Gå til innhold

Er hiper 580w type R ustabil?[Besvart]


Anbefalte innlegg

Klart at Toughpower 750W har mer krefter på lager enn Corsair 620W, men står valget mellom å betale for TT og å få Corsairs som erstatningsvare uten å betale for den er det ingen tvil om at du burde gå for Corsair sin.

9510379[/snapback]

 

Vel, TT er alt betalt for, så det er så enkelt som at jeg (snart) har begge liggende på pulten, og skal velge en. Den andre kan jeg selge, evnt. leke meg med :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen har lest om kondensatorpesten her så kan jeg nevne sånn ca hvem som har kjøpt disse "billigkondensatorene".

 

Bzerk(Hold dere unna)

Dell's powere(Fortsatt kondensatorfeil og Hovedkort...)

 

Hos dell har jeg vel testet og byttet 100 hovedkort og powere hvor kondensatorer har blåst:P

 

Så hold dere unna Dell, Bzerk, Qtec? :)

Lenke til kommentar

Det som overrasker meg veldig er at folk hører pipelyder, kjenner lukt fra PC-en og andre fenomener som ikke er som normal oppførsel å regne - uten å ta affære FØR ting går ad undas. Hvis det hadde kommet pipelyder fra maskina mi, spesielt hvis den var slått av, så ville jeg prøvd å finne ut hvor denne lyden kom fra og ikke satt meg i sofaen og venta på at noe skulle gå i stykker.

 

Ingen av de jeg kjenner har hatt problemer med sine Hiper type R og det begynner å bli en del. Har selv også brukt Hiper på flere maskiner i forbindelse med jobb - ingen av de har det vært noen problemer med.

 

Nå kan det hende at Hiper har brukt rævva kondensatorer som går dukken, men jeg har ikke opplevd det enda. Nå er det ikke så enkelt at det er bare Hiper som har problemer. Jeg har hatt flere andre typer PSU-er som alle har gått dukken eller skapt problemer i systemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Test av Hiper Type-R 480w på Hardocp.

 

-Den bruker forsatt bare Fuhjyyu kondensatorer.

-Printkort er beregnet for maks 350w.

-Strømforsyningen døde ved 348w belastning.

-Ekstrem rippel ved 348w med 400mV på 12, 150mV på 5v og 200mV på 3,3v.

-Hardocp mener at denne strømforsyningen er på ca 300w.

 

 

 

Utdrag fra konklusjonen på Hiper Type-R 480w.

 

What does a company get when they take a long-in-the-tooth design built be a decent OEM, combine it with poor component selection, and then inflate the rating by a good 180 watts? It gets the Hiper Type-R 480w.

Beyond that at 348w the unit was outputting such horribly dirty DC output that any component downstream of it would likely be silently damaged overtime if the system was stable

The Hiper Type-R 480w is one of the poorest "values" we have seen to date.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Det som overrasker meg veldig er at folk hører pipelyder, kjenner lukt fra PC-en og andre fenomener som ikke er som normal oppførsel å regne - uten å ta affære FØR ting går ad undas. Hvis det hadde kommet pipelyder fra maskina mi, spesielt hvis den var slått av, så ville jeg prøvd å finne ut hvor denne lyden kom fra og ikke satt meg i sofaen og venta på at noe skulle gå i stykker.

 

Ingen av de jeg kjenner har hatt problemer med sine Hiper type R og det begynner å bli en del. Har selv også brukt Hiper på flere maskiner i forbindelse med jobb - ingen av de har det vært noen problemer med.

 

Nå kan det hende at Hiper har brukt rævva kondensatorer som går dukken, men jeg har ikke opplevd det enda. Nå er det ikke så enkelt at det er bare Hiper som har problemer. Jeg har hatt flere andre typer PSU-er som alle har gått dukken eller skapt problemer i systemet.

9512067[/snapback]

Så enig så enig. Jeg hadde Hpu 580 varianten, og byttet den med en gang den begynte å fuske. Hvem venter egentlig til det går til helvete??

Lenke til kommentar

må bare si som et innskudd jeg har hatt hiper i 2.5 år nå og jeg kan si at hiper i hvertfall versjon 1 ikke er noe å bruke, den første sprang 8 kapasitatorer(hva enn det heter de små batteriene) og jeg hadde batterisyre over alt inne i PC-en min drepte ALT men fikk alt på garanti, :w00t:

Den andre bare døde med at den fungerte helt fint jeg går ned for å lage no mat kommer opp og rommet er røykfylt og PC-en enda kjører skrur av sikringa og starter PC-en på nytt og røyk og knas kommer og så bare et high pich pip og PSU er ærklært død, har nå fått en ny en som ejg venter på at skal dø, men har levd lengere en de 2 tidligere.

 

ja foresten for å føge opp på TXD1979 sin opptelling 51 hiper type R har daua i denne tråden :nei:

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann

 

Kjøpte meg en ny pc i deler for ca 10 uker siden, deriblant en strømforsyning av typen Hiper 580W.

Etter å ha koblet sammen hele sulamitten, så får skjermen ikke noe signal fra skjermkortet.

Har forsøkt bytting av både hovedkort og CPU, men det har ikke hjulpet det spor (RAM og skjermkort er testet som OK).

Søkte derfor litt rundt på de tingene jeg har kjøpt og på Komplett var det lagt inn følgende brukerkommentar til Hiperen:

Fungerer ikke til å boote min maskin med ASUS P5WD2 Premium hovedkort. Alle vifter på både kabinett, cpu og skjermkort går, og harddisker og DVD-ROM får strøm, men intet signal fra skjermkort.

 

Jeg prøvde nå med en 400w strømforsyning jeg hadde liggende, og da starter maskinen som vanlig. Dette utelukker feil i noe annet enn strømforsyninga (som er splitter ny). Så nå lurer jeg på om dette kan være et kompatibilitetsproblem mellom Hiper og ASUS. Har sett på ASUS sine forum for dette hovedkortet, og der er det flere som har lignende problemer.

 

Oh shait, tenkte jeg. Akkurat samme problem som meg!

 

Noen som har opplevd noe liknende, eller som kan tenke seg til at dette er problemet?

Lenke til kommentar
Heisann

 

Kjøpte meg en ny pc i deler for ca 10 uker siden, deriblant en strømforsyning av typen Hiper 580W.

Etter å ha koblet sammen hele sulamitten, så får skjermen ikke noe signal fra skjermkortet.

Har forsøkt bytting av både hovedkort og CPU, men det har ikke hjulpet det spor (RAM og skjermkort er testet som OK).

Søkte derfor litt rundt på de tingene jeg har kjøpt og på Komplett var det lagt inn følgende brukerkommentar til Hiperen:

Fungerer ikke til å boote min maskin med ASUS P5WD2 Premium hovedkort. Alle vifter på både kabinett, cpu og skjermkort går, og harddisker og DVD-ROM får strøm, men intet signal fra skjermkort.

 

Jeg prøvde nå med en 400w strømforsyning jeg hadde liggende, og da starter maskinen som vanlig. Dette utelukker feil i noe annet enn strømforsyninga (som er splitter ny). Så nå lurer jeg på om dette kan være et kompatibilitetsproblem mellom Hiper og ASUS. Har sett på ASUS sine forum for dette hovedkortet, og der er det flere som har lignende problemer.

 

Oh shait, tenkte jeg. Akkurat samme problem som meg!

 

Noen som har opplevd noe liknende, eller som kan tenke seg til at dette er problemet?

 

 

har hatt hiper en stind alltid parret med et Asus Kort så en beskrivelse av problemet ditt hadde vert greit pluss PC info

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...