Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Kom over denne testvinneren, og det ser rimelig bra ut.

 

http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1677021.ece

 

Noken som har erfaringa med denne? Skal bruke den mest til Xbox360 spilling. Er litt skeptisk når prisen er så lav.

 

Tar meg den friheit og poster Matsijatsi sine forslag til innstillingar på TV'en her i første post sånn at det er lettare å få auge på:

 

"Etter å ha lest tester og vurderinger satte jeg Bakbelysn: 30, Kont: 45, Lysh: 30, Farge: 37, Skarph: 0 og Støyred: Av til kveldsbruk. Da ble det veldig bra synes jeg. Lagde også en dagslys setting nesten lik (Bakbel: 45 og Lysh: 35 og Farge: 35)."

Endret av Thomas Louis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg kjøpte selv en 21 tommers lcd tv ifra colortaq for litt over 2 år siden, den var heller ikke lagd av noe kjent firma men den leverer til de grader i forhold til hva jeg ga for den! (ga ikke mere enn 3k)

Poenget mitt var at de store produsentene ikke alltid gir mest for penga!

Lenke til kommentar

Bror min har denne TVen og eg må si at den fungerer rimeleg dårleg til TV og film fordi fargane blør inni kvarandre heile tida.

 

Skarpheita på Xbox 360 var heller ikkje sylskarp men ganske greit. Svartnivået er heilt greit, men den er vanvittig lyssvak. Ergo den er klart best i mørket.

 

Eg ville brukt eit par tusenlapper til for ein betre skjerm, denne held bare for korttidsbruk.

Lenke til kommentar
Bror min har denne TVen og eg må si at den fungerer rimeleg dårleg til TV og film fordi fargane blør inni kvarandre heile tida.

 

Skarpheita på Xbox 360 var heller ikkje sylskarp men ganske greit. Svartnivået er heilt greit, men den er vanvittig lyssvak. Ergo den er klart best i mørket.

 

Eg ville brukt eit par tusenlapper til for ein betre skjerm, denne held bare for korttidsbruk.

8483565[/snapback]

 

Hei - Kan du fortelle hvilke innstillinger din bror har?! Den skal være sylskarp!

 

Send info til: [email protected]

 

Tatung Nordic AS - Tom

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne hos Netshop for et par måneder siden og jeg er veldig fornøyd. Ingen problemer med å anbefalle denne til alle som ikke har lyst til å ta opp lån for et tv kjøp ;)

 

Brukes primært til tv og pc skjerm via VGA, enda ikke kjørt HD-film eller 360/ps3

 

Konklusjon: løp og kjøp

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=70404

denne er vel noe å vurdere?

 

+ over 1000,- billigere

+ bedre design

+ (følger med fot?)

+ høyere kontrast

+ mindre tommer = klarer bilde?

 

- 5" mindre enn 32"

 

Nå vet jeg ikke om det er forskjellige bildebehandlinger eller noe annet...

 

Tosch: du vet vel ikke noe om det? Vurderte å spørre om det på avforum.no, men spør her istedet.

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?productId=70404

denne er vel noe å vurdere?

 

+ over 1000,- billigere

+ bedre design

+ (følger med fot?)

+ høyere kontrast

+ mindre tommer = klarer bilde?

 

- 5" mindre enn 32"

 

Nå vet jeg ikke om det er forskjellige bildebehandlinger eller noe annet...

 

Tosch: du vet vel ikke noe om det? Vurderte å spørre om det på avforum.no, men spør her istedet.

8495051[/snapback]

 

Benytter samme Skalleringsteknologi som 32" - har noe høyere kontrast og raskere panel:

Comply Europe PAL/SECAM system, B/G, D/K, I, L/L’

•Compatible with all 576i/576p/720p/1080i video formats

•Universal video color system, PAL / SECAM / NTSC

•Progressive Scan, 2:2 Pull Down

•3D de-interlacer & Comb Filter

•Auto Program System & Searching (APS)

•Auto Volume & Power Control

•Teletext, 255 pages

 

Tatung Nordic AS

Lenke til kommentar

Jeg har 42" og den fungerer godt nok til tv, og selv en tv til 10 000 mer blir ikke bra før digitale sendinger kommer..

 

Eneste minus jeg har er at den spiser litt detaljer i det sorte, men ikke veldig plagsomt.

Alle digitale signaler spiser den glatt, og jeg kan i hvertfall annbefale deg å gå for denne, hvor du får mye for pengene i mine øyne...

Lenke til kommentar
digitale signaler spiser den glatt,

8512152[/snapback]

 

Jeg har tatt digitale signaler som utgangspungt siden analoge signaler på en 1080p TV er helt håpløst.

 

Du sier at den spiser digitale signaler glatt, noe jeg er helt uenig i ;) Bilde er ikke særlig skarpt å det er en del støy i bildet å fargene har en tendens til å gå inn i verandre.

 

Det at du får mye for pengene kan jeg vel til en hviss grad være enig i :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Tatung 32" i går.... første tanke etter jeg ræiv av teipen... :O deilig aluminium og helt svart :D

 

koblet den opp og nøyt synet, slo den på og stillte inn kanalene noe den gjorde helt av seg selv :)

Tv bildet var ikke helt prima så jeg prøvde og finne frem de instillingene jeg leste her forleden

 

Så tar meg friheten til og lime det inn til deg :)

 

"Etter å ha lest tester og vurderinger satte jeg Bakbelysn: 30, Kont: 45, Lysh: 30, Farge: 37, Skarph: 0 og Støyred: Av til kveldsbruk. Da ble det veldig bra synes jeg. Lagde også en dagslys setting nesten lik (Bakbel: 45 og Lysh: 35 og Farge: 35)."

 

La inn disse instillingene på Normal og kino :) nå synes jeg bildet er utrolig bra.

Testet også ut DVD gjennom component og scart, ser glimrende ut.

 

Angrer ikke på dette kjøpet 1 sekund.

og det som er utrolig at den bare koster 5000

 

Du har gjort et godt kjøp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...