Gå til innhold

Ny patch som kommer. Skuffet, eller overasket?


Anbefalte innlegg

Warriors trenger en forbannet kraftig nerf. Rett og slett. Tenker mye på pvp delen nå. I raids har jeg desverre ikke sett en dps warrior, siden det ikke akkurat kryr av tanks.

 

Men er det mulig å ha det bedre i pvp? Jeg tipper at 50% av alle warriors har fått opp weapon smith slik at man kan få Deep Thunder/Lionheart Blade/Lunar Cresent (sikkert feilstavet men pyttpytt) og med ok gear fra dungeons skal det jo kun 4 hvite dmg crits til for å drepe enhver mostander som ikke har over 8k helse. Og selv med over 8k helse skal det ikke mye til.

Rage generation er det jo mer enn nok av uansett våpen og utstyr.

Helsen er jo i klasse for seg selv, nesten alle løper jo rundt med MINST 9-10k hp. Med tanke på at de fleste har full plate og noe resilience gir dem jo et godt forsprang allerede der. Møter jeg en god warrior (som rogue) har jeg rett og slett ikke sjengs med mindre jeg speccer 30/0/31 (noe jeg ikke gjør fordi jeg også vil gjøre pve). Jeg kan stunlocke så godt jeg kan, men man får jo ikke nuket bort 10k helse på 1-2-3.

 

Er warrioren heldig vil han critte meg med hvit skade for 1800, heroic strike vil hitte for 1000 kanskje, critte for 2000-2500. Dette er jo halve helsen min (8025 hp) og i tillegg kommer jo en overpower fordi jeg garantert dodger et attack før eller siden.

 

Håper på enda større dmgboost til rogues fordi alene er jo ganske ynkelige.

Endelig fungerer sap som det skal, så man slipper å hive bort talents der, skal man også kunne få bli med i heroics.

 

Det jeg egentlig prøver å si er at rogues som kun er en dmg klasse, ikke har noe som helst forsprang når det kommer til å gjøre skade. Warriors, Elem Shamans og feral druids er fult på høyde med rogues. Mages og Warlocks er i en egen klasse. Hunters liker vi ikke uansett :p

 

Det eneste en rogue kan sikte etter for å gjøre det bra i pvp er å skaffe seg en 9000+ helse. Synd, men sant :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi autohits er det warriors gjør automatisk for hver tidsperiode. Mages må kaste spellen, noe som betyr at de kan bli interrupta mens de kaster den, counterspelled, silenced (joda, nå har de 1 øyeblikkelig angrep hvert 3. minutt, men warriors har en lang periode med ekstra skade). En warrior har hits og special attacks, en mage har bare spells.

 

Tenk deg et 5v5 team. Du har verken warrior eller mage på laget, hva høres mest interessant ut i de fleste tilfeller?

 

Spellreflectnerfen er noe dritt. Jeg synes også de store effektene for recklessness, retaliation og shieldwall var noe dritt, det skulle gått an å skru dem på/av, da de kan være fine å ha i PvE.

 

Det jeg ikke liker er paladinhealing nerf, mage-iceblock nerf.

Det jeg liker er druidhealing buff, retributionpaladin buff (selv om det er en lang vei å gå), nye instancer, bugfixes, osv.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Millhouse Manastorm will now only award players credit for completing the Trial of the Naaru: Tenacity upon the death of Harbinger Skyriss and only ONCE. Players will no longer receive credit through a gossip option on Millhouse

 

Noen som kan forklare meg hva dette betyr?

 

 

Liker denne patchen. mye bra her.

 

Synes ikke så mye om SW:Death nerfen da men :S

Lenke til kommentar
Millhouse Manastorm will now only award players credit for completing the Trial of the Naaru: Tenacity upon the death of Harbinger Skyriss and only ONCE. Players will no longer receive credit through a gossip option on Millhouse

 

Noen som kan forklare meg hva dette betyr?

 

 

Liker denne patchen. mye bra her.

 

Synes ikke så mye om SW:Death nerfen da men :S

8649326[/snapback]

 

Nå kan du snakke med NPC'en som du redder for å complete questen, og dermed kan du cleare instancen en gang, invite nye folk til gruppen og dermed kan mange gjøre questen uten å cleare instancen. Det er dette som ikke blir mulig lenger, siden man må være der mens harbinger skyriss dør for å få credit.

Lenke til kommentar
Warriors trenger en forbannet kraftig nerf. Rett og slett. Tenker mye på pvp delen nå. I raids har jeg desverre ikke sett en dps warrior, siden det ikke akkurat kryr av tanks.

 

Men er det mulig å ha det bedre i pvp? Jeg tipper at 50% av alle warriors har fått opp weapon smith slik at man kan få Deep Thunder/Lionheart Blade/Lunar Cresent (sikkert feilstavet men pyttpytt) og med ok gear fra dungeons skal det jo kun 4 hvite dmg crits til for å drepe enhver mostander som ikke har over 8k helse. Og selv med over 8k helse skal det ikke mye til.

Rage generation er det jo mer enn nok av uansett våpen og utstyr.

Helsen er jo i klasse for seg selv, nesten alle løper jo rundt med MINST 9-10k hp. Med tanke på at de fleste har full plate og noe resilience gir dem jo et godt forsprang allerede der. Møter jeg en god warrior (som rogue) har jeg rett og slett ikke sjengs med mindre jeg speccer 30/0/31 (noe jeg ikke gjør fordi jeg også vil gjøre pve). Jeg kan stunlocke så godt jeg kan, men man får jo ikke nuket bort 10k helse på 1-2-3.

 

Er warrioren heldig vil han critte meg med hvit skade for 1800, heroic strike vil hitte for 1000 kanskje, critte for 2000-2500. Dette er jo halve helsen min (8025 hp) og i tillegg kommer jo en overpower fordi jeg garantert dodger et attack før eller siden.

 

Håper på enda større dmgboost til rogues fordi alene er jo ganske ynkelige.

Endelig fungerer sap som det skal, så man slipper å hive bort talents der, skal man også kunne få bli med i heroics.

 

Det jeg egentlig prøver å si er at rogues som kun er en dmg klasse, ikke har noe som helst forsprang når det kommer til å gjøre skade. Warriors, Elem Shamans og feral druids er fult på høyde med rogues. Mages og Warlocks er i en egen klasse. Hunters liker vi ikke uansett :p

 

Det eneste en rogue kan sikte etter for å gjøre det bra i pvp er å skaffe seg en 9000+ helse. Synd, men sant :(

8648255[/snapback]

Du whiner over warriors fordi du sitter der med halveis PvE spec og alt for lite hp? 9000 hp har jo jeg på magen min, rogue kompisen min har nesten 10k. :ermm:

Lenke til kommentar

Han har rett, selv om han ser det i øynene fra en rogue(som for øyeblikket eier stort sett alle klasser utenom warrior, noen frost elemental mages og noen BM hunters), men han har forsatt rett.

 

Og, 10k hp vil ikke hjelpe deg mot warriors. Du kan ikke stole på at hp-poolet ditt gjør jobben. En warrior trenger 10 sekunder etter at evasion er ferdig for å rape en rogue.

Endret av cve
Lenke til kommentar
Men er det mulig å ha det bedre i pvp? Jeg tipper at 50% av alle warriors har fått opp weapon smith slik at man kan få Deep Thunder/Lionheart Blade/Lunar Cresent (sikkert feilstavet men pyttpytt) og med ok gear fra dungeons skal det jo kun 4 hvite dmg crits til for å drepe enhver mostander som ikke har over 8k helse. Og selv med over 8k helse skal det ikke mye til.

 

8k HP er HP for en lvl 66, er du seriøst med pvp så er 5 siffer minimum, for alle klasser tørr jeg mene. I mitt arena lag har alle, ved hjelp av gems, crafted gear og instancegear (non heroic) presset seg godt opp mot 10k og det trengs. 10k er den nye 5k grensen for seriøst pvp.

 

Rage generation er det jo mer enn nok av uansett våpen og utstyr.

Helsen er jo i klasse for seg selv, nesten alle løper jo rundt med MINST 9-10k hp. Med tanke på at de fleste har full plate og noe resilience gir dem jo et godt forsprang allerede der.

 

igjen dette med helse, helse er PvP, PvP er helse, helse er survivability. Plate gir oss absolutt en edge mot rogues f.eks men gjør til gjengjeld DØYTEN mot casters. ressillence er viktig for alle klasser.

 

Møter jeg en god warrior (som rogue) har jeg rett og slett ikke sjengs med mindre jeg speccer 30/0/31 (noe jeg ikke gjør fordi jeg også vil gjøre pve). Jeg kan stunlocke så godt jeg kan, men man får jo ikke nuket bort 10k helse på 1-2-3.

 

først: en god warrior SKAL ta en rogue, på samme måte som en god rogue SKAL ta en warlock. når noe annet skjer, er det fordi din motspiller er enten bedre enn deg, heldigere eller begge.

 

 

Er warrioren heldig vil han critte meg med hvit skade for 1800, heroic strike vil hitte for 1000 kanskje, critte for 2000-2500. Dette er jo halve helsen min (8025 hp) og i tillegg kommer jo en overpower fordi jeg garantert dodger et attack før eller siden.

 

en warrior er også nødt til å kunne gjøre dmg når vi først får lov, aka v er ikke stunlocket eller på range. hvis vi attpåtil ikke gjorde dmg når vi først hadde våre få seconds of fame før våre kjære venner "kidney shot" eller "blink" slår til igjen, så hadde vi vært en ødelagt klasse.

 

 

Håper på enda større dmgboost til rogues fordi alene er jo ganske ynkelige.

 

Jeg ler og hilser til alle clothies i WoW. Jeg ler videre og peker på stealth = nesten null risiko i alle situasjoner + first strike 90% av gangene. Jeg fortsetter å le mens jeg peker på poisons, stunlocks og vanish. Jeg avslutter latteren min med å peke på deg.

 

Det jeg egentlig prøver å si er at rogues som kun er en dmg klasse, ikke har noe som helst forsprang når det kommer til å gjøre skade. Warriors, Elem Shamans og feral druids er fult på høyde med rogues. Mages og Warlocks er i en egen klasse. Hunters liker vi ikke uansett :p

 

kun er en melee dmg klasse med stealth. hadde dere vært nødt å løpe i åpent lys uten dmg reduction talents i leather så er kravet om overlegen skade justified.

 

Det eneste en rogue kan sikte etter for å gjøre det bra i pvp er å skaffe seg en 9000+ helse. Synd, men sant :(

8648255[/snapback]

 

som ALLE andre -.-

 

 

EDIT: combobreaking typoos

Endret av DeadbeaT
Lenke til kommentar
8k HP er HP for en lvl 66, er du seriøst med pvp så er 5 siffer minimum, for alle klasser tørr jeg mene. I mitt arena lag har alle, ved hjelp av gems, crafted gear og instancegear (non heroic) presset seg godt opp mot 10k og det trengs. 10k er den nye 5k grensen for seriøst pvp.

8651954[/snapback]

 

Nei, 200+ resillence er hva man trenger for seriøs pvp. Jeg går rundt med 280 resillence og 9700 hp. Kunne hatt 10.5k+ , men da hadde jeg gimpet resillence. Å ha mye HP er bra, men resillence er mye viktigere når man har et "greit" hp-pool.

 

Snakker om mage her, for alle andre klasser er 10khp og 250+ resillence ganske lett.

Endret av cve
Lenke til kommentar

Deadbeat: en god rogue tar ikke en god warlock. Sorry Mac. En god warlock har 350+ resilience, 12k hp. Ved hjelp av deathcoil, drain life og healthstone kan en rogue gjøre 25k skade uten å drepe warlocken. Neste patch, med trinket som fjerner stun, er det for alvor GG for rogues i dueller. De er ikke det de var før lenger.

Lenke til kommentar

Quicko;

Ang. det at mages må kaste spellsa sine så må du også huske at de kan fyre av alle instant spellsa sine uten interupts. AP POM Pyro, blastwave, fireblast, CoC, arcane explosion, ingen interupts det, så jeg synes ikke det argumentet holder.

Warrior som popper CD = snare/immobilize/sheep så er det problemet ute av verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...