Gå til innhold

Er hiper 580w type R ustabil?[Besvart]


Anbefalte innlegg

Har selv akkurat erstattet en Hiper 580W mot en Corsair HX620.

Hiperen tok kvelden akkurat idet PC-en min skrudde seg av tror jeg, for PC-en startet opp av seg selv rundt 10 min etterpå. Det kom ikke bootscreen eller noe, det bare flimret litt. Noen sekunder senere ble det stille, og jeg begynte å lure. Prøvde deretter å skru på PC-en, men Hiperen bare gav fra seg merkelige lyder og blinket.

 

Hatt den i ca 15mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To stk gikk omtrent samtidig etter ca 10mnds bruk, starta med en summelyd over lengre tid (et par uker) når PC-en var avslått fra psuen. etterhvert måtte man trykke på powerknappen på kabinettet flere ganger før PC-en ihele tatt ville starte opp, en dag da jeg slo knappen bak over på 0 mens PC-en var avslått så tok den kvelden for godt!..Fikk ny på garantien så takk for det :) men den dagen den tar kveld på nytt, så blir det bestillt en annen type psu ;)

Lenke til kommentar
Heisann

 

Kjøpte meg en ny pc i deler for ca 10 uker siden, deriblant en strømforsyning av typen Hiper 580W.

Etter å ha koblet sammen hele sulamitten, så får skjermen ikke noe signal fra skjermkortet.

Har forsøkt bytting av både hovedkort og CPU, men det har ikke hjulpet det spor (RAM og skjermkort er testet som OK).

Søkte derfor litt rundt på de tingene jeg har kjøpt og på Komplett var det lagt inn følgende brukerkommentar til Hiperen:

Fungerer ikke til å boote min maskin med ASUS P5WD2 Premium hovedkort. Alle vifter på både kabinett, cpu og skjermkort går, og harddisker og DVD-ROM får strøm, men intet signal fra skjermkort.

 

Jeg prøvde nå med en 400w strømforsyning jeg hadde liggende, og da starter maskinen som vanlig. Dette utelukker feil i noe annet enn strømforsyninga (som er splitter ny). Så nå lurer jeg på om dette kan være et kompatibilitetsproblem mellom Hiper og ASUS. Har sett på ASUS sine forum for dette hovedkortet, og der er det flere som har lignende problemer.

 

Oh shait, tenkte jeg. Akkurat samme problem som meg!

 

Noen som har opplevd noe liknende, eller som kan tenke seg til at dette er problemet?

Akkurat det samme som skjedde med den ene jeg hadde. "No signal" så jeg tenkte det måtte være skjermkortet. Til slutt fant jeg ut at det var PSU'en som gjorde det. Ble lurt fordi alt høres ut som det starter normalt, men du får altså "No signal". Jeg sendte faktisk skjermkortet til sjekk den gangen fordi jeg ikke hadde andre å teste med.

 

54 forresten :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Begynte å bli litt bekymret da jeg leste denne tråden.

Tok ikke mange mnd før min røk også,med drap på mitt kjære

hovedkort i samme slengen.

Det verste er at jeg dagen etterpå fikk min nye psu,slik at

hadde den vart bare 1 dag lenger så hadde jeg spart 1500kr på nytt

hovedkort. Hiper blir ikke kjøpt flere ganger her nei.

Den fungerte i nøyaktig 1,5 år. :no:

 

Nr 55.

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

begge mine har begynnt å lage ulyder. den ene har en stygg elektrisk støy som høres veldig godt når kabelen er koblet i, selv om dataen er slått av (og power bryteren på psu er av også)

 

den andre er det bare ene vifta som ikke er helt god lenger.

 

vanligvis er jeg ikke så lett påvirkelig av erfaring fra andre brukere når jeg selv har god erfaring med samme produkt, men etter å ha lest denne tråden, så blir det 2 nye psuer på meg i løpet av 2-3 uker. går vel for 2x mist 500 watt rev. 3, modulær utgave. har lyst på corsair, mulig det blir 2x hx 520 wattere, men da må jeg bestille fra shg for å få en fornuftig pris....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vel, Netshop mener, såvidt jeg har fått med meg, at strømforsyninger ikke skal vare mer enn 2 år. Men siden den er under 2 år gammel så kan de jo ikke ha noen innvendinger uansett, er vel bare å sende den tilbake.

 

det er 5 år

 

dette er den store fordelen med å bygge selv for da er reklamasjonen på delene ikke hele greia under en hvor hele greie kan ha sære regler

Lenke til kommentar

Jo, er klar over at det er 5 år, men hos Netshop mente de på at MIST 500W som en bruker her på forumet ville levere inn, kun hadde 2 års reklamasjonsrett, like lang som garantien på den var. Men om det skulle oppstå noen gnisninger, så er det jo bare å sette seg på bakbeina.

 

Edit: Her gjør de det igjen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=874392

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden vet jeg med sikkerhet at min neste PSU ikke blir en Hiper...

 

Frykter at min også er i ferd med å legge på røret.

De siste ukene har jeg fått et snodig problem. Hvis jeg slår av pcn, må jeg slå av PSUn/trekke ut ledningen i ca 15-20 minutter før pcn slår seg på. Den nekter plent å slå seg på. prøver jeg å slå den på før et kvarter er gått, høres bare et ynk fra en av viftene i et sekund før den slår seg av. Det er akkurat som om den må lade seg opp på et vis før den i det hele tatt har nok krefter til å starte pcn. Restarter jeg bare pcn, skjer ikke dette :dontgetit:

Noen som har opplevd samme problemet?

 

I og med at den er kjøpt på Mamoz her i Tr.Heim så må jeg nok vente til den har sprengt pcn i lufta før jeg i det hele tatt kan prøve meg på garantien...

Lenke til kommentar

Haha, godt å høre at det er flere blant oss. Min tok kvelden i går. Tydeligvis er Hiper noe man skal holde seg unna. Fantastisk timing nå i disse juletider når alt er stengt. 16 måneder levde du...

 

Tips til ny psu taes imot. Rundt 1k. Må kjøpes på netshop siden jeg kjøpte Hipern der...

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...