Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tid neste tirsdag.

Så når det er vinter her er det best?

Miami er best desember-april

Hong Kong er best november til mars

 

Middelhavsområdet er veldig bra når det er sommer. Bali/Lombok er også greit da. Resten av sørøst-asia og Karibien kan man glemme om sommeren.

 

Det er mange som ikke bryr seg om sesong og reiser likevel og de kan selvsagt få en grei ferie, men det kunne vært så mye bedre om man valgte riktig sesong.

Lenke til kommentar

Vurderer å ta en tur til Cuba når jeg får perm en gang. Noen som vet når det er best å reise til denne destinasjonen? Med tanke på både vær og pris.vel en måned før å

Vel en måned før påske er det optimale for vær og pris.

 

Mai-november er det regn/orkansesong.

Desember og begynnelsen av januar er dyrt.

Januar er det risiko for kaldt vær nord i Karibien. Var der i januar og folk satte flere dager i boblevester rundt bassenget.

Påsken med ukene før og etter er dyrt.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De beste reisene er de du gjennomfører. Har du lyst og mulighet til å reise nå er det bedre enn å ikke reise i det hele tatt, selv om sesongen ikke er optimal.

Selvsagt, men mange er uvitende om sesonger eller tenker for eksempel at "varmt er bra" og drar til Dubai om sommeren. Har man mulighet til å reise til andre perioder eller bare bytte om på hvilke reiser man tar når så kan man få mye mer ut av reisene.

Lenke til kommentar

Neste tur: San Fran --> Vancouver --> Seattle --> Portland --> San Fran --> Norge.

Kun 10 dager, men gleder meg. 

Reiser du med fly eller bil? Hadde omtrent samme turen for noen år siden, kjørte San Francisco-Sacramento-Reno-Boise-Seattle-Vancouver-(Seattle-)Portland-Redding-Sonoma-San Francisco.

 

Både San Francisco, Seattle og Vancouver er flotte byer, verdt noen dager hver. Portland (OR) var en skuffelse for meg, men skyldes kanskje høye forventninger, eller at jeg hadde satt av for kort tid der. 

Lenke til kommentar

 

Neste tur: San Fran --> Vancouver --> Seattle --> Portland --> San Fran --> Norge.

Kun 10 dager, men gleder meg. 

Seattle er bra, men Vancouver var enda bedre. Angrer på at jeg ikke hadde mere tid i byen og at jeg ikke fikk tid til en tur innom Victoria.

 

Kult å høre. Har en kompis i Seattle som har kommet med noen forslag. Men har du noen anbefalinger så tar jeg gjerne i mot det også :D

 

 

Neste tur: San Fran --> Vancouver --> Seattle --> Portland --> San Fran --> Norge.

Kun 10 dager, men gleder meg. 

Reiser du med fly eller bil? Hadde omtrent samme turen for noen år siden, kjørte San Francisco-Sacramento-Reno-Boise-Seattle-Vancouver-(Seattle-)Portland-Redding-Sonoma-San Francisco.

 

Både San Francisco, Seattle og Vancouver er flotte byer, verdt noen dager hver. Portland (OR) var en skuffelse for meg, men skyldes kanskje høye forventninger, eller at jeg hadde satt av for kort tid der. 

 

 

Flyr fra SF til Vancouver, buss eller tog til Seattle. Skal leie bil i Seattle og kjøre til Portland. Tar gjerne i mot anbefalinger hvis du har der.

Lenke til kommentar

 

 

Neste tur: San Fran --> Vancouver --> Seattle --> Portland --> San Fran --> Norge.

Kun 10 dager, men gleder meg. 

Seattle er bra, men Vancouver var enda bedre. Angrer på at jeg ikke hadde mere tid i byen og at jeg ikke fikk tid til en tur innom Victoria.

Kult å høre. Har en kompis i Seattle som har kommet med noen forslag. Men har du noen anbefalinger så tar jeg gjerne i mot det også :D

I seattle husker jeg best Museum of Flight hvor jeg fikk sitte i cockpiten på SR71 aka Blackbird.

Se Space needle ved solnedgang og se se opplyste glassskuplturene i Chiuhly garden rett etterpå.

Og så må man jo se kasting av fisk på farmers marked.

Man kan jo drømme om å komme på besøk her:

 

I Vancouver ser man mye bare ved å gå rundt. Rundt Seawall så jeg seler.

Ved English bay hvor det faktisk er palmer så traff jeg på masse zombie. Zombie-walk'en som absolutt er verdt å få med seg er i august i år. Det er mye tv- og filmindustri i byen så det er mange med imponerende nivå her.

Ta mini-balje-ferge til Granville Island for å spise.

En tur opp på Grouse mountain og se bjørn og tømmerhuggeshow der.

Spis japansk hot-dog.

Se bensinstasjoner i sentrum gjort om til kolonihager.

Det er obligatorisk for alle turister å se dampklokken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...