Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var problemet løst. Jeg installerte driverne fra http://www.omegadrivers.net/ati.php

da la den til 1360*768 og jeg må si at omega har et MYE bedre ui en CCC

 

Så nå er jeg kjempe fornøyd med min nye TV.

 

Det rare er at jeg fikk linken til omega av tech suport hos ati. Så er bra de vil det som er best for kundene og ikke sier at deres drivere alltid er best, men faktisk tipser meg om noe som kunne løse problemet.

 

[*] Based on the Catalyst 7.4 Official drivers.

 

[+] Added support for some new chipsets.

 

[+] Added support for pixel perfect 1366x768 for TV LCD users.

 

[*] A few other minor changes that I can't remember, lol.

9274481[/snapback]

Dette burde du tipse forfatteren/skaperen av Omega om. ATi har, imotsetning til nVidia, alltid virket positive til disser driverene.

Lenke til kommentar
Dataen min er litt gammel, og har ikke all verdens med instillinger på skjermkortet osv. (tenker på oppløsning bla.).

 

Er PowerStrip da et bra program? Noen som har god nytte av det med tanke på oppkobling mot Tatungen?

9275587[/snapback]

 

Har du Ati-kort, så kan du jo prøve samme trikset som GtReBra. Har Omegadrivere selv, de funker bra de

Lenke til kommentar

Hei jeg leter etter en rimelig flat-tv jeg kan ha på soverommet. Skal bare brukes til å koble bærbar pc til for å se filmer og tv-serier jeg har lastet ned. Kobler helt sikkert en dvd spiller til den også. Men skal altså IKKE brukes til tv titting for øyeblikket siden jeg ik har noen utgang på rommet for dette. Må eventuelt bli trådløst løsning på dette etterhvert. Men ingen hast.

 

Jeg har lest veldig mye bra om denne tven og lurer på om dette kan være midt i blinken for MITT bruk!?

 

Hvordan funker pixelmapping? Jeg har en 14" bærbar pc fra HP og på skjerm innstillinger finner jeg bare 3 valg på oppløsning: 800x600, 1024x768 og 1280x800. Funker pixelmapping for min del da? :O

 

Planen er at jeg skal sette den i en hylle inni garderobeskapet mitt. Her kommer vel innsynsvinkel inn også. Hyllen er 88 cm høyere enn sengen min og det er 3 m fra veggen bak hodeputen min til hyllen der tven skal stå. Jeg vet det ikke er perfekt posisjon for øynenes del, men spørsmålet mitt er om innsynsvinkelen min gjør bildet dårlig ellerno?!

 

En av de viktigste tingen ved siden av pris for min del er at skjermen kan være max 81 cm i bredden. Dette for at deler av den ikke skal bli skjult bak skyvedørene liksom. Og hvis jeg har forstått riktig så er denne under 81 cm bred :)

Lenke til kommentar
grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke får det til med dvi-hdmi tilkobling. Da er det en mac jeg skal koble til. så tror jeg kommer til å satse på vga

9278703[/snapback]

 

Eg får heller ikkje til det over DVI/HDMI, men VGA funker fint.

 

 

Kvem har fått til 1:1 Pixelmapping over DVI/HDMI (Untatt jobra1) ?

 

Tviler ikkje på at det er mulig, men hadde vert intressangt å sett.

Lenke til kommentar
grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke får det til med dvi-hdmi tilkobling. Da er det en mac jeg skal koble til. så tror jeg kommer til å satse på vga

9278703[/snapback]

 

Eg får heller ikkje til det over DVI/HDMI, men VGA funker fint.

 

 

Kvem har fått til 1:1 Pixelmapping over DVI/HDMI (Untatt jobra1) ?

 

Tviler ikkje på at det er mulig, men hadde vert intressangt å sett.

9280346[/snapback]

 

Brekke89 på side 29 i denne tråden har også fått til 1:1 mapping over HDMI/DVI.

 

Så det er fullt mulig, men jeg hadde ikke giddet å styre alt for mye med det siden du ikke vil se forskjell på VGA og HDMI/DVI på filmer og bilder.

 

I windows blir det selvfølgelig endel skarpere med HDMI/DVI. Personlig bruker jeg nå VGA fordi jeg ikke har lang nok DVI/HDMI-kabel, og ser ikke poenget med å kjøpe ny kabel når man ikke ser forskjell :-)

Lenke til kommentar
Dataen min er litt gammel, og har ikke all verdens med instillinger på skjermkortet osv. (tenker på oppløsning bla.).

 

Er PowerStrip da et bra program? Noen som har god nytte av det med tanke på oppkobling mot Tatungen?

9275587[/snapback]

 

Har du Ati-kort, så kan du jo prøve samme trikset som GtReBra. Har Omegadrivere selv, de funker bra de

9275612[/snapback]

Fungerer de med Vista? Kan ikke se at det ligger noen Omega-drivere ute for Vista..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...