Gå til innhold

Hvordan få 1366x768 på LCD tv via PC med DVI?


Anbefalte innlegg

Har koblet min laptop til en Tatung 32" HD (768p) LCD TV med en DVI til HDMI kabel.

Men den høyeste oppløsningen innenfor 1366x768 som jeg kan velge er 1280x720.

Og når jeg velger det blir bildet kuttet i sidene, så jeg må skalere desktop til 1232x704 for at bildet skal passe skjermen.

 

Det jeg lurer på er hvordan kan jeg få en 1366x768 (eller deromkring) oppløsning på tv'en når den er tilkoblet laptopen min?

Har prøvd powerstip men det ser ikke ut til å funke.

 

Har et 7950GTX skjermkort, full specs i profil.

 

Noen som vet? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv høyreklikk på skrivebordet, og gå inn der du styrer skjermoppløsning osv. På min data har jeg mange flere innstillinger når jeg bruker sekundærskjermen, isteden for det som står som primærskjerm.

 

Har aldri prøvd det, men er jo mulig det fungerer, så du kan jo prøve det ut om du har lyst? ;)

Lenke til kommentar
nvidia.com->download drivers->graphic drivers -> geforce 7series vel?

9283230[/snapback]

Nei det er geforce go serien, og der har de ingen til 7950gtx. Men de fra dell er nok uansett best til denne maskinen.

 

Sliter med det samme egentlig. Har klart å legge til oppløsningen 1360x768 i powerstrip, men vist du setter ein oppløsning høgare enn 1280x720 går signalet automatisk over til interlaced.

 

Har du testa desse instillingene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9263637

 

Du kjører ikkje tilfeldigvis Windows Vista ?

9283407[/snapback]

Aah fantastisk, brukte de instillingene og nå funker 1360x768 fint. Sikkert en del med denne tv'en som sliter med akkurat det samme.

 

Ikke vista, jeg kjører XP pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...