Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Tror ikke de har gjort noen endringer i prisen såvidt jeg vet. De hadde uansett ikke noen igjen av MAAK da jeg snakket med dem for to uker siden, så er usikker på om de i hele tatt har noen Tatung-tv'er igjen. 2800,- var inkludert frakt nordover. Dvs at du må legge på i allefall 300 kr til tilbudet på 2990.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Beklager å måtte dra fram denne gamle tråden.

 

Jeg prøver å få 1360x768 oppløsning via HDMI på Windows 7. Jeg har oppdatert EDID til den fila de presenterte i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=773765&st=80&p=9293147entry9293147

 

Men likevel får jeg ikke mere enn 1280x720 50Hz

 

Noen som har en løsning?

 

ps: Jeg har et Club3D Ati HD 4670 skjermkort.

Lenke til kommentar

Løsningen er er å bruke VGA-kabel.

 

Det der EDID-oppgraderingene er vel et hack som ikke støttes av produsenten. Denne TV-en er beregnet til å kobles til PC med VGA-kabel. Da skal den støtte ikke 1360x768, men 1360x760 med 1:1 pixelmapping. (Dette gir fire svarte piksler på hver side, knapt merkbart.) Har du prøvd om det fungerer? Hvis det da fortsatt ikke fungerer, vil jeg tro at feilen ligger i PC/skjermkort med tilhørende software og instillinger.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ikke mye. Hvis du som meg kjøpte V32MCAK med kontrast 1:1200 for 4995kr straks den kom høsten 2007, må du ta i betraktning at den kunne kjøpes for 3500 våren/sommeren 2008. Og at det er et merke som ikke lenger er på markedet - det vil trekke ned folks entusiasme og tillit til merket. Mye har skjedd i TV-teknologien på to-tre år, du får nye TV-er med dobbelt så bra kontrast til 3000 i dag, eller med mange ganger så bra kontrast for samme pris som vi kjøpte den for.

 

Kanskje vil noen gi en tusenlapp for TV-en. Selv kommer jeg heller til å flytte min til soverommet i stedet for å prøve å selge den når jeg kjøper ny TV til stua.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg må visst også dra fram denne gamle tråden:

Jeg har en Tatung V32MCHK som har en merkelig "feature":

Hver gang jeg skrur den på står TV'en i en slags AV modus med installasjonsmenyen (for valg av språk, land og slikt) aktiv. Jeg må da trykke tasten for HDMI input for å komme videre til TV-bildet. Irriterende! Noen som har opplevd dette og ev. har en løsning?

 

Øyvind.

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756049&view=findpost&p=8980509

 

Men dersom du ikke har noen analoge TV-signaler å søke opp (f.eks fra kabel-TV eller en hauggammal videospiller med RF-modulator) kan du muligens lure TV-en ved å gå gjennom installasjonsmenyen og late som du søker opp en TV-kanal manuelt. Du ser bare snø på skjermen, men lagrer allikevel en kanal.

 

Ellers er det litt underlig at en MCHK som vel var i salg høsten 2006 til høsten 2007 aldri har blitt skikkelig installert - har den fått hukommelsestap?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756049&view=findpost&p=8980509

 

Men dersom du ikke har noen analoge TV-signaler å søke opp (f.eks fra kabel-TV eller en hauggammal videospiller med RF-modulator) kan du muligens lure TV-en ved å gå gjennom installasjonsmenyen og late som du søker opp en TV-kanal manuelt. Du ser bare snø på skjermen, men lagrer allikevel en kanal.

 

Takk for tips, dette skal jeg prøve.

 

Ellers er det litt underlig at en MCHK som vel var i salg høsten 2006 til høsten 2007 aldri har blitt skikkelig installert - har den fått hukommelsestap?

Hehe, ja godt spørsmål, men jeg overtok TVn av bekjente, som jeg tror nesten ikke hadde brukt det :-)

 

Øyvind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...