Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om Wii?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt gjennom Twilight Princess, og kan ikke huske å ha irritert meg noe særlig over kontrollsystemet der. Men andre porter som f.eks Marvel Ultimate Alliance gjør seg nok bedre på "storebrødrene".

 

For å svare på trådens emne, så føler jeg Wii'en min er absolutt vel anvendte penger. Det som startet som et impulskjøp nede på min lokale Expert-butikk, tar i disse dager opp stor deler av min fritid. Jeg og banden samles tett og ofte for å spille, for tiden går det mye i Mario Strikers Charged. Har en stund savnet engasjerende 1-playerspill, men tror nok det behovet blir dekket nå som "post-release-spilltørken" går mot slutten, og sjefstitlene er rett rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Jeg kom mer en en gang i kinkige situasjoner på grunn av kameraet i TP, noe som aldri skejdde i GC-versjonen, jeg har fullført begge.

Det skjedde aldri med meg. Du vet at du kan rette inn kameraet bare ved å trykke på en knapp?

8873744[/snapback]

Såklart vet jeg det, men man mister gjerne oversikten med slike raske kamereabevegelser, og kan du tenke deg til at jeg ikke vil ha kameraet rett bak Link hele tiden, i nærheten av trange vegger eller når det er ting/fiender rett bak Link...

I GC-versjonen har jeg hele tiden full kontroll over fiender og hvor jeg er plasert i rommet, denne gleden fikk jeg ikke alltid i wii-versjonen. Jeg er vant med å bruke kamerakontrollen flittig i spill, slik har jeg alltid full oversikt og kontroll. Når jeg ikke får denne kontrollen og dermed mister den oversikten jeg er vant med å ha, blir jeg hemmet og følgelig straffet for det i spillet.

 

Jeg kan også legge til at jeg etter hvert ble lei fektingen. Ikke at den var dårlig eller upresis, men til slutt ble jeg bare lei av å vrikke på håndleddet når et tommetrykk kunne gjort samme greia, men dette er min personlige mening og ikke kontrollerens feil.

 

Og vi har alle forstått at du hadde null problemer, du trenger ikke å gjenta det. Men du må bare godta at ikke alle fikk den samme feilfrie opplevesen som deg. Wii-moten passer ikke like godt i alle spill. TP er et eksempel på et slikt spill i mitt syn, men den gjør ikke en værre jobb enn N64-kontrolleren, så det er fult spillbart, bare ikke like godt som GC-pad'en. Og igjen det er kun min vurdering etter å har tilbrakt 30 timer hver i begge versjonene av spillet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til det kommer noen virkelig bra spill som utnytter wiimoten. Men jeg tror desverre at det kommer et punkt hvor maskinvaren setter grenser for mulighetene.

8874179[/snapback]

Du mener faktisk at maskinvaren til Wii begrenser mulighetene for noen virkelig bra spill som utnytter kontrollen i fremtiden?

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til det kommer noen virkelig bra spill som utnytter wiimoten. Men jeg tror desverre at det kommer et punkt hvor maskinvaren setter grenser for mulighetene.

8874179[/snapback]

Du mener faktisk at maskinvaren til Wii begrenser mulighetene for noen virkelig bra spill som utnytter kontrollen i fremtiden?

8874581[/snapback]

Nei, det er ikke det jeg mener. Men Wii er allerede en konsoll som ikke kan skilte med grafikk som er merkbart mye bedre enn last-gen. Jeg mener maskinvaren kan komme til å begrense muligheter til god AI, grafikk, fysikk og annet som krever mye kraft. Derfor tror jeg det kommer til å bli sånn at multiplattform titler for det meste kommer på 360 og PS3, mens Wii får sin egen versjon, enten en dårlig og framskyndet versjon eller en innovativ og veldig gøy versjon. På grunnlag av det tror at vi hardcore gamere, spesielt vi som spiller FPS og bilspill kommer til å ende opp med en 360/PS3 med en billig wii som en konsoll utenom det vanlige. Og så er det også mulig at vi ser en Wii 2 tidligere enn PS4 og xbox 720 pga hardware-oppdateringer.

Lenke til kommentar

Jævlig bra skrevet ass stor koste meg å lese den lille "historien" din :D

 

on topic: Eneste nintendo maskinen som jeg har likt var 64 super mario, mario cart, super smash brothers, golden eye, banjo ovs. kom hele tiden nye og bra spill til denne konsollen både for store og små. Med de nyere konsollene gamecube og wii føler jeg at de bare kopiere de samme spillene om og om igjen (med litt opp puss da) det kommer liksom aldri noe nytt. Jeg synes også at konsollen wii og spillene er rett og slett blitt litt for barnslige for meg.

 

Holder meg til 360 :love:

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du da, carlgutt? Må være rimelig gammel du, som synes Resi og Manhunt- spill blir for barnslige?

 

Men fra fleip til alvor. Har fulgt med Nintendo siden 64- tiden. Nintendo 64 hadde vanvittig mange bra titler, absolutt ingen tvil om det, men det tok den tross alt flere år å bygge opp dette biblioteket. Fra Nintendo 64 ble sluppet i Europa i mars 97 i Europa og ut året kom det ikke akkurat stortitler på løpende bånd, som romantiseringen av den konsollen kan antyde. Den hadde også sine dødtider, som også GameCube hadde, og det fikk jeg smertelig erfare med begge. Jeg skaffet meg Wii på lanseringen, og har siden både lastet ned VC- spill og kjøpt Wii- titler. Det har ikke kommet stortitler på rams foreløpig, men det hadde jeg heller ikke forventet. Med det kontrollsystemet tar det tid å finpusse et spill, og det tar ikke samme korte tid som et random filmlisensiert spill. Når Wii- spill blir rusha, som enkelte av lanseringsspillene, blir sjeldent resultatet bra. Red Steel ble ganske bra, men Ubisoft burde blitt nedlagt etter hva de gjorde med Far Cry.

 

Men det går mot bedre tider, som vi som har vært tålmodige vil nyte godt av :)

 

Bør også nevnes at jeg er av den typen gamer som heller foretrekker å sitte å spille Soul Calibur på DC, enn å ha behov for å spille Soul Calibur IV online på konsoller som konsentrerer seg mest mulig om kraft.

Endret av TyrantOfWinter
Lenke til kommentar

Jeg hadde virkelig lyst på en Wii da den først kom ut (på tross av navnet, som jeg fortsatt syns er helt forferdelig), men sånn som ståa er pr. i dag, med bare ett spill av interesse tilgjengelig (Sonic and the Secret Rings, og det har vel i tillegg fått varierende kritikker), så har jeg lagt Wii-interessen på is inntil videre (wiidere, høhøhø). Men Sadness virker lovende.

Lenke til kommentar

Nå har jeg INGEN grunner for å kjøpe meg en Wii.

Har Zelda TP på GC, og liker det mye bedre enn Wii versjonen.

 

Det er derimot noen fristende titler som kommer, men jeg kjøper ikke mitt eksemplar av Wii før jeg vet at det er noen gode spill ute.

Lenke til kommentar

Jeg klarte meg utmermet med Z targeting camera controlling i OoT og MM. jeg syntes ikek C stikke kamerastyring ga meg noe ekstra i WW, og jeg brukte L targeting camera controlling like mye om ikke mer enn kamerastyringa med C stikken.

 

Så for min del ser jeg ikke noe feil i kamera kontrollen i TP. Den fungerer perfekt og kameraet henger seg aldri opp eller irriterer meg.

Lenke til kommentar

Min ærlige mening om Wii er at det er lett underholdning. Som varer og varer og varer...

 

Kjøpte Mario Soccer her på lørdag. Etter en periode hvor PCen igjen hadde vunnet "spilletid" i min ellers travle hverdag.

 

Jeg var hjemme fra butikken runtd 14:30, og skulle bare teste spillet før jeg skulle ut og kjøpe øl. Fikk min bror bort fra WoW, for å dra én kamp. Plutselig var klokken blitt 19:30, og "Skillshotsene" til Hammer var veldig irriterende! Online mot randoms brukte jeg søndagen på. Nå har jeg vunnet 12, tapt 36 og lurer på hvordan man blokker disse som "teleporter" seg forbi keeper... :)

Lenke til kommentar

Har gått lenge nå og lurt på hva jeg skulle skaffe meg, har N64, NGC og gamle Xboxen fra før - alle koplet opp og brukes stadig :)

 

Med den nye generasjonen konsollene tilgjengelige ble det ikke så vanskelig å velge allikevel, det ble selvfølgelig en Wii :)

 

Valget ble tatt med tanke på spilleglede jeg har hatt tidligere med Gamecuben, multiplayer med Mario Party og Mario Kart. Videre spill som Metroid Prime 1+2, RE 4 og Zelda WW og TP. Regner optimistisk med tilsvarende gode spill på Wii.

 

Etter en ukes bruk er min erfaring slik:

 

+ kontrollene er topp

+ grafikken er god (jeg bruker 32" crt)

+ byggekvaliteten virker meget god

+ utseendet og størrelse er meget bra

+ lite støyende

+ bra pris

 

- lyden, kun prologic er labert i dag

- litt tynt med gode spill foreløpig

 

Etterhvert skal det handles inn en konsoll til, da blir det et vanskeligere valg mellom PS3 og 360...........

Lenke til kommentar

Jeg syns Wii er.. no dritt! Det er det flere grunner til:

Spillutvalget(den har jo vært ute mye mer enn et halvt år, og det eneste gode spillet er TP!)

Prisen(Billig my ass, et nytt kontrollsett koster 700 spenn, og maskinen koster 2500-3000!)

Online

 

Onlinen på Wii er så rævva at jeg har lyst til å stappe Wiien min i rævva til Myiaimoato. ARGH! Friend codes.. For no tull. Er det for å beskytte oss mot pedofile? Jeg tror en pedofil heller går inn på sol.no, istedet for å kjøpe en Wii.

 

Jeg har hatt min Wii siden jul, og jeg har kanskje spilt 40 timer(30 timer zelda). Virtual console burde også vært gratis, å betale 100 kroner for et ti år gammelt spill er INSANE.

 

Jeg er også MEGET skuffa over Nintendo, som greide å lage et DÅRLIG Mario Party spill til Wii. Jeg har ikke prøvd det, men Spillmagasinet ga det 3. Jeg vet at ikke alle har samme mening som anmelderen, men det gir en viss pekepinn..

 

Jeg må si at jeg koste meg med Red Steel, SSX Blur og Excite truck i kanskje en uke hver, men de er fortsatt ikke verdt 500 kroner, som jeg betalte..

 

Edit: Jeg hadde heller ingen problemer med kontrollen i TP, men i Red Steel var det dårlige saker

 

Edit2: Sa ikke Nintendo ved forrige forrige E3 elno, at vi ville si "WOW" når vi så grafikken? Mario Galaxy ser pent ut, men resten er rundt eller under Gamecube-nivå..

Endret av Hylians
Lenke til kommentar

Jeg er også MEGET skuffa over Nintendo, som greide å lage et DÅRLIG Mario Party spill til Wii. Jeg har ikke prøvd det, men Spillmagasinet ga det 3. Jeg vet at ikke alle har samme mening som anmelderen, men det gir en viss pekepinn..

 

8949587[/snapback]

 

Det er Hudson Soft som lager Mario Party serien for Nintendo.

 

Min mening om MP 8 er at det er fullt på høyde med forløperne. Dette gjenspeiler seg også på mange spillesider.

 

Jeg synes Gamespot's karaktersetting gir et bra bilde av diverse spills kvalitet. Her ligger hele Mario Party serien mellom 6 og 8 - på en skala fra 1 til 10. Mario Party 8 ligger på 6,5.

 

Jeg har selv MP 2, 5, 6 og 8 - ingen av disse skiller seg spesielt ut som dårlige eller geniale. De er jevnt over bra. Men dette er party-spill, multiplayer er det som gjelder. Hvem som helst kan spille, nybegynner eller erfaren, 5 år eller 80 :)

 

Tror man får ta spillet for hva det er - et litt avansert ludo-spill.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...