Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Uff, hos XD.no så blir tven utsatt hele tiden, jeg har bestillt denne sammen med en 320 gb ekstern western harddisk, i og med at pcen min har 7-8 gb ledig og aldri har vært formatert i løpet av dens 4 leveår så kunne jeg trengt denne ekstrerne harddisken. Men siden tven blir utsatt og de på XD.no ikke har mulighet til å forandre på bestillingen til det dyrere siden den allerede er betalt må jeg rett og slett vente.. kanskje lenge... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: Det røde standby lyset tror jeg dør rimelig fort her, fytterakkern for et teit lys.

9367561[/snapback]

Hos meg er det oransj, og det er ikke spesielt sterkt..

9369001[/snapback]

Oransj når den ikke finner signal, og rød når tvn er av ;)

9370232[/snapback]

Ok, da er det kanskje noen småforskjeller på denne modellen. Min er oransj når den er av. Da har jeg vært heldig da jeg føler at oransj er mindre synlig enn rødt.

Lenke til kommentar
Tatung slår visst an i norge :) Har selv min 32" og er kanonfornøyd! Men er ikke fornøyd med scart-bildet. Er det mørke scener, er det grumsete og det henger litt igjen innimellom. Men via vga og hdmi er det krystallklart!

9370712[/snapback]

 

Jeg har bra bilde via scart hos meg. Husk å sette scartutgangen til å bruke RGB i f.eks. DVD-spilleren din. Da skal det bli bra. Sett også skarphet til 0 og skru av støyreduksjon i menyen på TV.

Lenke til kommentar
Tatung slår visst an i norge :) Har selv min 32" og er kanonfornøyd! Men er ikke fornøyd med scart-bildet. Er det mørke scener, er det grumsete og det henger litt igjen innimellom. Men via vga og hdmi er det krystallklart!

9370712[/snapback]

 

Jeg har bra bilde via scart hos meg. Husk å sette scartutgangen til å bruke RGB i f.eks. DVD-spilleren din. Da skal det bli bra. Sett også skarphet til 0 og skru av støyreduksjon i menyen på TV.

9370770[/snapback]

 

enig med jobra der ja! er storfornøyd med scarten..

noen som kan si noe om det blir mye bedre bilde med dvi-hdmi enn med vga? jeg har kun vga på laptop'n..

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg bestilte min TV akkurat i tide. Det tok litt tid før den ble levert, men jeg fikk TV'en og en en Philips DVP5980 fra XD og diverse kabler fra Clas Ohlson levert på fredag. Har vært uten TV på rommet mitt siden 3. august, så det var deilig å få den på plass ;) Tatungen og Philips DVD-spilleren fungerer veldig fint sammen.

 

HDMI-kabel fåes forresten til en grei pris hos Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på, og jeg orker ikke å lese tråden om dette er tatt opp før. Har bare en DVI-utgang på laptopen min, så jeg tenkte og bruke en DVI-VGA duppeditt og så en VGA-kabel (eller omvendt, DVI-kabel, så DVI-VGA duppeditt), vil jeg da få 1:1 pixelmapping? Kommer det ann på utgangen på kilden (laptopen min i dette tilfellet), eller kabelen jeg bruker? Takk for svar.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, og jeg orker ikke å lese tråden om dette er tatt opp før. Har bare en DVI-utgang på laptopen min, så jeg tenkte og bruke en DVI-VGA duppeditt og så en VGA-kabel (eller omvendt, DVI-kabel, så DVI-VGA duppeditt), vil jeg da få 1:1 pixelmapping? Kommer det ann på utgangen på kilden (laptopen min i dette tilfellet), eller kabelen jeg bruker? Takk for svar.

9370882[/snapback]

 

det ville jeg tro ja, ikke 100% sikker men.

Hvorfor bruker du ikke dvi-hdmi til tv'n?

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, og jeg orker ikke å lese tråden om dette er tatt opp før. Har bare en DVI-utgang på laptopen min, så jeg tenkte og bruke en DVI-VGA duppeditt og så en VGA-kabel (eller omvendt, DVI-kabel, så DVI-VGA duppeditt), vil jeg da få 1:1 pixelmapping? Kommer det ann på utgangen på kilden (laptopen min i dette tilfellet), eller kabelen jeg bruker? Takk for svar.

9370882[/snapback]

 

det ville jeg tro ja, ikke 100% sikker men.

Hvorfor bruker du ikke dvi-hdmi til tv'n?

9371317[/snapback]

Fordi jeg helst vil bruke HDMIen til dvd-spilleren, og gidder ikke kjøpe HDMI-splitter eller hva det heter. Får man 1:1 av DVI-HDMI da?

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, og jeg orker ikke å lese tråden om dette er tatt opp før. Har bare en DVI-utgang på laptopen min, så jeg tenkte og bruke en DVI-VGA duppeditt og så en VGA-kabel (eller omvendt, DVI-kabel, så DVI-VGA duppeditt), vil jeg da få 1:1 pixelmapping? Kommer det ann på utgangen på kilden (laptopen min i dette tilfellet), eller kabelen jeg bruker? Takk for svar.

9370882[/snapback]

 

det ville jeg tro ja, ikke 100% sikker men.

Hvorfor bruker du ikke dvi-hdmi til tv'n?

9371317[/snapback]

Fordi jeg helst vil bruke HDMIen til dvd-spilleren, og gidder ikke kjøpe HDMI-splitter eller hva det heter. Får man 1:1 av DVI-HDMI da?

9371362[/snapback]

 

Ja, du vil få 1:1 mapping over DVI/HDMI og også over VGA, men DVI/HDMI blir endel skarpere. Enesten fordelen med skarpere er hvis du skal bruke TV'en mye til windows. Om du bare skal se bilder, spille, se dvd osv er VGA mer enn bra nok.

 

Jeg har tidligere brukt DVI/HDMI, men bruker nå VGA pga gidder ikke kjøpe lenger kabel etter flytting av PC'en. Til mitt bruk som er DVD-iso'er og TV-serier fra PC'en ser jeg ikke forskjell på DVI/HDMI og VGA.

Lenke til kommentar

Hei

Dette beklager vi sterkt, men V32 MCHK er oversolgt med flere tusen enheter

i hele Norden..Det betyr at det er solg flere enn det vi kan levere. Men nå

er du en av de første som får vite at vi vil levere (også YBS) storebror til

V32MCHK modellen V32MCGI til alle som venter på V32MCHK og da til samme

pris. Det er et kjempekjøp!

 

les mer om v32MCGI på: www.tatung.no

 

Igjen beklager!

 

------------------

 

Denne mailen fekk eg i dag. Korleis er denne tv-en, trur dykk? Er vel få som har nokre erfaringar med den. 37" har jo ikkje fått noko særleg god kritikk, men kan me samanlikne den nye med den?

 

Har vorte litt av eit sirkus dette her.

Lenke til kommentar

Gjelder alt dette (skarphet på bildet, og ellers andre ting i tråden) også Tatung 37 tommeren? De to tvene har samme egenskaper?

 

EDIT:

37" har jo ikkje fått noko særleg god kritikk, men kan me samanlikne den nye med den?

 

Hvor har 37" fått dårlig kritikk? Har kanskje lest 3-5 dårlige kommentarer om den, men minst like mange gode (et must med digitale signaler da)!!

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
Gjelder alt dette (skarphet på bildet, og ellers andre ting i tråden) også Tatung 37 tommeren? De to tvene har samme egenskaper?

 

EDIT:

37" har jo ikkje fått noko særleg god kritikk, men kan me samanlikne den nye med den?

 

Hvor har 37" fått dårlig kritikk? Har kanskje lest 3-5 dårlige kommentarer om den, men minst like mange gode (et must med digitale signaler da)!!

9371676[/snapback]

 

 

Orsak. Det var ikkje meininga å gje inntrykk av at den har fått masse dårleg kritikk. Det er berre desse kommentarane her inne eg har bitt meg merke i òg. Men eg har inntrykk av at den kjem litt dårlegare ut til dømes når det gjeld svartnivået (ein kommentar ikkje så langt oppi tråden. Ein som hadde sett tv-ane medan dei stod attmed kvarandre. Det var då heilt sikkert med "butikkinnstillingar", så ein må nok ta det med ei lita klype salt.

 

EDIT: Dårlegare enn 32-tommaren, meinte eg.

Endret av rlidal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...