendte jeg pakken avgårde som vanlig post, og da uten sporing. Dermed kan de om de vil beholde rambrikkene mine og svindle meg. Men det gjorde de ikke. De sendte nye, som var enda litt dyrere og portofritt i tillegg..

8737068[/snapback]

 

Det at de ikke stjal rambrikkene dine er ikke god service, det er kun vanlig folkeskikk. Men å sende dyrere brikker portofritt er absolutt god service, selv om det viktigeste med tanke på god service er ikke at de spanderer på deg frakt og liknende, men at de svarer på telefon og behandler saker som de skal :thumbup:

Lenke til kommentar

Uansett skal varen erstattes av leverandør, det er opp til bedriften om den skal repareres eller sende ny. Uansett fungerer ikke basstonen er de så og si ubrukelige og de skal holde garantitiden i det minste.

 

Jeg tror de på netshop har gjort en glipp og tatt de mot på angrefrist, istede for garanti eller noe slikt. Uansett bør nesthop fikse dette...

 

*ot*

Viss stian er innom kan han også fortelle meg hvordan jeg greier å bestille på netshop uten å få tilsendt ordre godkjenning eller sendinginfo på epost...

Trodde det var vanlig...

Lenke til kommentar

Det er NetshopOslo jeg har kjøpt de fra, og NetshopOslo jeg har sankket med pr telefon. Men når jeg lastet ned returskjema fra netshoposlo stod det at man skulle sende til sandefjord, så jeg gjorde det. Jeg er usikker på om jeg skal legge opp mailet her eller ikke, om saken ikke blir løst om et par dager så skal jeg legge den opp.

 

Er det dårlig folkeskikk å legge ut en mail som er uretferdig her?

Lenke til kommentar

Nei det er ikke galt gjøre det. Det finnes ingen forbindelse mellom deg og Netshop når det gjelder taushetsplikt e.l.. Du burde legge den opp og dine mailer også, om du ikke får en rettferdig behandling.

 

Og med andre ord, så hjelper du oss andre med å ikke kjøpe fra netshop ved å publisere deres dårlige service :)

 

Det er NetshopOslo jeg har kjøpt de fra, og NetshopOslo jeg har sankket med pr telefon. Men når jeg lastet ned returskjema fra netshoposlo stod det at man skulle sende til sandefjord, så jeg gjorde det. Jeg er usikker på om jeg skal legge opp mailet her eller ikke, om saken ikke blir løst om et par dager så skal jeg legge den opp.

 

Er det dårlig folkeskikk å legge ut en mail som er uretferdig her?

8738691[/snapback]

Lenke til kommentar
Nei det er ikke galt gjøre det. Det finnes ingen forbindelse mellom deg og Netshop når det gjelder taushetsplikt e.l.. Du burde legge den opp og dine mailer også, om du ikke får en rettferdig behandling.

 

Og med andre ord, så hjelper du oss andre med å ikke kjøpe fra netshop ved å publisere deres dårlige service :)

 

Men det er vanlig folkeskikk å ta vekk evt. kundebehandleres navn. De gjør en jobb og fortjener svært sjelden å bli "hengt ut" offentlig for det.

Lenke til kommentar
Tussi18: Vennligst la være å oppfordre til slikt.

Trådstarter: Navn og opplysninger som kommer ut som angår denne saken, vil bli sensurert og fjernet. Dette gjelder e-postadresser, navn, telefonnr o.l.

8746507[/snapback]

 

 

Klarer ikke å la være å kommentere dette...

 

Her har moderator gått LANGT ut over alle grenser...

Tussi18 må få lov å kommentere hva Tussi18 vil, det er vel det som kalles yttringsfriet og fører til en nyansert diskusjon. Folk har vel lov til å tenke hva de vil om netshop, samt og dele tankene sine med andre?

 

Selv har jeg bare gode erfaringer, men det har vært ganske mye "syting" her på forumet i det siste.

 

Når det gjelder sensuren bør man tenke nøye igjennom hva man sensurerer. Så lenge det ikke er et personangrep hvor personen klart kan identifiseres burde du la være.

Bedrifter er ikke værnet av personværnloven, bare de som jobber der.

 

Dersom moderator har forretningsmessige forbindelser med netshop eller på annen måte kan ansees uskikket til å moderere denne tråden bør noen andre overta.

Lenke til kommentar
Ørevoks er en væske. Den er som du sier ganske tyktflytende. Har selv sett propper ødelagt av dette.

 

Det er ikke uvanlig, og det er UTROLIG ekkelt å få inn propper som er dekket av ørevoks.

8746320[/snapback]

Ser også for meg den, dessuten er det ikke så tyktflytende ved kroppstemperatur og litt til. Nå kan det jo være at trådstarter faktisk har sendt inn noen som er rene og at det faktisk ikke er problemet, men at netshop sier det fordi de ikke vil se på dem(det er lov å prøve seg...). Nå vet jeg ikke hvor gammelt dette headsettet er, men man bør ha ett realistisk forhold til hva man får for prisen man betaler.

 

Det er vel dessuten en stund siden Netshop var kjent for god service, hvertfall dersom man skal tro alle trådene som handler om det motsatte her inne. Har vel av egen erfaring også ett nokså anspendt forhold til hva service Netshop faktisk tilbyr, ikke at egen erfaring er dårlig, men hadde en garantisak på en disk hvor jeg følte at de nærmest "truet" med å føre mer for feilsøk enn det ville kostet med en ny disk dersom det ikke var noe galt med den. Dette var en helt ny disk som fikk SMART feilmeldinger, de fikk også den rapporten, men ville ikke love noe over tlf eller mail, til tross for at WDs sjekkeprogram oppga dette som en garantifeil. Syntes det var såpass dårlig at jeg ikke handler mer hos dem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...