Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Eg snakket med Tatung i dag og dei sa da at alle som hadde bestil den gamle 32" modellen skulle no få 32" topp modell til samme pris.

 

Han forventet at trailerlasset med TV'er kom på lageret på fredag så da ville alle nettbutikkene få mail om dette. Etter dette så vil me som kunder få beskjed om opplegget.

 

Han sa at oppbygningen av tv'et var det samme som testvinneren, men hadde fleire koblinger og avtagbar høgtalere.

 

Han meinte det vart eit godt kjøp

 

Så får me sjå. Det hadde vore greitt om det var nokon som hadde prøvd skjermen og testet den opp mot testvinneren.

 

Den nye skjermen heiter

 

http://www.tatung.no/produktanalog/produktv32mcgi.html

 

Meir veit ikkje eg! Håper at det er nokon som tester den før eg seier ja til TV'en.

 

Det som PSDATA kommer med er ein vits. Dei burde kanskje kommet med Hyundai 32" testvinneren i stedet viss kunden skal bli fornøyd.

9384807[/snapback]

 

hm..så ganske bra ut det her...i og med at det er en toppmodell skulle det være rart om den var dårligere enn testvinneren...vi får se!

 

btw..sendte mail nå nettopp til tatung for å spørre om mcgi i forhold til mchk og andre ting...legger ut svaret så snart jeg får det :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den tven der så mye bedre ut, på grunn av 1 ting! DVI OG IKKE VGA! WHOHO DIGITALT OG IKKE ANALOGT.... :D :D Ellers forstod jeg ikke høytalerene, og heller ikke hvorfor den så så stygg ut iforhold til den gamle..

9384817[/snapback]

 

Synnes den såg tøff ut eg. Var vell ikkje noko gale med utsjåande?

Lenke til kommentar
Synes MCGI er nydelig jeg. Blir vel en sånn en på meg tenker jeg.

9384929[/snapback]

Det blir vell eit kupp dette her til ca kr. 4000,-?

 

Eg gambler til denne prisen. Viss den ikkje er brukande til analogt tv så håper eg at den er brukande til XBOX360 spill, PS2, Wii, GC og Xbox? PS3 er for dyr enda, men eg regner med at den vil dette i pris i framtida så eg får komplett samling.

 

Madammen er sur kvar kveld da eg prøver å komme meg igjennom Overloard på Xbox360 så det skal bli greitt med eige tv. Ho skal sjå på alle desse treige såpe seriene. Så da kan ho sitte med stor 50 kg 28 " sony tven :p

Lenke til kommentar
Det var ein ting til og det er dette med pixelfeil. Finnes dette problemet fortsatt?

9386336[/snapback]

Det forekommer fremdeles pikselfeil, men grunnet bedre produksjonsteknologi er dette sjeldnere enn tidligere. Heldigvis oppstår de fleste pikselfeil på produktet når det er nytt. Handler du fra en nettbutikk har du 14 dager angrerett. Handler du hos en fysisk butikk bør du gjøre dette hos en som har "åpent kjøp" slik som Elkjøp og Siba (disse fører dog ikke Tatung). Handler du hos noen som ikke har "åpent kjøp" kan du kanskje smiske deg frem til at de skriver at du har 7 dagers returrett fra kjøpstidspunkt ved evt. pikselfeil. Hvis ikke må du bare leve med det..

 

..er det mange nok vil det dekkes av garantien, men kravene kan være strenge.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Hva nøyaktig er pixelfeil? Lett å legge merke til?

9387233[/snapback]

Det er en liten eller flere prikker på skjermen som ikke viser fargen den skal vise. For eksempel kan det være en svart prikk på skjermen ett sted når egentlig hele skal være hvit.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Hva nøyaktig er pixelfeil? Lett å legge merke til?

9387233[/snapback]

Det er en liten eller flere prikker på skjermen som ikke viser fargen den skal vise. For eksempel kan det være en svart prikk på skjermen ett sted når egentlig hele skal være hvit.

9387356[/snapback]

Eg har ein pc skjerm. Den har ein lys prikk oppe til høgre. Det virker som lyset kommer igjennom eit åpe sår. Viss dette er på ein vanlig tv skjerm så vil eg nok irritere meg på dette.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Det er mulig dette har blitt nevnt tidligere i tråden, men det blir litt for mye å lese gjennom førti sider, og jeg fant heller ikke noe ved et raskt søk.

 

Uansett ... Jeg kjøpte meg en Xbox 360 Elite for noen dager siden, og til min store overraskelse får jeg ikke valgt 720p når jeg har HDMI-kabelen koblet i min Tatung V32MCHK. Ved komponent går det helt fint, og bildet blir veldig ålreit, men jeg hadde håpet at jeg kunne benytte meg av HDMI-kabelen.

 

Er dette en begrensning i 360en, eller støtter ikke TVen 720p over HDMI? Jeg så etter instillinger som kunne ha noe med det å gjøre, men har ikke funnet noe foreløpig. Noen som har erfaring med det?

Endret av Astr00
Lenke til kommentar

Komplett påstår at at de får inn MCHK 10.09.07.. Får håpe det er bullshit, ellers så blir jeg nødt til å kansellere hele ordren for å få min Bioshock Collector's Edition til en mer akseptabel dato ;D Får vente til fredag, da..

 

Men hvis ikke Tatung og Komplett får ordnet opp i dette til da, blir jeg vel nødt til å kansellere hele greia og finne en annen TV.. *sukk*

 

På toppen av alt blir vel MCAK noe møkk ;P Eller var MCGI erstatteren?

 

EDIT:

Jeg mener selvfølgelig MPX, ikke Komplett.. Men men. Samme folka som styrer.

Endret av NightsirK
Lenke til kommentar
Er det flere som har blitt kontaktet av PSData? Jeg fikk en telefon i stad der de sa at de hadde bestemt seg for ikke å tilby MCGI, men en annen TV, nemlig denne. (Prisguide)

 

Så vidt jeg kunne forstå ut fra samtalen er dette på grunn av samarbeidsproblemer med Tatung, men her kan jeg også ha misforstått.

 

Edit: PSData ligger ikke lenger på listen over nettbutikker som fører Tatung.

9383951[/snapback]

 

Bestilte hos PSData, men har ikke blitt kontaktet enda. Kanskje i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Ser at komplett har ein MCHK, demovare, til sals no. I tittelen opererer dei med 12 ms responstid, og då kontakta eg dei for å spør om dette. Til svar så sa dei at det er talet i headinga (altså 12 ms) som er det korrekte. Og då ikkje 8 ms som står i produktinformasjonen lenger nede (som visstnok ikkje dei står inne for. Det er kun opplysningar som dei får frå Tatung). Så spurte eg om det var pga at det var ei demovare eller feilvare. Men nei, det var rett og slett det som var det korrekte talet.

 

Korleis kjem dei fram til det? Lyg Tatung i produktbeskrivinga? Det burde eg jo spurt om sjølv, men han sa rett og slett at 12 ms var det me måtte gå ut i frå.

Lenke til kommentar
Ser at komplett har ein MCHK, demovare, til sals no. I tittelen opererer dei med 12 ms responstid, og då kontakta eg dei for å spør om dette. Til svar så sa dei at det er talet i headinga (altså 12 ms) som er det korrekte. Og då ikkje 8 ms som står i produktinformasjonen lenger nede (som visstnok ikkje dei står inne for. Det er kun opplysningar som dei får frå Tatung). Så spurte eg om det var pga at det var ei demovare eller feilvare. Men nei, det var rett og slett det som var det korrekte talet.

 

Korleis kjem dei fram til det? Lyg Tatung i produktbeskrivinga? Det burde eg jo spurt om sjølv, men han sa rett og slett at 12 ms var det me måtte gå ut i frå.

9390030[/snapback]

 

Say what? 12 ms?

Hvordan i all verden fikk de 12 ms til å bli 8 i produktbeskrivelsen? Bah, men folk sier det er lite etterslep, så jeg får bare gå god for den.. Så lenge MCAK er like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...