Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Hmm, har et lite problem med TVen nå, men bare et lite ett ;)

 

Jeg kobla til et gammelt lydanlegg som jeg hadde, og jeg får lyd utfra TVen på anlegget (selv om lyden kommer fra TVen samtidig :roll: ). Men når jeg går inn på VGA modus med PC, fungerer ikke anlegget lenger, bare lyden fra TVen...

 

Noen som har en løsning?

 

Noen som også vet hvordan man kutter lyden fra TVen, så det bare kommer lyd ut av anlegget?(Kan jo alltids bare skru av lyden, men blir kanskje litt kjedelig i lengden...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fin tv!

Stretto sier de vil få inn den nye versjonen av tven sånn ca. midten av september. Den må jo være bedre?! Kommer sikkert til å koste 5000,- eller mer tror jeg. Så får vel spare èn tusen lapp til.

9403462[/snapback]

 

Når du sier "den nye versjonen", tenker du da på MCGI, eller MCAK?

 

Om det er MCGI du tenker på, så er den lagt ut til 4.495,- hos komplett.no

Ubekreftet leveringstid: 08.09.2007

9403695[/snapback]

 

hmm, nå ble jeg faktisk forvirret.

 

Hei,

Ja, det stemmer at det kommer en erstatter. Og den skal være klar for levering i

midten av september.

 

tror det er MCGI =/

Lenke til kommentar
fin tv!

Stretto sier de vil få inn den nye versjonen av tven sånn ca. midten av september. Den må jo være bedre?! Kommer sikkert til å koste 5000,- eller mer tror jeg. Så får vel spare èn tusen lapp til.

9403462[/snapback]

 

Når du sier "den nye versjonen", tenker du da på MCGI, eller MCAK?

 

Om det er MCGI du tenker på, så er den lagt ut til 4.495,- hos komplett.no

Ubekreftet leveringstid: 08.09.2007

9403695[/snapback]

 

hmm, nå ble jeg faktisk forvirret.

 

Hei,

Ja, det stemmer at det kommer en erstatter. Og den skal være klar for levering i

midten av september.

 

tror det er MCGI =/

9405159[/snapback]

 

MCGI har det samme panelet som MCHK, men med bedre spesifikasjoner. MCGI'en har dei ikkje solgt i Norge enda fordi den har vore for dyr så dette er ein gammel TV.

I Oktober så kommer det ein etterfølger til MCHK som heiter MCAK som skal ha betre spesifikasjoner. Den vil ligge iflg Tatung ligge på 4.990,-

Så eg lurer på kva eg skal gjøre MCGI eller MCAK. Hadde vore kjekt å sett kva sepsifikasjoner den har denne MCAK før eg bestemte meg.

Lenke til kommentar
Jeg har koblet denne TVen opp til laptopen, via VGA-kabel, men bildet blir litt "rødakig.. ikke mye, men merker det feks når jeg ser på bilder at de blir alt for røde. er det noen som har tips for å få vekk dette?

9409184[/snapback]

 

har du fiksa med instillinger? du må jo evt dempe "rødt" litt.

Lenke til kommentar
Jeg har koblet denne TVen opp til laptopen, via VGA-kabel, men bildet blir litt "rødakig.. ikke mye, men merker det feks når jeg ser på bilder at de blir alt for røde. er det noen som har tips for å få vekk dette?

9409184[/snapback]

 

har du fiksa med instillinger? du må jo evt dempe "rødt" litt.

9409201[/snapback]

Nvm, fiksa :)

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Dere som har TV'en og er fornøyd. Kor kresne er dere på bildekvalitet? Har den sylskarpt bilde? Er svart = svart? Eller har dere ikkje nokon store forventniger på bildekvalitet slik at dere er fornøyd viss det er så noke lunde midt på treet?

9411556[/snapback]

Sylskarpt bilde til 4000? Har du slått deg? xD Er ikke SINNSYK bildekvalitet men holder for meg. Er garantert den beste 32" til under 5000(Kanskje til og med 6000?). Er storfornøyd med den! iallefall til PC-bruk ;) Og x360bruk. Men om det er tven eller satelittmotaker-saken som er dårlig via scart kan jeg ikke si noe om , men er ikke så flott med en eldre satelitt-motaker-boks-sak :p Er det en mørk scene er det av og til tendenser til ghosting, men BARE med satelitt-saken min.. vis jeg bruker dvd via scart er det like fint som VGA igjen :) Kan kjøpe meg ny SAt-box og gi tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Dere som har TV'en og er fornøyd. Kor kresne er dere på bildekvalitet? Har den sylskarpt bilde? Er svart = svart? Eller har dere ikkje nokon store forventniger på bildekvalitet slik at dere er fornøyd viss det er så noke lunde midt på treet?

9411556[/snapback]

Sylskarpt bilde til 4000? Har du slått deg? xD Er ikke SINNSYK bildekvalitet men holder for meg. Er garantert den beste 32" til under 5000(Kanskje til og med 6000?). Er storfornøyd med den! iallefall til PC-bruk ;) Og x360bruk. Men om det er tven eller satelittmotaker-saken som er dårlig via scart kan jeg ikke si noe om , men er ikke så flott med en eldre satelitt-motaker-boks-sak :p Er det en mørk scene er det av og til tendenser til ghosting, men BARE med satelitt-saken min.. vis jeg bruker dvd via scart er det like fint som VGA igjen :) Kan kjøpe meg ny SAt-box og gi tilbakemelding :)

9411991[/snapback]

 

 

Da vil det sei at eg blir missfornøyd? Er dette TV'et så dårleg at det er som å sjå på Russisk TV? Har dere ikkje større krav?

Lenke til kommentar
syns lydkontrollen på tv'n er litt rar, hakk 2 til 3 er fryktelig stort, og lyden er jo høy allerede på 3-4 så rart de ikke har laget mulighet for å justere litt mindre mellom hvert hakk

9413064[/snapback]

 

Reagerte jævli på dette når jeg så på de første gangene jeg også, men blir på en måte vant til det. Tror du blir vant til deg jeg også, ellers er det bare å koble til et eksternt anlegg ;)

Lenke til kommentar
syns lydkontrollen på tv'n er litt rar, hakk 2 til 3 er fryktelig stort, og lyden er jo høy allerede på 3-4 så rart de ikke har laget mulighet for å justere litt mindre mellom hvert hakk

9413064[/snapback]

 

Reagerte jævli på dette når jeg så på de første gangene jeg også, men blir på en måte vant til det. Tror du blir vant til deg jeg også, ellers er det bare å koble til et eksternt anlegg ;)

9413197[/snapback]

 

joa det er ikke noe problem, syns bare de har litt underlige løsninger på en del ting.

par ting e syns er rart de har droppet, hadde de hatt det hadde liksom tv'n vært noen hakk bedre.

 

- skikkelig avpå bryter (ikke bare standby)

- høretelefon uttak i front (er jo ikke i heletatt)

- lydutgang til forsterker (uten at man treng jalla løsning med scarten)

- det med hakkene på lydkontrollen

- billig disign på fjernkontrollen

- kraftigere knapper på knappene på tv'n, dog er ikke dette noe relevant problem da de ikke brukes så ofte, men vet av erfaring at sånne brytere ikke er tipp topp.

 

 

høres negativ ut, men jeg er egentlig veldig godt fornøyd med tv'n, godt bilde, grei lyd og man kan ikke forlange alt av en tv til denne prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...