Gå til innhold

Er hiper 580w type R ustabil?[Besvart]


Anbefalte innlegg

Heh, snedig tråd.

 

Kjøpte ferdigbygd pc fra komplett for noen år siden. I fjor sa systemet god natt mens jeg satt og spilte, Hiper 580w var død. jeg hadde fortsatt garanti, så jeg sendte like godt inn hele sulamitten i tilfelle noen andre komponenter hadde tatt skade. Så vidt jeg vet var det bare Hipern som var kaputt, så de satte inn en ny og den har fungert siden.

 

Nå har tiden kommet for å oppgradere de fleste komponentene i PCn, og jeg lurer på om jeg skal investere i ny PSU selv om Hiper 580 skal holde, sånn kraftmessig. Garantien på PCn har utløpt, men PSU ble byttet for et drøyt år siden, så er det da slik at garantien på den nye PSUen løper fra den ble satt i? Hvis PSUen kælver igjen, og drar med seg f.eks HK i samme slengen, vil jeg da med garanti på PSU ha rett på erstatning for HKet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg Har en Hiper-480 som er utrolig varm.

Og ikke bare nå når det har vært varmt.

 

Denne er 3 år gammel....

 

Sendte en mail til Netshop om rma.

Da jeg ikke lenger stoler på den, men virker som de vil teste den.

 

Fikk ikke noe Rma-status eller dette ordner vi.

 

Så regner med att det blir att den fungerer.

 

Må demontere cpu og ting og tang, og jeg vil ikke sitte uten pc i flere dager.

 

Virker ikke som Netshop gir noen rekalmasjoner på Hiper eller strømforsyning ?

 

Er den såvidt over 3 år eller under? Jeg har også en Hiper 480w som har tatt kvelden. Skjedde for noen uker siden. Den er ca 2,5 år og kjøpt på netshop. Sendte netshop en mail om erstatning, men fikk til svar at produktet har en garantitid på 2 år. De opplyste imidlertid om at Hiper selv har 3 års garanti på noen produkter, men da måtte det taes direkte med Hiper. Fullstendig uenig i dette selvsagt. Det er jo netshop som er selger og derved står ansvarlig for garanti. Det er sikkert ikke tilfeldig at de ikke selger Hiper lenger... Ser også ut til at Hiperen har ødelagt hk. Måtte på ebay for å få tak i et brukt 478 kort. Håper resten av PC-en er iorden. Har sendt flere mailer til netshop om saken, men de gidder ikke svare en gang. Meget skuffende kundebehandling må jeg si!

Lenke til kommentar
Tar tilbake alt jeg tildigere sa om denne stømrforsyningen.

For noen uker siden røyk nemlig minogså, og dro med seg mesteparten av systemet.

 

Allerede kjøpt meg ny maskin, så garanti og shit driter jeg i.

 

Anbefaler deg at du tar kontakt med Netshoppen du kjøpte den og ber dem erstatte komponentene som Strømforsyningen tok livet av.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Rigth! Kjøpte ny PSU for 3 uker siden, corsair 450W. Tanken på at Hiperen skulle knele ved å ta fyr eller kverke andre komponenter ga meg rykninger i prostata...

 

Tenkte å sende inn Hiperen til komplett men gidder ikke stresse med det...får heller gi den vekk til en jeg ikke liker...

Lenke til kommentar

Kødder dere? Har en 1 år gammel Hiper 580w i grommaskina, nå begynner jeg å bli nervøs! Butikken jeg kjøpte den hos (pc1)har gått konk! Og i det siste har datan hatt problemer med å boote.. Får vel bare vente til den dreper hele systemet og få det erstattet av eieren til butikken

Endret av friskies
Lenke til kommentar

til dere som sitter med hiper psuer som funker, det er ikke noe poeng i å sende den inn, fordi nettbutikken erstarter den ikke føre den ryker. jeg spurte netshop om de ville bytte min nr 2 hiper da den første gikk til helvete, men det var ikke aktuelt.

 

og til deg som kommenterte det med 2 vs 3 års garanti, du kommer ingen vei, fordi garanti er ikke lovpålagt, det er noe som butikkene selv velger å gi oss. dessuten pleier det å gå bra dersom du ikke sier noe. om du spør om garantien så blir de obs på det og setter seg lettere på bakbeina.

 

men husk at du kan reklamere på den, fordi du har 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Er den såvidt over 3 år eller under? Jeg har også en Hiper 480w som har tatt kvelden. Skjedde for noen uker siden. Den er ca 2,5 år og kjøpt på netshop. Sendte netshop en mail om erstatning, men fikk til svar at produktet har en garantitid på 2 år. De opplyste imidlertid om at Hiper selv har 3 års garanti på noen produkter, men da måtte det taes direkte med Hiper. Fullstendig uenig i dette selvsagt. Det er jo netshop som er selger og derved står ansvarlig for garanti. Det er sikkert ikke tilfeldig at de ikke selger Hiper lenger... Ser også ut til at Hiperen har ødelagt hk. Måtte på ebay for å få tak i et brukt 478 kort. Håper resten av PC-en er iorden. Har sendt flere mailer til netshop om saken, men de gidder ikke svare en gang. Meget skuffende kundebehandling må jeg si!

 

 

Lol har sent mail og ringt support, fikk noe om er den full av støv eller er bare 2 års garanti. Jeg sa bare att hvorfor selger dere ikke Hiper noe mere?

 

Fikk ikke noe svar på den. Men men

 

Jeg har litt lyst å krangle, siden jeg kan levere den i hente-bua Oslo og slippe å betale porto.

 

Jeg er nervøs att den Hiper'n tar alt, så uansett så kjøper jeg noe annet.

 

Men jeg kommer til å kjøre hardt på reklamasjon mot netshop.

Siden Hiper gir 3 år- Står på esken.

 

Litt kipt att alt av kvitteringer kjøpt i Oslo er blåst, men sandefjord har dem.

 

Netshop og Asbjørn, overfør det... så er du konge :)

Lenke til kommentar
til dere som sitter med hiper psuer som funker, det er ikke noe poeng i å sende den inn, fordi nettbutikken erstarter den ikke føre den ryker. jeg spurte netshop om de ville bytte min nr 2 hiper da den første gikk til helvete, men det var ikke aktuelt.

 

og til deg som kommenterte det med 2 vs 3 års garanti, du kommer ingen vei, fordi garanti er ikke lovpålagt, det er noe som butikkene selv velger å gi oss. dessuten pleier det å gå bra dersom du ikke sier noe. om du spør om garantien så blir de obs på det og setter seg lettere på bakbeina.

 

men husk at du kan reklamere på den, fordi du har 5 års reklamasjonsrett.

 

 

Jeg sa klart ifra att dette er reklamasjon og ikke garanti...

 

Hadde vært kult om er det 50 nå?

Att vi kjørte dem på dette?

 

Fordi de er annsvarlige for hva de har solgt.

Lenke til kommentar

Kan du kanskje ta noen bilder av innmaten før du sender den inn til netshop? Hvis du må bryte noen segel så prøv å ta bilder igjennom gitteret eller om du får til å fjerne "klistremerkene" med damp uten å ødelegge dem så gjør gjerne det og ta bilder av innmaten.

Hadde vært veldig interesant å se hva det er som ryker.

Lenke til kommentar
Kan du kanskje ta noen bilder av innmaten før du sender den inn til netshop? Hvis du må bryte noen segel så prøv å ta bilder igjennom gitteret eller om du får til å fjerne "klistremerkene" med damp uten å ødelegge dem så gjør gjerne det og ta bilder av innmaten.

Hadde vært veldig interesant å se hva det er som ryker.

Skal se hva jeg får til.

 

Er det lett å se om noe har ryket inni der a?

 

Lagde iallefall en høyfrekvent pipelyd, og deretter begynnte ulelyder.

Lenke til kommentar

Nå er jeg happy, Netshop ordna opp og uten att det kosta meg noe i

porto.

 

Fikk godkjent rma på Hiper-480w, og fikk en Mist 500w-Rev-3

tilbake.

 

Jeg leverte Hiper'n i hentebua-Oslo 18.06 kl 17:00

Hentet den nye Mist i dag 26.06 hentebua-Oslo kom kl 6:30 i dag.

Fikk sms om att den kunne hentes :)

 

Det er 6 arbeidsdager og jeg er imponert over hvor fort det gikk.

(Den ble sendt til sandefjord)

 

Jeg har ikke brukt rma til Netshop før, men dette var veldig bra.

 

 

Jeg sendte bare en epost om feil og henviste til reklamasjon og 3

års garanti på Hiper, til support og fikk svar om rma og att de

ville se på den.

 

Så en liten test på...Mist 500w Rev-3

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=52746

 

Mot Hiper 480 som jeg hadde.

Den lukter mye bedre :) Hiper stinka fælt i en uke.

Den er liten og mye tyngre, og kablene er mykere så lettere og

ordne.

 

Mist bråker mindre enn Hiper, men vifta øker litt ved spilling.

Idle er stillere og etter spilling senker den hastighet på vifta raskt. Jeg aner ikke hvilken hastighet vifta går på. Men er tydelig det er en bra vifte og den flytter mye luft.

 

Det er mye bedre enn Hiper som ble kokende varm. Og det virket ikke som viften i den forandret hastighet.

Den hadde også perforering eller hull i veggene som kansje slapp

luft ut i kassa og ble resirkulert.

 

Har ikke noen problemer med start eller restart av pc nå.

 

Må si jeg har en stillere pc nå en før, og stoler mere på att Mist

er bedre kvalitet enn Hiper.

Den blir litt varm, men virker som denne tåler varme.

Siden de har oppgradert Miste til versjon 3.

 

Jeg tror en stille strømforsyning ikke er lett å lage for å holde.

Nå har jeg ikke prøvd Corsair sine.

Men Mist leverer som en 600w. Så tror ikke den er noe dårligere til kr 595,-

Jeg liker att den har bare 2stk 12v linjer på 20A hver.

 

 

Pc'n min: (ikke klokka) Quad 6600,8800Gts,2xdvd,2xHd,2x12cm vifter- Så trekker ca 220watt

 

Så jeg anbefaller denne og Netshop.

Kommer til å handle mere fra dem.

 

Tusen takk til Netshop

Endret av shakey
Lenke til kommentar

Jeg skrev litt lenger opp her at min hiper hadde begynt å få problemer, i det siste masse rare lyder ETTER at pcn var skrudd av. Guess what? i dag skulle jeg slå på pcn og ingenting skjedde... Strømforsyninga var gloheit og lukta svidd, måtte bruke nye 1100 kroner på strømforsyning... Det ble IKKE hiper denne gangen, kjøpte Corsair hx620. Veldig stillegående og avgir lite varme. Hiper sine strømforsyninger er av elendig kvalitet, kan ødelegge resten av komponentene dine og jeg er ærlig talt redd for brannfare. Butikken jeg kjøpte den fra er konkurs så de pengene er vel tapt for alltid. Hva skal vi gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...