Gå til innhold

Er hiper 580w type R ustabil?[Besvart]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da tok min hiper 580w kvelden gitt. Blir hardt uten pc på en stund..

Poweren levde ca 1år.

 

Har hatt problemer med den helt fra starten egentlig.

Første som skjedde etter 2mnd sånn ca var at viften bak stoppet, jeg slo litt hardt bakpå og den startet igjen:D hehe.. Dette har også skjedd flere ganger senere.

 

PC-en har også skrudd seg av automatisk noen ganger i løpet av det året den har stått på konstant, men har ikke tenkt at dette var PSU. (Ser i tråden her at det har skjedd flere også)

 

Kom hjem i kveld og det luktet svidd som fan i rommet, da var den død.

Jeg prøvde å skru på, men var dødt. Jeg koblet fra psu og lot den kjøle seg ned litt.

Jeg testet igjen og det var liv i den igjen, men den oppførte seg ikke akkurat normalt.

Ingen av de 2 viftene gikk rundt de bare sto å ristet litt, og lysene foran på kabinettet og de 2 lampene på hovedkortet blinket noe jævelig. CPU/disk osv hørtes ut som startet opp, men ikke noe liv på skjerm etc. Og det luktet svidd.

 

PC-en har stått i ganske kjølig rom, og det er ganske kjølig ellers i kabinettet.

 

Det som har skjedd her trur jeg at viften(ene) har stoppet, og psuen ble varm, og som folk nevner i tråden her blir kondensatorene fort drept av litt varme. Og er ikke btw symtomene på at den kondensator har gått at en lampe blinker elrns?

 

yeye, kjipt. Hiper anbefales nok ikke, får håpe feanskapet ikke har dratt med seg noen flere deler. Og at jeg kan velge en annen psu fra komplett istedenfor hiper drittet.

Lenke til kommentar

*pOOOOOf* sa det!

Så eksploderte hiper 580 min på lørdag! Masse flammer og god røyk! :mad: (litt overdrevet da :p )

 

Sendte reklamasjon til netshop, og venter nå på å få tilsendt en MIST 600W.

Håper bare ikke noen andre komponenter ble ødelagt noda! :ohmy:

 

Btw: den rakk nesten å bli 2år! Men kan ikke si at jeg har vært missfornøyd med den nei...

Lenke til kommentar
*pOOOOOf* sa det!

Så eksploderte hiper 580 min på lørdag! Masse flammer og god røyk! :mad: (litt overdrevet da :p )

 

Sendte reklamasjon til netshop, og venter nå på å få tilsendt en MIST 600W.

Håper bare ikke noen andre komponenter ble ødelagt noda! :ohmy:

 

Btw: den rakk nesten å bli 2år! Men kan ikke si at jeg har vært missfornøyd med den nei...

 

Fikk min Mist 600W idag :)

 

Litt mer støy enn det var fra min gamle NorthQ 400W, men ikke plagsomt... Lett installasjon, men har detsverre ikke fått testet den med overklokking. I morgen den dag skal den stresstestes :) Håper å få x2 4200 opp på 2,6Ghz...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

oi fant denne tråden nå, men har ikke lest gjennom hele.

 

har hiper type R 580W jeg og. I natt da jeg slapp ut katten gikk jeg forbi PC som var avslått og hørte en høyfrekvent piping. Ikke særlig høy. Jeg kunne ikke helt si hva det var men sjanset på å kutte strømmen til PSUen (rød knappen) og da forsvant ulyden.

 

Den er 2 år

 

Grunn til bekymring? Anyone?

 

:ermm:

Endret av cup o` tea
Lenke til kommentar
oi fant denne tråden nå, men har ikke lest gjennom hele.

 

har hiper type R 580W jeg og. I natt da jeg slapp ut katten gikk jeg forbi PC som var avslått og hørte en høyfrekvent piping. Ikke særlig høy. Jeg kunne ikke helt si hva det var men sjanset på å kutte strømmen til PSUen (rød knappen) og da forsvant ulyden.

 

Den er 2 år

 

Grunn til bekymring? Anyone?

 

:ermm:

 

På tide å finne en ny psu, bedre det enn at psu'en tar kvelden og tar med seg pcen og mer til...

Lenke til kommentar

argh for no dritt.

 

Kjøpte PCen for 2 1/2 år siden og tok sikte på at den skulle vare i minst 5 år. Irriternde med PSUen ettersom jeg antok at den ville vare i 10 år, men når jeg leser denne tråden tviler jeg :hrm:

 

Men men, den er ikke gåen enda. Kjøper sikkert den til Corsair, men overveier det over en halvliter fredag etter jobb.

 

Sitter med gode gamle s939 enda <3

Lenke til kommentar
argh for no dritt.

 

Kjøpte PCen for 2 1/2 år siden og tok sikte på at den skulle vare i minst 5 år. Irriternde med PSUen ettersom jeg antok at den ville vare i 10 år, men når jeg leser denne tråden tviler jeg :hrm:

 

Men men, den er ikke gåen enda. Kjøper sikkert den til Corsair, men overveier det over en halvliter fredag etter jobb.

 

Sitter med gode gamle s939 enda <3

 

Som sagt, er du uheldig og den ryker så kan det fort bli dyrt, spesielt om datakomponentene er kjøpt på flere forskjellige webshops.

Selvsagt så er det mange som ikke har problemer i det hele tatt med denne serien, men anbefaler at du tar og rengjør psu ofte og sørge for at de andre viftene i kabinettet øker luftsirkulasjonen inn og mot psu.

Lenke til kommentar

jeg tror det har lite å si. problemet er ikke varme og støv, men kvaliteten på komponentene. de takler rett og slett ikke langvarig bruk.

 

ta kontakt med webshoppen der du kjøpte den og forklar problemet. husk å være hyggelig. kanskje de er villig til å erstatte den føre den tar kvelden helt. og dersom den lager en ulyd, så skal det være god nok grunn til å bytte den. jeg fikk ny på garanti da den første hiperen min begynnte med rare lyder.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg Har en Hiper-480 som er utrolig varm.

Og ikke bare nå når det har vært varmt.

 

Denne er 3 år gammel....

 

Sendte en mail til Netshop om rma.

Da jeg ikke lenger stoler på den, men virker som de vil teste den.

 

Fikk ikke noe Rma-status eller dette ordner vi.

 

Så regner med att det blir att den fungerer.

 

Må demontere cpu og ting og tang, og jeg vil ikke sitte uten pc i flere dager.

 

Virker ikke som Netshop gir noen rekalmasjoner på Hiper eller strømforsyning ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...