Gå til innhold

Fotokonkurransen v3. 6 Runde| VÅR


Anbefalte innlegg

Tema denne gangen er:

Vår

 

Bildene må være tatt innen tidsrommet lørdag 5. - Lørdag 12. Mai. Innleveringsfrist: Lørdag 12. Mai kl 23.59 Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til Torsdag 17 mai kl 2000

Reglene for konkurransen:

1. DU må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

 

Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

 

Bildene sendes til meg som PM

 

NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt (exif helst). Alle vil få en bekreftelse pr PM.

 

OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok!

 

Løp og knips!

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vi bare tatt bilder fram til onsdag nå? Altså at vi bare har én helg til rådighet? Fair enough, men da burde vi fått begynt på fredagen, ihvertfall..

 

Konkuranse fredag til onsdag

Avstemning onsdag til fredag

Osv.

 

Blir veldig lite med bare halve helgen til å ta bilder.

 

Finfint tema, forresten.. :D

 

Red.: Men det er jo positivt at nå har vi en konkurranse hver uke, istedenfor at vi måtte vente en hel uke på at avstemningen skulle bli ferdig.. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Får vi bare tatt bilder fram til onsdag nå? Altså at vi bare har én helg til rådighet? Fair enough, men da burde vi fått begynt på fredagen, ihvertfall..

 

Konkuranse fredag til onsdag

Avstemning onsdag til fredag

Osv.

 

Blir veldig lite med bare halve helgen til å ta bilder.

 

Finfint tema, forresten.. :D

 

Red.: Men det er jo positivt at nå har vi en konkurranse hver uke, istedenfor at vi måtte vente en hel uke på at avstemningen skulle bli ferdig.. :)

8548796[/snapback]

Greit, sånn.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Det jeg tenkte på er å korte ned konkurransen. Nå har vi en uke å ta bilder på, joa, det er greit det, men da må vi til gjengjeld vente en hel uke ekstra for at avstemningen skal fullføres.

 

Slik du har satt det opp nå, er sånn det alltid har vært (utenom avstemningsavslutning torsdag istedenfor fredag).

 

Det jeg foreslår, er:

 

Bildene må være tatt innen tidsrommet fredag 4. mai - Onsdag 9. Mai. Innleveringsfrist: Onsdag 9. Mai kl 23.59 (da starter avstemning umiddelbart). Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til Torsdag 10 mai kl 23.59 (og så starter en ny konkurranse rett etter avstemningen er ferdig)

 

Dette vil si at man har fredag, lørdag, søndag, mandag, tirsdag og onsdag til å ta bilder.

 

Og det aller mest positive er at man da kun bruker ÉN UKE på konkurransen. Med den forrige løsningen hadde man 1 uke med å ta bilder, og 1 uke med avstemning. Det ble litt for langvarig.

 

Red.: Ser nå at ved bruk av min løsning har man kun 1 dag på avstemningen. Det kunne vært litt lite. Derfor kunne man justert innleveringsfristen til tirsdag 8. mai. Da har man likevel en HEL helg (fra man våkner på fredag og til man sovner på søndag), pluss 2 ukedager. Det burde holde i massevis. Ved bruk av dagens oppsett, får man 2 halve helger til å ta bilder på (lørdag til lørdag)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Hmm..

 

Det jeg tenkte på er å korte ned konkurransen. Nå har vi en uke å ta bilder på, joa, det er greit det, men da må vi til gjengjeld vente en hel uke ekstra for at avstemningen skal fullføres.

 

Slik du har satt det opp nå, er sånn det alltid har vært (utenom avstemningsavslutning torsdag istedenfor fredag).

 

Det jeg foreslår, er:

 

Bildene må være tatt innen tidsrommet fredag 4. mai - Onsdag 9. Mai. Innleveringsfrist: Onsdag 9. Mai kl 23.59 (da starter avstemning umiddelbart). Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til Torsdag 10 mai kl 23.59 (og så starter en ny konkurranse rett etter avstemningen er ferdig)

 

Dette vil si at man har fredag, lørdag, søndag, mandag, tirsdag og onsdag til å ta bilder.

 

Og det aller mest positive er at man da kun bruker ÉN UKE på konkurransen. Med den forrige løsningen hadde man 1 uke med å ta bilder, og 1 uke med avstemning. Det ble litt for langvarig.

 

Red.: Ser nå at ved bruk av min løsning har man kun 1 dag på avstemningen. Det kunne vært litt lite. Derfor kunne man justert innleveringsfristen til tirsdag 8. mai. Da har man likevel en HEL helg (fra man våkner på fredag og til man sovner på søndag), pluss 2 ukedager. Det burde holde i massevis. Ved bruk av dagens oppsett, får man 2 halve helger til å ta bilder på (lørdag til lørdag)

8549159[/snapback]

HEhe, har du tatt bilde på fredag? Emnet var jo ikke lagt ut engang da...

Lenke til kommentar
****

HEhe, har du tatt bilde på fredag? Emnet var jo ikke lagt ut engang da...

8549211[/snapback]

Nei, jeg har ikke tatt noe bilde på fredag.. :)

 

Men jeg tenkte til neste gang. Hvis vi da bruker mitt oppsett, kan jo vinneren av ukens tema Vår, legge ut sin post tidlig på fredag. Kanskje burde avstemningen avsluttes torsdag kl. 20, sånn at vi får en ny konkurranse torsdag i 20-tiden. :) Er ikke sikkert at vinneren er våken kl. 23.59 på torsdag kveld, og klar for å legge ut en ny konk, og ikke vente til fredag etter skole eller jobb..

Lenke til kommentar

Igjen, jeg foreslår at man bruker denne malen til fremtidige konkurranser. Hvem er med meg, og hvem er mot meg?

 

Bildene må være tatt innen tidsrommet Torsdag 3. mai - Tirsdag 9. Mai. Innleveringsfristen er: Tirsdag 9. Mai kl 20.00. Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til Torsdag 10 mai kl 20.00.

 

Red.: Grunnen til at jeg har valgt torsdag som "konkurranse-starts-dag", er at da har man hele fredag, lørdag og søndag, som for mange av oss betegnes som helg. Hadde konkurransen begynt fredag kl. 20.00 istedenfor, ville man mistet de timene man har etter skole og jobb fredag. Da er man allerede kommet i "helge-modus", men samtidig er klar og opplagt til å ta bilder og kose seg.. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Er egentlig både enig og uenig... Jeg er for å ha nytt tema hver uke, men så lenge konkurransen sliter med få deltakere, tror jeg ikke dette fører til flere bidrag for å si det sånn. :( Dessuten blir avstemmingsperioden veldig kort med oppsettet ditt Gissan. Nå skulle det sannsynligvis stått tirsdag 8. mai (ikke 9. mai) i innlegget ditt, men uansett tror jeg at vi burde hatt litt mer tid til avstemming også...

 

Så jeg tror at det er best å fortsette slik vi har det nå en stund til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...