Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Denne måneden går turen til Quebec City som er den eneste byen med bymur i Nord-amerka. Så er det siste del av Hurtigrute-trilogien min med strekningen fra Tromsø til Kirkenes. Over til Firenze for gammel kunst og arkitektur, og om jeg klarer få tak i billetter blir det finale for Calcio Storico som er en blanding av fotball, rugby og boksing i kostymer fra 1500-tallet og om jeg ikke får billetter så får jeg i alle fall sett paraden. Til slutt blir det en tur til den etter sigende fargerike og hyggelige Galway med Arran og Moher-klippene like ved. Og om jeg får tid blir det også en tur innom Limerick.

 

Etter dette er allerede 12 andre turer booket.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over til Firenze for gammel kunst og arkitektur, og om jeg klarer få tak i billetter blir det finale for Calcio Storico som 

 

Du må passe deg, Nardella er ikke nådig med turister om dagen.

 

https://www.theguardian.com/world/2017/may/31/florence-mayor-dario-nardella-hosepipes-basilica-santa-croce

 

I tillegg er det 160 euro i bot om du klatrer opp på gjerdet på Ponte Santa Trinita for å ta selfie. 

Lenke til kommentar

 

Over til Firenze for gammel kunst og arkitektur, og om jeg klarer få tak i billetter blir det finale for Calcio Storico som 

 

Du må passe deg, Nardella er ikke nådig med turister om dagen.

 

https://www.theguardian.com/world/2017/may/31/florence-mayor-dario-nardella-hosepipes-basilica-santa-croce

 

I tillegg er det 160 euro i bot om du klatrer opp på gjerdet på Ponte Santa Trinita for å ta selfie.

Greit å vite, men klarting på gjerder og spising på kirketrapper er jeg ikke i målgruppen for.

Lenke til kommentar

I sommer drar jeg til Filippinene.

Første uken blir i General Santos for litt mer lokalt liv. Så går det videre til Mactan, Cebu for strandferie på resort. Så blir det til slutt Manila med storbyliv.

Jeg har bodd i Manila de siste 3 årene. Si i fra om du trenger en guide. :)

Lenke til kommentar

 

Miami i juni? Tror vi heller sier rainy state.

 

Amatører. :tease:

Har faktisk ikke regnet, ennå. Var meldt regn og torden i dag men har ikke vært noe. Er meldt dette videre meen satser på det ikke blir :p Jeg blir sur hvis. Hva gjør man hvis det regner? Blir våt? Selger de paraply her nede ... :p Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

I sommer drar jeg til Filippinene.Første uken blir i General Santos for litt mer lokalt liv. Så går det videre til Mactan, Cebu for strandferie på resort. Så blir det til slutt Manila med storbyliv.

Jeg har bodd i Manila de siste 3 årene. Si i fra om du trenger en guide. :)

Takk :) Men jeg had vært der selv et par ganger og det er ikke så lang tid vi er der så vi klarer oss selv. Bodd i Gensan litt til og fra og flytter dit neste år, så vet hvordan man kommer seg rundt der nede:) Turen nå er for å vise familien hvor jeg skal bo, men så ønsket de litt turisme også :)

Lenke til kommentar

 

 

Miami i juni? Tror vi heller sier rainy state.

 

Amatører. :tease:

Har faktisk ikke regnet, ennå. Var meldt regn og torden i dag men har ikke vært noe. Er meldt dette videre meen satser på det ikke blir :p Jeg blir sur hvis. Hva gjør man hvis det regner? Blir våt? Selger de paraply her nede ... :p

Det blir klamt og ubahagelig. Ser ut til at mange ikke skjønenr at det er sesonger man ikke bør reise til enkelte destinasjoner. Ja, det er jo til og med folk som reiser til Thailand eller Filipinene om sommeren... :whistle:

Lenke til kommentar

 

Kom nettopp hjem fra en langhelg i Gdansk/Sopot, som var veldig behagelig :)

Hvordan var byen? Bodde du litt utenfor sentrum, eller i sentrum? Skal dit neste uke på klassetur, så er litt spent siden jeg ikke har vært der før. Vi skal bo litt utenfor sentrum, men har skjønt det slik at det er små avstander og du kommer deg lett rundt med buss/trikk? 

 

 

Bodde midt i sentrum, langs elva. Er helt greie avstander så bor dere ikke for langt unna sentrum så burde det ikke være noe problem.

Byen er veldig fin, den fineste polske byen jeg har vært i, veldig fin arkitektur. Jeg likte meg faktisk så godt at jeg gjerne kunne tatt en helgetur hitt senere også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...