Gå til innhold

Er hiper 580w type R ustabil?[Besvart]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så glad for at jeg har Thermaltake Toughpower 850W. Den fungerer veldig bra. Modulære kabler er det på den også. Skal ALDRI ha Hiper iallefall. De strømforsyningene jeg synes er best er iallefall Enermax og Thermaltake.

Nå er det jo litt merkelig da at det er flere folk som har hatt trøbbel med Hiper sine Strømforsyninger enn de som ikke har hatt det.

Faktisk tror jeg at jeg var inne på å skulle kjøpe en Hiper Strømforsyning jeg også en gang i tia, husker ikke hvorfor jeg ikke gjorde det, men det hadde sikkert noe med at de hadde noe bedre når jeg skulle kjøpe Strømforsyning.

 

Kan jo være at Hiper sine Strømforsyninger har blitt bedre med tia. F. eks de som har mere strøm enn 580 watt, men jeg leser at 730 watter bråker litt iallefall.

 

Den Thermaltake Toughpower 850W som jeg har tror jeg ikke bråker så mye, den lager sikkert noe lyd, men jeg tror den overdøves av viftene som jeg har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får vel henge meg på jeg og, min Hiper 580 R gikk også her om dagen, ett år gammel. Den dro med seg hovedkortet da i tillegg.

Pc står på 24/7, og den gikk da jeg en sjelden gang skulle slå den av

 

Nå hadde jeg byttet vifter på Hiperen da, så ingen garanti... :whistle:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Får vel henge meg på jeg og, min Hiper 580 R gikk også her om dagen, ett år gammel. Den dro med seg hovedkortet da i tillegg.

Pc står på 24/7, og den gikk da jeg en sjelden gang skulle slå den av

 

Nå hadde jeg byttet vifter på Hiperen da, så ingen garanti... :whistle:

9124273[/snapback]

 

Denne tråden trenger en sticky.

Lenke til kommentar

For andre gang på to år har min Hiper 580w type R røket. Forrige gang luktet det metall

og den dro med seg prosessoren. Denne gangen nektet maskinen å starte igjen etter å ha blitt slått av. Ved feiltesting i annen maskin begynte det å komme røyk ut av den :omg:

Nå håper jeg inderlig at den ikke har dratt med seg noe annet. Sidenote; man får vel ikke dekket andre komponenter som ryker grunnet defekt psu?

 

edit: leif

Endret av LT^
Lenke til kommentar

Nå håper jeg inderlig at den ikke har dratt med seg noe annet. Sidenote; man får vel ikke dekket andre komponenter som ryker grunnet defekt psu?

 

edit: leif

9427847[/snapback]

 

Etter forbrukerkjøpsloven § 34 kan man kreve erstatning for såkalte følgeskader. Dvs. dersom HK ryker som direkte følge av en feil i PSU, skal dette også erstattes.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Hiper Type-R i rundt omkring et år, og har alltid vært stillegående siden jeg fikk den. Har ikke vært noe å klage på power heller heldigvis, ikke det jeg har et så krevende oppsett akkurat.

 

De som har hatt uflaks med strømforsyningen har kanskje hatt en ganske strømkrevende pc ? Bedre specs enn den jeg har ? Mine specs står i min signatur.

Lenke til kommentar

I mars i år hadde jeg en heftig opplevelse med min Hiper 580w.

Jeg brukte den sammen med en APC Back-UPS. En kveld mens jeg koste meg med BF2 kjente jeg en minstenkelig lukt. Sniffet rundt om kring og fant ut at det kom fra PC'n et sted. Det var litt røyk, men kunne ikke se hvor det kom i fra. Hadde mistanke om at den kom i fra UPS'en. Slo av maskina, og slo av bryteren til strømforsyningen (Hiper), og koblet i fra UPS'n.

 

Siden jeg regnet med at det var UPS'n sin feil, koblet jeg strømmen rett inn til strømforsyningen. Det gikk greit, men hadde jo ikke slått på strømforsyningen. I det øyeblikket jeg slår den på gistrer det 10-15 cm ut i fra viften til Hiper'n. Det smeller som bare f***! Jeg hyler som ei kjerring og røsker ut kontaktet. Det luktet svidd.. Det var ikke selve viften som røyk, men gnisten kom derfra mellom bladene.

 

Heldigvis ble ingenting annet ødelagt. Hiper'n ble sendt inn til Komplett. Jeg fikk en ny tilbake. En BLÅ Hiper 580w..

Typer R? Bør jeg sjekke modell her? vil ikke oppleve det samme igjen..

Lenke til kommentar
De som har hatt uflaks med strømforsyningen har kanskje hatt en ganske strømkrevende pc ? Bedre specs enn den jeg har ? Mine specs står i min signatur.

Siden du har overklokket såpass mye bruker nok din maskin omtrent like mye strøm som min. Tror vi må gå ut fra at dette bare er en sinnsykt dårlig PSU, og at det er relativt store sjanser for at din også kommer til å ryke ganske snart.

Lenke til kommentar
De som har hatt uflaks med strømforsyningen har kanskje hatt en ganske strømkrevende pc ? Bedre specs enn den jeg har ? Mine specs står i min signatur.

Siden du har overklokket såpass mye bruker nok din maskin omtrent like mye strøm som min. Tror vi må gå ut fra at dette bare er en sinnsykt dårlig PSU, og at det er relativt store sjanser for at din også kommer til å ryke ganske snart.

9477860[/snapback]

Ikke vær så negativ da :tease: Men fra spøk til alvor, har aldri hatt noe problem med min Hiper, men kommer ikke til å kjøpe noe Hiper PSU i framtiden - grunnet denne tråden.

Lenke til kommentar
Ikke vær så negativ da  :tease:  Men fra spøk til alvor, har aldri hatt noe problem med min Hiper, men kommer ikke til å kjøpe noe Hiper PSU i framtiden - grunnet denne tråden.

Min mentale innstilling gjør desverre ikke noe fra eller til for levetiden til PSUer. Hadde min vært i orden enda hadde jeg sansynligvis heller byttet den ut først som sist som å ta sjansen på den ikke river med seg mer av utstyret når den ryker. Heldigvis var det bare PSUen som røk, resten av maskinen kom opp igjen uten problemer da jeg fikk byttet den.

 

Jeg merket heller ingen problemer med min Hiper før det plutselig luktet svidd i hele leiligheten da jeg kom hjem fra jobb en dag.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

jeg har 2stk 580 watt type-r hipere, begge svarte. den eldste ble sendt inn for noen mnder sia pga ulyder. fikk ny, funker strøkent. bare god erfaring med hiper så langt.

 

nå skal det sies at ene maskina mi har hiperen montert opp ned, og det var denne maskina som den første hiperen begynnte å lage ulyder i. vet ikke om dette er relatert, men opplevde samme ulyd her om dagen fra samme maskin, men det har forsvunnet igjen så jeg kan ikke si at jeg vet helt hvor ulyden kom fra, da det er totalt er 11 vifter i kassa.

 

men per i dag så er jeg fornøyd i alle fall. men blir nok vorsair psyu neste gang. mest fordi den er extremt bra og har alle de kablene jeg trenger neste gang jeg oppgraderer.

 

edit: etter å ha lest litt mer i tråden så ser jeg nå at mange har problemer med hiper type-r 580 watt. kanskje en eller annen vil ta på seg å sjekke litt med de mest populære netsjappene for å finne ut hvor mange sånn ca som er solgt i norge?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Og jeg tviler på at jeg har fått med meg ALLE her inne på forumet  :nei:

9477098[/snapback]

 

Du kan telle med meg og. Min Hiper 580 (type r, og blå) tok kvelden etter 20 mnd. Jeg trodde først det var problemer med cpu/hovedkort, og kjøpte nytt. Og faktisk så klarte den å holde i gang det nye systemet ett par uker. Men det var en konstant pipelyd, selv når PC-en var slått av, og til slutt ville ikke det nye systemet heller starte opp. Skjønte det var PSU'en da det lukta svidd =)

 

Gikk rett ned og kjøpte en Toughpower 750, før jeg sendte Hiper'n tilbake til Komplett (det tok Komplett 2 timer å godkjenne retursøknaden...). Nå ser jeg at jeg skal få tilbake en Corsair 620W. Noe som gir meg mer hodebry: Hva er best av Toughpower 750 og Corsair 620?

Lenke til kommentar

Klart at Toughpower 750W har mer krefter på lager enn Corsair 620W, men står valget mellom å betale for TT og å få Corsairs som erstatningsvare uten å betale for den er det ingen tvil om at du burde gå for Corsair sin. Den vil kunne drive en overklokket, ny prosessor og et 8800 GTX uten vansker for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...