Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Etter å hatt Tatungen i en halv måned kan jeg ikke si meg annet enn storfornøyd. For pengene får man en knall tv. Det eneste som er å "utsette" på tv'n er småtteri som svartnivå fra analoge sendinger. Det har aldri irritert meg, selv om jeg har lagt merke til det. Bruker som regel å skru ned lysheten og bakgrunnsbelysningen to-tre hakk for å få vekk de verste uklarhetene. Samtidig er ikke fotballkamper via nett noe å trakte etter, men det er vel mest pga dårlig kvalitet på nettsendinger.

 

Nå var jeg så lur at jeg kjøpte denne sammen med tv'en. Og fy flate for et bilde det blir på DVD-filmer. Setter som regel dvd-spillern til å skalere til 720p, (ser ingen forskjell på 720p og 1080i, de færreste gjør det,) noe som virkelig viser hvorfor denne tv'en er en testvinner. Etter tips fra en av dere skal jeg kjøpe meg hdmi-veksler, slik at jeg slipper å knote bak tv'n når jeg skal kjøre HD-materiale fra pc.

 

Mine innstillinger er som følger:

Bakgrunnsbelysning: 45/35 (Lyse/Mørke omgivelser)

Kontrast: 50

Lyshet: 33-38 (Alt etter hva slags signal man får. Forskjellig fra kanal til kanal.)

Farge: 35

Skarphet: 1 (0 på dvd)

Støyreduksjon: Av

 

Så det var noen som spurte ang. lyd ut via scart. Vet ikke om det ble svart på det, men man MÅ benytte Scart 2, og sette denne til "TV" i innstillingene.

 

 

Når det kommer til dere tvilere: Så lenge dere ikke skal svi av titusener på tv, og vil ha skjerm som dere kan koble til PC/XBOX/PS3 så er denne tv'n et knallkjøp. Det er ingenting å utsette på den analoge tuneren. Har sett like rørete tv-bilder fra tv'er som er 5 ganger så dyre. Spesifikasjonsmessig er det eneste aberet at man bare har èn hdmi-inngang. Men det virker som dette kan løses vha en hdmi-veksler. Så løp og kjøp! :D

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det var noen som spurte ang. lyd ut via scart. Vet ikke om det ble svart på det, men man MÅ benytte Scart 2, og sette denne til "TV" i innstillingene.

9271079[/snapback]

 

Jeg har samme TV og bruker scart1 med et billig scart-adapter fra Clas Ohlson for å få lyd til min forsterker. Så du kan bruke hvilken som helst av scartkontaktene for å få lyd ut.

Lenke til kommentar

Kjøpte den i dag, men er ikke helt fornøyd. når jeg spiller av en film fra pcen og det er bevegelser flimrer skjermen veldig. Noen andre som har samme problem?

 

hvis jeg spiller av en film på Pc skjermen flimrer det også på tv'en.

 

har lest meg litt bakover i tråden. Jeg finner ingen innstilling for 1360x768. 1024*768 er det høyeste jeg kan bruke uten jeg får opp Out of Range. Har ett ATI Mobility Radeon X1400 og jeg kjører bilde over med vga kabel.

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar

Hvis det er samme problem med pcen så kan du nok ikke skylde på tven. Men hvordan går det med ellers dvd avspilling? Funker den fint til det? Og et spørsmål, er et lite tall foran :1 på kontrast bra eller skal det være så stort som mulig? Altså er 800:1 eller 1200:1 best?

Lenke til kommentar
har lest meg litt bakover i tråden. Jeg finner ingen innstilling for 1360x768. 1024*768 er det høyeste jeg kan bruke uten jeg får opp Out of Range. Har ett ATI Mobility Radeon X1400 og jeg kjører bilde over med vga kabel.

9272630[/snapback]

 

Du kan jo prøve med SwitchResX. Har hørt det skal funke bra. Det er mye pes med ATI kort og oppløsning, pixelmapping osv.. Du har vel de siste driverne?

Lenke til kommentar
har lest meg litt bakover i tråden. Jeg finner ingen innstilling for 1360x768. 1024*768 er det høyeste jeg kan bruke uten jeg får opp Out of Range. Har ett ATI Mobility Radeon X1400 og jeg kjører bilde over med vga kabel.

9272630[/snapback]

 

Du kan jo prøve med SwitchResX. Har hørt det skal funke bra. Det er mye pes med ATI kort og oppløsning, pixelmapping osv.. Du har vel de siste driverne?

9273093[/snapback]

Dette er vel et Mac-program. Vet du om noe tilsvarende til windows?

Lenke til kommentar

Da var problemet løst. Jeg installerte driverne fra http://www.omegadrivers.net/ati.php

da la den til 1360*768 og jeg må si at omega har et MYE bedre ui en CCC

 

Så nå er jeg kjempe fornøyd med min nye TV.

 

Det rare er at jeg fikk linken til omega av tech suport hos ati. Så er bra de vil det som er best for kundene og ikke sier at deres drivere alltid er best, men faktisk tipser meg om noe som kunne løse problemet.

 

[*] Based on the Catalyst 7.4 Official drivers.

 

[+] Added support for some new chipsets.

 

[+] Added support for pixel perfect 1366x768 for TV LCD users.

 

[*] A few other minor changes that I can't remember, lol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...