Gå til innhold

Førsteinntrykk av Lord of The Rings Online: Shadows of Angmar (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en buddykey av en kompis og jeg er glad for det så slapp jeg å kjøpe det selv.

 

Det skrytes opp i skyene over alt.. er det virkelig slik at alle som har kjøpt det digger det sinnsykt?

 

Lurer på om det er bare meg og noen få jeg har snakket med som synes dette spillet byr på lite nytt og spennende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter alt eg har sett av LOTRO har eg komt fram til konklusjonen at dette må vere det mest ræva mmorpg som er på markedet i dag. Hadde du tatt vekk det faktum at dette er lotr hadde ikkje dette spillet hatt noko anna å skilte med enn god grafikk.

 

Satt og såg en dev trailer i april en gang der en spillutvikler skilta med: "Here we have a traditional goblin, but since this is lotr i'ts not a goblin it's an orc. This one is currently wielding a spear, but if we look at this one over here on the other hand it gets really interesting, because here we actually have a creature of the same race wielding a totally different weapon in this case a sword and a shield" LOL, ikkje rart spillet blir dårlig med slike folk på teamet.

 

forøvrig gjør det meg ingenting at spillet blir sammenligna med wow så mykje, det gir meg bare forsikring om at eg gjorde rett i å ikkje kjøpe dette spillet.

8644457[/snapback]

 

Kan ikke gjøre annet enn å tenke på WoW fanboys jeg nå.. ^^

Lenke til kommentar
World of Warcraft er meget mulig det beste nettflerspillerspillet som noen sinne har eksistert

 

Det virker her som man lar en person med meget lite erfaring innenfor MMORPG stå for testingen av LOTR.

 

Men det var nå greit lesestoff da.

 

En ting jeg lurer på er hvorfor man absolutt skal oversette hvert eneste ord fra spill til norsk. Du skriver for eks "beskyttelse kriger fra wow"

95% av de som spiller wow bruker vel ordet "protection warrior".

8640781[/snapback]

 

Legg merke til at jeg sier beste nettflerspillerspillet, kanskje jeg har meget lite erfaring innenfor nettspill generelt? :)

 

Fra spøk til revolver, jeg sier ikke at det ikke finnes de mennesker som har mer erfaring enn meg når det kommer til MMO-sjangeren. Nå skal det sies at jeg har vært innom spill som Ultima Online, Everquest, EvE Online, Final Fantasy XI, Guild Wars og Vanguard for å nevne noen utenom World of Warcraft, og i mange av disse har jeg klokket noen timer, så jeg vil påstå at å si at jeg har lite erfaring er å ta det litt langt.

 

Alt for mye sammenligning med WoW ja. Selv om det er kjent spill, og LOTRO  har lånt mye fra spillet, så er det ikke nødvendig og sammenligne hvert minste detalj med spillet. Det eneste avsnittet du ikke har nevnt WoW er det du snakker om grafikk, noe LOTRO eier WoW totalt på. Sanser jeg en skribent som er redd for å kritisere WoW?

 

Og en ting til, WoW oppfant ikke MMORPG sjangeren. Blizzard tok bare de beste aspektene fra tidligere MMORPG spill, og la til noe selv. Akkurat det samme har Turbine gjort. Likhetene som er skyldes først og fremst likhetene til slike spill generelt.

 

Og det er litt tragisk at en stor spillside som gamer.no først en måned etter spillets lansering kommer med noen som helst "pre-launch" artikler. Spesielt når det som kommer ikke engang er en omtale. Det kunne nesten ha blitt unnskyldt hvis anmelder ville spille spillet mye, og komme til høy level før han gav sin konklusjon, men det står jo i artikkelen at han har spilt 10-12 timer..

8642165[/snapback]

 

Dette er et førsteinntrykk, ingen omtale. Jeg valgte denne gangen å vinkle det tett opp mot World of Warcraft fordi at å ignorere de som eventuelt vurderer å hoppe over ville være litt feil i denne sammenhengen. Mye av sammenligningene faller også nærmest naturlig ettersom spillene begge er av nyere dato samtidig som de er svært like.

 

Spillet har da ennå ikke vært ute i en måned, men det er et stort spill og derfor kommer også et førsteinntrykk basert på mine første dager i Eriador. Å gi en omtale på dette tidspunkt vil jeg ikke være med på da jeg føler at det er urettferdig mot spillet. Nesten som å gjøre seg opp en mening om et resturantbesøk etter å ha satt seg ned på stolen.

 

En omtale vil kanskje komme i fremtiden, når jeg får sett mer av spillet :)

 

----

 

Videre vil jeg få si at ja, jeg vet at det finnes andre MMO enn World of Warcraft og jeg vet at de på ingen måte var de som fant opp hjulet.

 

Det ingen kan ta fra dem, er å være det aller beste MMO-et av nyere dato, men det er ikke en diskusjon vi tar her.

 

Når det gjelder bruken av norske uttrykk vil jeg få presisere at Gamer.no er et norsk nettsted som så godt som mulig prøver å rette seg etter det norske språk. Jeg vet at det kan høres ostete ("cheesy") ut i blant, men jeg lager ikke reglene. :)

Lenke til kommentar
Dette stemmer ganske bra med førsteinntrykket mitt.. (bortsett fra at grafikken er ikke så rå som alle vil ha det til.. spillet kjører på samme grafikkplatform som Dungeon & Dragons online..)

 

MEN

 

jeg spillte spillet en liten uke før jeg la det på hylla fordi:

1. grind grind grind. drep x av ditt, drep y av datt

2. hent ditt, lever ditt, hent datt, lever datt

3. crafting. kan knapt kalles crafting.. (vanguard er kongen av craft)

4. sinnsykt håpløst spillmiljø. mange nybegynnere (ninjalooting, stikker fra grupper midt i quests osv.)

5. venting på respawn...

6. ingen ridedyr (bare som taxi fra by til by).

7. de har brukt samme "jukse teknikk" som blizzard for å få verden til å virke stor, nemlig en usannsynlig treg gange...

 

 

..dette er min subjektive mening  :D

8642979[/snapback]

 

Grafikken er temmelig rå jo.. Syntes hvert fall jeg.. Spiller du med alt på max? Og med high resolution textures?

Det er en grunn til at spillet blir omtalt som det peneste MMO-spillet som er laget til nå.. Og det er jeg absolutt enig i :)

 

1: Mye grinding? Det høres veldig merkelig ut.. I og med at dette er helt klart det MMO-spillet jeg har funnet minst grinding i til nå.. Og jeg er level 32.. Samt jeg kan faktisk gå å grinde av egen fri vilje, på grunn av det geniale deed/trait systemet..

Kanskje du har spill for mye MMO-spill generelt? Så du rett og slett bare ikke orker noen form for grinding i det hele store? Bare spekulerer litt her nå altså :p

 

2: Hent ditt og hent datt? Har selv ikke merket så mye av det.. Og igjen er jeg level 32.. Så virker litt rart for meg hvis du skal ha merket så mye sånne ting, og ikke jeg :hmm:

 

3: Hva mener du egentlig med det? Det er jo et helt greit krafting system.. Fungerer helt fint, veldig likt som det du finner i WoW.. Men det duger jo det :)

 

4: Nettopp derfor jeg valgte Laurelin, som er en RP-server.. Er generelt mer erfarne og hyggelige spillere og finne der :) Jeg har også det beste kingshipet (guild / legacy) som jeg noen gang har vært borti i et MMO-spill, og det hjelper stort :) For all gruppe questing osv foregår innen kingshipet.. Må si at loot-systemet er temmelig svakt, som fører fort til at i mine grupper velger alle need, så får vi heller bare gi tingen til den som eventuelt måtte trenge det.. Funger helt fint det, men et greed / need system hadde passet seg :)

 

5: Har aldri, og jeg sier igjen aldri ventet på re-spawn.. Er ikke så sikker på om vi spiller det samme spillet lengre :p

Fordi, jeg personlig syntes ting respawner litt for fort, når du til tider må stresse deg igjennom områder, så ikke elite respawner oppå deg før du har drept alle som er der.. Så aner ikke hva du prater om nå

 

6: Okay.. Nå er du litt på jordet altså :nei:

Ingen "ridedyr", jo visst er det det.. Kan få deg mount når du er level 35..

Burde du ikke sjekke ut litt sånt først, før du klager?

 

7: Treg gange? Gidder ikke å kommentere den engang :nei:

 

For meg, så er mange av argumentene dine temmelig dårlige.. Og noen rett og slett ikke sanne.. Er du her bare for å klage eller? :roll:

Lenke til kommentar
Dette stemmer ganske bra med førsteinntrykket mitt.. (bortsett fra at grafikken er ikke så rå som alle vil ha det til.. spillet kjører på samme grafikkplatform som Dungeon & Dragons online..)

 

MEN

 

jeg spillte spillet en liten uke før jeg la det på hylla fordi:

1. grind grind grind. drep x av ditt, drep y av datt

2. hent ditt, lever ditt, hent datt, lever datt

3. crafting. kan knapt kalles crafting.. (vanguard er kongen av craft)

4. sinnsykt håpløst spillmiljø. mange nybegynnere (ninjalooting, stikker fra grupper midt i quests osv.)

5. venting på respawn...

6. ingen ridedyr (bare som taxi fra by til by).

7. de har brukt samme "jukse teknikk" som blizzard for å få verden til å virke stor, nemlig en usannsynlig treg gange...

 

 

..dette er min subjektive mening  :D

8642979[/snapback]

 

Grafikken er temmelig rå jo.. Syntes hvert fall jeg.. Spiller du med alt på max? Og med high resolution textures?

Det er en grunn til at spillet blir omtalt som det peneste MMO-spillet som er laget til nå.. Og det er jeg absolutt enig i :)

 

1: Mye grinding? Det høres veldig merkelig ut.. I og med at dette er helt klart det MMO-spillet jeg har funnet minst grinding i til nå.. Og jeg er level 32.. Samt jeg kan faktisk gå å grinde av egen fri vilje, på grunn av det geniale deed/trait systemet..

Kanskje du har spill for mye MMO-spill generelt? Så du rett og slett bare ikke orker noen form for grinding i det hele store? Bare spekulerer litt her nå altså :p

 

2: Hent ditt og hent datt? Har selv ikke merket så mye av det.. Og igjen er jeg level 32.. Så virker litt rart for meg hvis du skal ha merket så mye sånne ting, og ikke jeg :hmm:

 

3: Hva mener du egentlig med det? Det er jo et helt greit krafting system.. Fungerer helt fint, veldig likt som det du finner i WoW.. Men det duger jo det :)

 

4: Nettopp derfor jeg valgte Laurelin, som er en RP-server.. Er generelt mer erfarne og hyggelige spillere og finne der :) Jeg har også det beste kingshipet (guild / legacy) som jeg noen gang har vært borti i et MMO-spill, og det hjelper stort :) For all gruppe questing osv foregår innen kingshipet.. Må si at loot-systemet er temmelig svakt, som fører fort til at i mine grupper velger alle need, så får vi heller bare gi tingen til den som eventuelt måtte trenge det.. Funger helt fint det, men et greed / need system hadde passet seg :)

 

5: Har aldri, og jeg sier igjen aldri ventet på re-spawn.. Er ikke så sikker på om vi spiller det samme spillet lengre :p

Fordi, jeg personlig syntes ting respawner litt for fort, når du til tider må stresse deg igjennom områder, så ikke elite respawner oppå deg før du har drept alle som er der.. Så aner ikke hva du prater om nå

 

6: Okay.. Nå er du litt på jordet altså :nei:

Ingen "ridedyr", jo visst er det det.. Kan få deg mount når du er level 35..

Burde du ikke sjekke ut litt sånt først, før du klager?

 

7: Treg gange? Gidder ikke å kommentere den engang :nei:

 

For meg, så er mange av argumentene dine temmelig dårlige.. Og noen rett og slett ikke sanne.. Er du her bare for å klage eller? :roll:

8650606[/snapback]

 

 

He he denne var bra :thumbup:

Lenke til kommentar
...

 

For meg, så er mange av argumentene dine temmelig dårlige.. Og noen rett og slett ikke sanne.. Er du her bare for å klage eller? :roll:

8650606[/snapback]

 

Er jeg bare her for å klage? .. Nei. Jeg sier bare mitt i håp om å spare andre for å sløse noen hundrelapper på et kjedelig spill. Riktignok så virker det som din subjektive opplevelse av spillet var en helt annen, bra for deg :D

 

..har gjort en liten edit av den første posten min (ok, my bad det med ridedyr. men ber deg spesielt legge merke til de siste linjene..). Jeg skriver om mine subjektive tanker/opplevelser av spillet..

 

PS!

Du må ikke ta det personlig at noen kritiserer et spill du liker (og har kastet bort tid og penger på). Du har vist dine meninger gjennom å kritisere/henge ut mine. Personlig syntes jeg det er en litt dum metode å bruke.

Endret av xantarion
Lenke til kommentar
World of Warcraft er meget mulig det beste nettflerspillerspillet som noen sinne har eksistert.
*host* vel, jeg har spilt mange spill oppgjennom årene og WoW har aldri fristet meg selv om jeg spilte forløperne.

Greit nok at mange i verden spiller det, men det gjør det ikke til et godt spill i mine øyne.

 

Dette "Shadows of Angmar" appelerer på en helt annen måte. Det samme med Age Of Conan. 2 spennende spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mine tanker etter ca 100 timer Beta:

- Spillerbasen i beta var totalt håpløs! Makan til barnslige folk skal man helt til WoW for å finne. Enten drittunger eller elitist LotR- fans.

 

- Grafikken var knall, men animasjonene generelt var kjipe.

 

- Combat- systemet var tregt og tungvint. Hvorfor må jeg vente i 10 sekund på å slå når jeg vil slå nå ??

 

- Crafting var elendig. Pakker med 3 yrker i 1 funker dårlig. Hvorfor kan man ikke ha 2 samle- yrker for å tjene seg litt peng?

 

- Deeds- systemet syntes jeg var helt tett. Innen lvl 15 hadde jeg 10.000 Deeds samtidig. Litt sånn som WoW og Outlands- faksjoner. Er så mye at man vet ikke hvor man skal begynne.

 

- Klassene hadde, så langt jeg spilte, ingen "spennende" skills. Champion, som jeg spilte mest, - DPSkongen - ble kjedelig ganske kjapt.

 

- Gief Talents (ala WoW/Diablo)!

 

- Quests var drit! Jeg tar heller drep X antall av Y monster enn å måtte løpe rundt halve verden for å; -Finn sekken til Nils; -Nils ville ikke ha sekken allikevel, kanskje broren vil; -Broren til Nils er bortført av Orcer, de er i Gondor; osv Helt ubrukelig, og jeg ble lei av questene før jeg var level 3 med min første char.

 

- Turbine er vel kjent får å lage gråstein av gull, er de ikke?

 

 

Jeg er dyyypt skuffet av dette spillet. Jeg var i kø for å bli med i Beta i nesten ett år før jeg kom med. Hadde tenkt å forhåndsbestille, og alt.

Så kom jeg med i Beta på et tidspunkt der jeg var drittmøkklei av WoW, men allikevel klarte det å skuffe meg.

 

 

kristteo - som har satt sin lit til Stacraft 2 og The Secret World.

 

Edit:

Det er en stund siden jeg spilte sist, så om jeg er uklar eller har feil så er det med vilje :)

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

kristteo.. ville bare si at det faktisk finnes en løsning som heter "Explorer", som gir deg to samle yrker samtidig :)

 

Vente 10sekunder på å slå? Det har jeg aldri opplevd noe av i verken BETA eller release.. Må vært veldig tidlig i BETA det da.. Jeg slår ikke noe saktere her, eller noe enn hva jeg gjør i hvilket som helst annet MMO-spill.. Eneste kjipe er kanskje at så godt som samtlige MMO-spill har likt combat system egentlig.. Og det blir jo temmelig kjedelig da.. Men det har jo ikke noe med dette spillet å gjøre

 

10'000deeds? Fatter jo at det ikke er helt seriøst :p

Faktum er, at hvis du gjør alle questene i et område, så blir de fleste deedsene fullførte av seg selv :) Kanskje du trenger å grinde bittelitt etterpå, men det er ikke stort..

 

Er vell ikke så fryktelig mange av de heller? :p

Jeg har vell aldri hatt flere enn 10 i et område om gangen, og de fleste er jo ufattelig lette.. Som å finne 4 ruiner i spillet, de blir jo funnet uten at du fatter det selv engang mens du går rundt å quester.. Jeg har hvert fall ikke problemer med deed systemet, og finner det meget motiverende for å grinde litt :)

 

Questene er jo stort sett like i alle MMO-spill, syntes bare det er mye mer historie bak questene i Lotro, som passer perfekt inn i Lotr historien og spillet.. Så du aner faktisk hva du driver med.. Og questene krever litt mer tenking enn i mange andre MMO-spill som gjør det hele mye mer morsomt..

 

Når det gjelder skills og animasjoner så var det jo to ting som ikke ble helt ferdig i BETA'en i det hele store.. Så kan hende det var derfor du ble litt skuffet der..

 

Kanskje ikke spillet falt i smak hos deg.. Og der er jo greit, vi har alle forskjellig smak.. Og det vil alltid være noen som ikke liker et spill

 

Men måten du argumenterer på virker jo temmelig barnslig ut i seg selv, når du nevner barnsligheten til folk i BETA'en.. Så virker jo det litt rart, med måten du skriver på.. Kan jo roe litt ned, og prøve mer å få frem poengene dine :p

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
...

 

For meg, så er mange av argumentene dine temmelig dårlige.. Og noen rett og slett ikke sanne.. Er du her bare for å klage eller? :roll:

8650606[/snapback]

Jeg skriver om mine subjektive tanker/opplevelser av spillet...

8650851[/snapback]

Men det betyr ikke at du kan pøse ut masse usakelig tull. Det tidligere innlegget er preget av at

1. du har tilbringet lite tid med spillet

2. du har brukt veldig lite tid med å sette deg inn i spillet

 

Såklart du skal få lov til å komme med dine subjektive meninger, men du burde ha et litt større grunnlag før du uttaler deg. Spesielt når du rett og slett feilinformerer.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Jeg skriver om mine subjektive tanker/opplevelser av spillet..

Er ikke helt sikker på om du vet hva det vil si å være subjektiv...å si "slik er det" og "slik er det ikke" er ikke subjektivt, hadde du enda sagt "jeg opplever at det er slik" eller "jeg opplever at det ikke er slik" så hadde du kommet med en subjektiv mening. I tillegg så er jo de fleste av punktene dine feil, men det har jo trossalt blitt bemerket før...men nå har tydeligvis spillet forandret seg mye siden betaen, hvis det stemmer det som blir sagt her. Jeg må også si at jeg opplever spillerbasen i lotro som en av de bedre der ute, mye hyggelige og høflige folk og generelt lite "lol, pwnage"-unger.

Lenke til kommentar

Har posted tidligere et lengre førsteintrykk og vil ikke repetere dette her. Har 2 år med WoW bakgrunn så det er naturlig at jeg tok utgangspunkt i WoW akkurat slik som hw.no anmelder har gjort. Man må bare godkjenne at WoW har kapret den største brukermassen og at folk vil naturligvis sammenligne.

 

Mitt førsteintrykk er positivt. Grafikken er pen og det er kjekt å spille i Tokiens univers. Du vil uten tvil finne deg fort til rette hvis du har spilt WoW tidligere. Og traits systemet er også en god finesse som gjør grindingen mer meningsfull (og optional).

 

Men, på et par områder skuffer det mye, nemlig brukergrensesnitt. Disse spillene er avhengig av et godt og brukenes grensesnitt for det blir etterhvert masse informasjon å holde styr på. Her er noen eksempler (som i mange tilfeller WoW gjør mye bedre):

 

- UI kan ikke skaleres - på høy oppløsning blir alt forsvinnende lite!

- Icon er "fotorealistisk" og ikke abstrakt - de blir lett for grumsete

- Auksjons UI har en rekke plagsomme ting som f.eks. at man ikke kan trykke "enter" i søkeområde, men må klikke Search button etter. Samtidig kan man ikke bruke TAB for å hoppe mellom felt, noe som er litt viktig når man skal mate inn info. I tillegg er det ikke god nok fargekoding på hva som er bra og vanlige items. WoW sine grey, white, green, blue, purple er betraktelig bedre i så måte. Det finnes en fargekoding på rammen, men den er for vag.

- Kamera vil ikke zoome inn for å vise char (eller klippe alt bak char), og alt for ofte sitter man å ser på en busk som er bak spilleren. Personlig blir jeg fort stresset av trær og busker som suser over skjermen min når jeg roterer rundt.

- Til tider dårlige retnings-pekere. Flere quest beskriver et sted litt for vagt og det blir vanskelig å finne frem. Av og til finner jeg rene skrivefeil også (west i stedet for east o.l).

 

Men mye av dette er lett for Turbine å fikse i kommende patcher. Håper de vil jobbe med UI like mye som utvidelser. Av erfaring i WoW skjer det ofte litt for lite med selve engine sammenlignet med content. Syntes UI er viktig, samt at de bør legge på enda mer RP elementer (noe WoW mangler sårt).

Lenke til kommentar

Det første som slo meg da jeg leste denne artikkelen var den evige sammenlikningen til World of Warcraft. Det funker i og for seg greit nok, dessverre er forfatteren tydeligvis preget av et noe begrenset kunnskapsnivå når det kommer til MMO.

 

WoW er et spill de aller fleste som spiller data har en viss kjennskap til, men å bruke LOTRO vs WoW som en rød linje gjennom hele artikkelen funker rett og slett for dårlig. En utenforstående ville neppe ha blitt merkbart klokere etter å ha lest dette "førsteinntrykket". Skal du sammenlikne får du begynne på starten, kanskje med EverQuest eller Ultima Online.

 

Hva angår selve LOTRO mistet jeg all form for interesse da jeg ble fortalt at PvP-aspektet er så godt som ikkeeksisterende. Skal alle gå rundt og være bestevenner fra dag én kan jeg tenke meg folk kaster inn håndkledet fort.

 

Videre ser grafikken veldig bra ut, men jeg savner screenshots med bilde av user interface samt informasjon angående hvor mye slikt man kan endre på selv. Følgelig ser jeg ikke helt hva det ultimate målet ved spillet er. Komme seg til maxlevel?

Lenke til kommentar

Jeg har riktignok ikke spilt så mange MMO spill. Kun litt Shadowbane og for det meste World of Warcraft. Jeg har derimot ikke testet LOTR Online.

 

LOTR Online er et bra spill, ingen tvil om det i følge omtaler spillet har fått.

Men maken til kopiering av UI fra WoW skal du lete lenge etter.

Jeg har som sagt ikke testete så mange MMO spill og jeg sier ikke på noen måte at f.eks WoW ikke har kopiert noen andre MMO, men UI i LOTR Online er så og si kliss lik den i WoW.

Dette regner jeg med forandre seg i løpet av kort tid så fort noen folk gidder å lage addons til LOTR Online som lar deg forandre på UI oppsettet.

 

Og ikke rart det er mange drittunger i LOTR Online, de har jo alle sluttet med WoW og startet med LOTR Online i stedet. :p

 

PvP delen er nyskapende, men merkelig og veldig begrenset. Her har LOTR universet selv mye av skylden. LOTR fans ville revet håret av seg om f.eks Legolas og Gimli fløy rundt å drepte hverandre. :p

 

Nei, neste spill jeg skal teste i MMO sjangeren blir nok Hellgate: London og The Secret World.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Det første som slo meg da jeg leste denne artikkelen var den evige sammenlikningen til World of Warcraft. Det funker i og for seg greit nok, dessverre er forfatteren tydeligvis preget av et noe begrenset kunnskapsnivå når det kommer til MMO.

 

WoW er et spill de aller fleste som spiller data har en viss kjennskap til, men å bruke LOTRO vs WoW som en rød linje gjennom hele artikkelen funker rett og slett for dårlig. En utenforstående ville neppe ha blitt merkbart klokere etter å ha lest dette "førsteinntrykket". Skal du sammenlikne får du begynne på starten, kanskje med EverQuest eller Ultima Online.

 

Hva angår selve LOTRO mistet jeg all form for interesse da jeg ble fortalt at PvP-aspektet er så godt som ikkeeksisterende. Skal alle gå rundt og være bestevenner fra dag én kan jeg tenke meg folk kaster inn håndkledet fort.

 

Videre ser grafikken veldig bra ut, men jeg savner screenshots med bilde av user interface samt informasjon angående hvor mye slikt man kan endre på selv. Følgelig ser jeg ikke helt hva det ultimate målet ved spillet er. Komme seg til maxlevel?

8654625[/snapback]

 

Du kan jo skinnet interfacet selv.. lotrointerface.com er en fin side..

Samt du kan velge hvor så godt som alle ting skal stå på skjermen..

Det er ikke noen add-on støtte i spillet, men slike funksjoner ligger jo i selve spillet :)

 

Det er jo en ok PvP del i spillet.. Nå er ikke jeg noen stor fan av PvP, og har egentlig aldri prøvd PvP in Lotro.. PvP foregår i et svært eget område, hvor du kan ta med din egen spiller inn etter du har nådd level 40.. Eller gå inn som en egen monster person hvis du er lavere level.. Da får du liksom en egen character i PvP..

Et monster starter i level 50 som er maks level, og du får en haug av quests du kan utføre inni der.. For å forbedre monstret ditt osv, blir nesten en liten PvE del, i PvP-delen.. Men hovedpoenget er jo at du skal gå rundt, kapre baser osv fra da de snille, som består av spillere over level 40 som kan entre..

Det er jo selvfølgelig også NPC'er på begge lag osv.. Blir som en utrolig stor PvP arena sånn som i WoW.. AB, WSG, AV, alt i et massivt område..

Mer kan jeg vell egentlig ikke si så mye mer om det, iogmed at jeg ikke har tilbringt noe særlig tid der enda.. Ikke før level 50..

 

Det som er litt trist, er jo at det ikke er så fryktelig mange høy level spillere som kan gå inn i PvP som snille enda.. Dermed blir det jo mer folk som har lyst til å kun fokusere på PvP, eller folk som ikke klarer å komme seg lengre enn level 10 som entrer PvP som monster.. For mange monstre og for få snille skaper litt ubalanse..

Så vi må nok vente en måned til, for at PvP delen virkelig skal få kommet igang..

Nå er hele PvP delen mer folk som entrer som monstre og bare spiller PvE som monster inni PvP-området..

 

Men hele konseptet virker ufattelig morsomt syntes nå jeg..

Og vil ikke si at PvP er ikke eksisterende på noen måte..

Er bare et problem for utviklerne, siden de ikke kan ha med noen "slemme" raser, sålenge det blir helt feil i forhold til Ringenes Herre historien..

Da er jo dette en fantastisk ting å legge til i spillet..

PvP-delen er ikke noe mindre eksisterende enn hva PvP er i World of Warcraft hvis du spiller på en PvE server sånn sett.. Er bare det at spillere ikke har muligheten til å måke ned andre spillere når de måtte ønske.. Noe som jeg selv hatet i World of Warcraft, og fikk meg til å forlate min level 50 Warrior, for å komme meg til en PvE server.. Siden jeg ble måka ned hele tiden..

Lenke til kommentar

WoW sitt UI er igjen omtrent kliss likt som DAoC sitt.

 

Og jeg forstår ikke alle som klager på sammenlikningen med WoW som blir gjort i forhåndsinntrykket - Hva skal det være godt for å sammenlikne med EverQuest eller Ultima når disse er døde og begravede, og oppfølgeren til førstnevnte ligger langt under WoW i markedsandel? WoW er det ledende spillet på MMO-markedet, og er således det MMOet folk flest har et forhold til; da blir det meningsløst å sammenlikne med noe bare et fåtall har kjennskap til. Det er helt greit at dere har spilt mange MMOer og hater WoW fordi det er mainstream, men skribentene på gamer.no ønsker sikkert å gjøre det de kan for å holde artiklene sine så tilgjengelige som mulig.

 

Det blir nok ikke LoTRO på meg. Hadde de sluppet det før WoW, så kanskje. Å forlate et spill for et annet som i grunn bare er det samme gamle med noen kosmetiske forandringer er i utgangspunktet tøvete, enda mer tøvete siden Age of Conan er i hyllene om et halvt års tid.

 

Noe som jeg selv hatet i World of Warcraft, og fikk meg til å forlate min level 50 Warrior, for å komme meg til en PvE server.. Siden jeg ble måka ned hele tiden..

8654720[/snapback]

 

Jeg tror jeg holder meg for god til å si l2p.

 

Og nei, at all PvP i et MMO fra 2007 går ut på å få noen spillere til å ta på seg monsterdrakt slik at man kan gjøre noen halvhjertede forsøk på PvP, er ikke et positivt trekk i mine øyne.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...