Gå til innhold

Ny patch som kommer. Skuffet, eller overasket?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker litt fra den andre siden. Ok, endgame raiders får se endgame, men fra det itemmessige-synspunktet: Hva er poenget med å raide 25 mans for tida? Ved å "raide" karazhan (som absolutt alle guilds kan ha på farmstatus i løpet av 2 uker) får man en 95 DPS dagger, mens slår man en uggen raidboss som nesten ingen har klart (Vashj) får man 98 DPS dagger. Rundt 3% mer dps på våpenet. Om de starta med arena så fort som mulig begynner selv dårlige arenateams å få full gladiator, som får rimelig bra stats etter oppgraderingen.

 

Jeg synes det var mer fair da man fikk litt mer futt igjen for slitet. Ashkandi 85 dps mot 61 DPS TuF anyone? WoW føles litt kommunistisk for øyeblikket, synes nå jeg. Greit at skill skal ha litt å si i Arena og battlegrounds, men 3% upgrade forskjell? Jaja.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg står på mitt. Vi "casuals" har mer enn nok med å bli revered med alt mulig rart for å komme heroic for å samle på primal nethers:) til å tenke på buff og nerf:)

 

Jeg har vært en average-geara kriger i snart 2 år, og jeg kan med hånden på hjertet si at ingen buffer eller nerfer har hatt noe særlig å si på min dmg output, eller følelsen av den.

 

Og trenger jeg litt mer dps, så kan jeg jo bare kaste på noen enchants...som jeg for tiden ikke har en eneste en av:)

 

Og med patchen reduseres kostnad på å oppgrade mitt beloved sverd også:)

 

Hele TBC har vært en våt drøm (dagdrøm) for oss casuals:) Ikke lenger trenger vi raide for å få ganske heftig gear:)

Lenke til kommentar
Jeg tenker litt fra den andre siden. Ok, endgame raiders får se endgame, men fra det itemmessige-synspunktet: Hva er poenget med å raide 25 mans for tida? Ved å "raide" karazhan (som absolutt alle guilds kan ha på farmstatus i løpet av 2 uker) får man en 95 DPS dagger, mens slår man en uggen raidboss som nesten ingen har klart (Vashj) får man 98 DPS dagger. Rundt 3% mer dps på våpenet. Om de starta med arena så fort som mulig begynner selv dårlige arenateams å få full gladiator, som får rimelig bra stats etter oppgraderingen.

 

Jeg synes det var mer fair da man fikk litt mer futt igjen for slitet. Ashkandi 85 dps mot 61 DPS TuF anyone? WoW føles litt kommunistisk for øyeblikket, synes nå jeg. Greit at skill skal ha litt å si i Arena og battlegrounds, men 3% upgrade forskjell? Jaja.

8669248[/snapback]

 

 

Det dropper da ingen 95 dps dagger i karazhan? Beste dagger fra karazhan er malchazeen, og vasjh sin dagger er nesten 99 dps. Forskjellen er 6.7 dps.

 

Sammenligner vi perdition's blade fra molten core med fang of maexxna fra naxxramas, er forskjellen hele 7 dps, og da har vi hoppet 2 tiers og 3 dungeons i vanskelighet :)

 

Og å sammenligne med TuF blir litt rart. forskjellen på det beste sverdet som droppet i MC, bonerevers edge, og ashkandi, er 6 dps..

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Nå blir det jo større forsjel på dette siden de buffer en masse items. Men patchen som kommer nå er jo en balansering avspillet igen som trengs. Hunters trenger en buf och paladins trenger en nerf. Locks skulle også hatt en eller mages en buff også men men...

Beste blir nok maset med alle consumables. Som nå så er det jo 4 elixirs og en flask på sitt verste.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at acconten min har blitt hacket i natt så hadde jeg gledet meg til denne patchen...

Alt gearet mitt er borte.. lvl 66 warrior, hadde minst 90% blått gear pluss 320g..

Passordet mitt er endra og jeg husker ikke det hemmelige svaret.

Alt er borte, sjekka armory i sta :mad:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

tilbake til patch:

 

"

Execute: When used with Sweeping Strikes, ranks 6 and 7 of this ability will no longer cause full damage to secondary targets who are not wounded.

"

 

 

 

 

 

:dontgetit:

men dette er da ikke noe stress..

bare å kjøre på med en "thunder clap" så er jo target wingman "wounded"

 

 

offtopic spøk:

 

Orge to other orge: You can be my wingman anytime :D

 

 

edit: noen finjusteringer her og der.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

De mener vel under 20%, (19% hos fleste sitt interface) når det er snakk om "wounded" og "execute".

 

Skjønte ikke spøken, noen som kan forklare det til en treg fyr som har sovet altfor lite i natt? Det heter vel strengt tatt "ogre" forresten :p.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Om det er en trøst så byttes det aller meste av gearet vekk på level 70. Det kan hende GM kan gi tilbake en del items, men tvilsomt at du får gull/løse trademats tilbake.

 

Lykke til.

8670230[/snapback]

Takker.

Veit at gearet blir byttet ut ved 70 :)

Men jeg hadde veldig bra gear for den lvl`n jeg var i.

Så det er litt iriterende.

Men men.

Håper det går sånn noenlunde bra! :)

Gleder meg til neste patch btw.

Altid morro med en liten oppdatering :D

Lenke til kommentar
jJoda warrior har blitt nerfet mye og buffet litt. Men i og med at jeg ikke spiller døgnet rundt så har jeg aldri hatt top-end gear, og det er stort sett disse folka som blir mest påvirket av slikt. Ikke det at alle merker virkningen, men for oss med mindre begavet gear så vil en gear oppgradering merkes sinnsykt mye bedre en litt nerfing og buffing.

8662091[/snapback]

 

jeg må få lov å gå litt igjennom posten din her, den er full av feilvurderinger. Du spiller ikke døgnet rundt, så du har ikke top-end gear, det er akkurat dere (vi) som blir påvirket kraftigst når blizzard gjør som de gjør. følg logikken under:

 

-Rage normalization (i hva 2.0?), for å hindre de med best gear å bygge 50 rage på ettt autoangrep, nerfer de rage generation. slik at de med veldig dårlig gear, les: grønt, ikke merker det så veldig. de med veldig godt gear merker det endel, les: epixx, og derfor oppnår blizzard målet sitt. mens de av oss som sitter i midten, les: blues, vi får en kraftig ragenerf, samtidig som at gearet våres verken er dårlig nok eller godt nok til å veie opp for nerfen. Blue warriorss ble truffet hardest av rage normalization fordi vi ikke har utstyret til å kompensere for mindre rage, og vi har ikke dårlig nok utstyr til at normaliseringen ikke påvirker oss i stor grad.

 

- patch 2.1 lvl 70 Epics blir buffet, effekt: der blått gear var nesten likeverdig, ja nesten bedre enn endel epics blir plutselig gearet vårt det samme mens alle med epics får en kraftig boost i effekt pga kraftigere våpen, det er akkurat blues/greens som blir smekket med teh nerfbat igjen. så som du sier "for oss med mindre begavet gear så vil en gear oppgradering merkes sinnsykt mye bedre" så stemmer det helt, der du før kunne utfordre en epic spiller, vil du nå bli overkjørt, rygget over og /spit på. spesiellt for warriors som forblir den mest geardependant klassen i spillet :)

 

selv er jeg egentlig likegyldig, jeg har 4/5 pvp set ventende på patch 2.1, alle pvp epics ventende (har 75k honor points klar), jeg har engineering hjelm mats klar, samt gladiator sverd klar til onsdagen, så jeg vil merke ikke bare en solid økning i effekt, men en ektra økning fordi jeg plukker opp endel epics veldig raskt. Alikevel er jeg litt skuffet, det blå pvp settet er et solid sett, og opp til nå har det hatt, i en warriors tilfelle, kanskje en 10% svakere effekt enn gladiator settet, slik at i en arena vil man merke det fort (closequarter, små forskjeller, ingen ytre påvirkninger) mens i en BG er de nesten gjevngode fordi det er så mye åpnere, våpene er en helt annen sang, men så har warriors både i og utenfor arenas tilgang på gode våpen igjennom BS "heldigvis".

 

Det mest spennende med patchen for min side er battleground matching! Ja, steamrolling av grønne motstandere vil minske, jo premades vil miste endel av sin før veldig store effektivitet fordi de nå forsøkes matches med andre premades, men i gjengjeld får vi en solid økning i utfordring, foråpentligvis vil premades gå fra å være "vi som ruller over uorganiserte pugs, og gjerne venter litt med å levere siste flagget slik at vi kan få litt ekstra HK og bare være fæl generellt" til et mer klan miljø som funnet i andre spill og til og med i samme spill via Arena'ene. jeg vet i allefall at US har en samlemod på gang som poster win/loser resultater, scoreboards på nettet slik at man kan følge med favorittlaget eller sitt eget lag og sammenligne, gleder meg til dette blir mer utbredt også i EU.

 

jaja, jeg er ferdig /wall of text done.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Det mest spennende med patchen for min side er battleground matching!

8670747[/snapback]

Woa! Hvor står det? Trodde det skulle komme for lenge siden jeg.

Lenke til kommentar
å faen.. javel.. da funker ikke execute på 2 targets lenger.. men sweeping strikes i seg selv blir jo ikke nerfet. bortsett fra at det er en liten nerf i sambruk med execute.

8670283[/snapback]

 

Jo, det blir den.

 

Sweeping Strikes: This ability will no longer be modified erroneously on additional targets by percent modifiers to your damage.

 

Altså, sweeping strikes blir ikke lenger påvirket av enrage/deathwish/berserking.

Lenke til kommentar

Slik jeg skjønte sitatet ditt fikk secondary targets truffet med SS skaden kalkulert feil mtp. bonusdamage, og den nye patchen vil rette opp det. Det betyr ikke at enrage/deathwish IKKE funker med SS, bare at de brukte feil formel?

 

Correct me if I'm wrong.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Det mest spennende med patchen for min side er battleground matching!

8670747[/snapback]

Woa! Hvor står det? Trodde det skulle komme for lenge siden jeg.

8670873[/snapback]

 

fra wow-europe.com PTR patch notes:

 

PvP

 

    * Arenas

          o The Ruins of Lordaeron Arena is now available for play.

          o The Shadow Sight buff now allows players to see other stealthed players at a greater range.

    * Battlegrounds

          o The new battleground matchmaking system is now implemented and active. This system allows the battleground to select teams of similar equipment quality and organizational level to battle each other. For now, the system will be very forgiving about creating matchups in order to keep queue times low. However, the parameters will be adjusted as necessary when more organized teams become active in the battlegrounds.

 

:))

Lenke til kommentar
Slik jeg skjønte sitatet ditt fikk secondary targets truffet med SS skaden kalkulert feil mtp. bonusdamage, og den nye patchen vil rette opp det. Det betyr ikke at enrage/deathwish IKKE funker med SS, bare at de brukte feil formel?

 

Correct me if I'm wrong.

8677181[/snapback]

 

Nei, det er vist ikke meningen SS skal få buff av enrage/dethwish i hele tatt. Den skal gjøre nøyaktig samme damage som "original" slaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...