Gå til innhold

Forbruker.no: Rå spillmaskin (PS3)


kagaku

Anbefalte innlegg

I artikkelen sto det at HDMI-kabel fulgte med, men ikke komponent. Hvis jeg ikke tar helt feil så var det vel kun RGB-scart som fulgte med? HDMI og Komponent selges vel separat?

 

Forresten; har en TV som har HDMI. Burde jeg da kjøpe HDMI-kabel eller komponentkabel? Hva vil gi best grafikk?

 

Takker for svar.

8231759[/snapback]

HDMI. Utvilsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker på meg som om de eneste som skryter uhemmet av xbox 360 i forhold til ps3 er 12-13 åringer som kun bruker konsollen til å spille.. Jeg tror den litt eldre generasjonen vil ha en konsoll som kan gjøre litt mer enn å spille spill.. Dessuten er x360 kontrolleren alt for stor og hele konsollen virker billig og skrøpelig. PS3 er den beste nextgen konsollen, punktum. :)

Lenke til kommentar
Det virker på meg som om de eneste som skryter uhemmet av xbox 360 i forhold til ps3 er 12-13 åringer som kun bruker konsollen til å spille.. Jeg tror den litt eldre generasjonen vil ha en konsoll som kan gjøre litt mer enn å spille spill.. Dessuten er x360 kontrolleren alt for stor og hele konsollen virker billig og skrøpelig. PS3 er den beste nextgen konsollen, punktum. :)

8231935[/snapback]

 

Jeg tror du tror feil. Jeg er nå 23 og skal jeg spille av filmer bruker jeg en egen avspiller, ettersom jeg er og ute etter godt lyd og bilde og det gir ikke PS2. Når det kommer til Blu-Ray er jo formatkrigen ikke avgjort så jeg legger ikke min 100% lit til at konsollen vinner den krigen, så der er et argument avlagt bortevekk.

 

Dessuten har jeg og hørt flere godord om X360 kontrollen fremfor PS3 kontrollen, som folk kaller for lett og knotete. Er til dels enig, siden den er kliss lik PS2 kontrollen, som til tider kan være forbanna vond å holde it.

 

Og bastante utalelser og trolletralle kan man holde utenfor tråden ettersom forumet er full av slikt søppel fra før av. Kan vel få ha en tråd om PS3 på godt og vondt som ikke blir totalherpa av Trilletralle Troll.

Lenke til kommentar
Det virker på meg som om de eneste som skryter uhemmet av xbox 360 i forhold til ps3 er 12-13 åringer som kun bruker konsollen til å spille.. Jeg tror den litt eldre generasjonen vil ha en konsoll som kan gjøre litt mer enn å spille spill.. Dessuten er x360 kontrolleren alt for stor og hele konsollen virker billig og skrøpelig. PS3 er den beste nextgen konsollen, punktum. :)

8231935[/snapback]

 

 

Min PS3 og min X360 er de beste konsollene som er laget. Alle andres er dritt, bare mine 2 konsoller er best :roll:

 

Pliiis folkens kan ikke folk slutte med det fanboypisset? Er mann fornøyd med sin konsoll så er det flott.

Lenke til kommentar

For min del syns jeg SIXAXIS er en helt grei kontroll utenom triggerne. Jeg skulle prøve MotorStorm og tenkte egentlig ikke på at mange hadde sagt at triggerne var dårlige, så jeg lette ikke egentlig etter noe dårlig med kontrollen. Men med en gang merka jeg at fingeren begynte å skli. Utrolig hva sony får seg selv til å gjøre? De må ha kjent det selv at de knappene rett og slett er for glatte og dårlig lagd når de buler utover?

Igjen skjønner jeg ikke hva sony har tenkt. Samme tenkte jeg om online-løsningen til sony, men de viste jo at de faktisk hadde større planer enn det. Håper den nye SIXAXISen med rumble blir forbedret på noen andre måter også :)

Lenke til kommentar
Dette er hovedgrunnen tror jeg til at mange vil kvitte seg med sine 360'er til fordel for PS3. Takler ikke det sinnsyke 360 bråket selv.

:lol:

 

Ja, det er jo et velkjent faktum at det er lyden selve maskinen lager og ikke spillene som selger en spillkonsoll :D

 

Men oops! Sony har jo gjort det klinkende klart at PS3 ikke er noen spillkonsoll! :hmm:

 

De nevner forresten andre momenter også:

 

"Som alle andre Blu-ray-sprillere vi har testet, er heller ikke PS3 noe lyn når det kommer til å lese platene"

 

"PS3 kan som nevnt også spille av dine vanlige DVD-plater, men her er bildekvaliteten langt fra like overbevisende sammenlignet med andre DVD-spillere."

 

Forbruker.no har visst ikke anmeldt en spillkonsoll, men en BR-spiller :D

Lenke til kommentar

Vi får vel bare håpe på at Sony tar til vettet og redesigner hele kontrollen når de skal hive inn rumble...

 

Sier ikke nei til den banan-kontrollen jeg. Den så smooooth ut :)

 

De standard PS-kontrollene dreper hendene mine. Spesielt plasseringen av analog-stikkene er helt malplassert ergonomisk for hendene mine. At toppen på de buler feil vei er også helt merkelig. Samme med triggerene.

Lenke til kommentar
Betal 6000 for å få en stillere konsoll med færre spill. Ja dette er hva folk vil gjøre

8220447[/snapback]

 

PS3 har over 50 ekslusive spill, Xbox360 har hatt 3-4 gode spill iløpet av ett helt år........

Playstation har alltid hatt større utvalg når det kommer til spill. Ikke kom å si Xbox360 har flere, det blir for dumt seriøst.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Betal 6000 for å få en stillere konsoll med færre spill. Ja dette er hva folk vil gjøre

8220447[/snapback]

 

PS3 har over 50 ekslusive spill, Xbox360 har hatt 3-4 gode spill iløpet av ett helt år........

Playstation har alltid hatt større utvalg når det kommer til spill. Ikke kom å si Xbox360 har flere, det blir for dumt seriøst.

8232667[/snapback]

Hehehehe du gir deg aldri på det "50 ekslusive spill" pisset du? At du repeterer dette gang på gang gjør det ikke mer riktig.

 

hvor mange av disse supre ekslusive spillene dine er på markedet nå?

 

Og at 360 har hatt 3-4 gode spill på ett år er jo rett og slett bare trolling på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Pliiis folkens kan ikke folk slutte med det fanboypisset? Er mann fornøyd med sin konsoll så er det flott.

 

Seconded! Begge sider, vær snille og slutt å trolle. Det hjelper ikke å kommentere trollerne ettersom dette bare provoserer dem og skaper en tullete jo/nei diskusjon eller bare flamewar!

Lenke til kommentar
PS3 har over 50 ekslusive spill, Xbox360 har hatt 3-4 gode spill iløpet av ett helt år........

Playstation har alltid hatt større utvalg når det kommer til spill. Ikke kom å si Xbox360 har flere, det blir for dumt seriøst.

8232667[/snapback]

 

Og poenget er? Ekslusive spill er ikke synonymt med at de er gode spill. X360 har had en drøss med ekslusive spill men ikke alle har vært så bra.

 

Hva som blir dumt er vel at du selv i motgang forsvarer PS3 som suberkonsollen over alle konsoller selv når maskinenen sliter med salgstallet i Europa samt at flere og flere ekslusive blir multiplatform.

 

Det er greit å være interesert i sin konsoll men din "interesse" grenser til vanvitte. Begynner nesten å tro du har noe på gang med Kuturagi.

 

(Jeg og Miyamoto har noe på gang så den kan du spare deg for ;))

Lenke til kommentar
PS3 har over 50 ekslusive spill

Mange av disse begynner å komme ut for 360, og det er ekstremt mange eksklusive PS2-spill som er rent søppel.

 

Playstation har alltid hatt større utvalg når det kommer til spill. Ikke kom å si Xbox360 har flere, det blir for dumt seriøst.

8232667[/snapback]

360 har et klart bedre utvalg enn PS3 akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Betal 6000 for å få en stillere konsoll med færre spill. Ja dette er hva folk vil gjøre

8220447[/snapback]

 

PS3 har over 50 ekslusive spill, Xbox360 har hatt 3-4 gode spill iløpet av ett helt år........

Playstation har alltid hatt større utvalg når det kommer til spill. Ikke kom å si Xbox360 har flere, det blir for dumt seriøst.

8232667[/snapback]

 

50 Spill? Antar at mesteparten av de du tenker på da kunne man spilt på PS2, og hvis det er de gamle spillene man vil spille er det hvertfall galskap å gi 6k for en konsoll når du får PS2 for 1/6 av prisen.

Lenke til kommentar

Pr. i dag har 360 bedre utvalg av spill en PS3. Det er jo selvfølgelig opplagt i og med at den har vert ute lengre. Å å si noe annet, da er med rett og slett dum i hodet og man trenger mest sansynlige tunge medikamenter for å takle hverdagen. Kem som har flest om 2 åer er ein annen sak.

Lenke til kommentar
PS3 har over 50 ekslusive spill, Xbox360 har hatt 3-4 gode spill iløpet av ett helt år........

Det du mener er at det er kun 3-4 spill som xbox360 har som du kunne ha tenkt deg... Jeg elsker flere av xbox360 spillene, og det er ikke ett eneste spill som er eksklusivt til PS3 jeg kunne ha tenkt meg å spille. :nei:

 

Jeg valgt den konsollen jeg har fordi spillene appelerer til meg. Om 360 spillene ikke gjør det til deg, er det din sak. Det er ikke alle som liker de samme spillene dom det du gjør vettu ;)

Lenke til kommentar
PS3 har over 50 ekslusive spill, Xbox360 har hatt 3-4 gode spill iløpet av ett helt år........

Det du mener er at det er kun 3-4 spill som xbox360 har som du kunne ha tenkt deg... Jeg elsker flere av xbox360 spillene, og det er ikke ett eneste spill som er eksklusivt til PS3 jeg kunne ha tenkt meg å spille. :nei:

 

Jeg valgt den konsollen jeg har fordi spillene appelerer til meg. Om 360 spillene ikke gjør det til deg, er det din sak. Det er ikke alle som liker de samme spillene dom det du gjør vettu ;)

8233051[/snapback]

Jeg tror hovedgrunnen til at han ikke liker spillene er at de ikke er til Playstation.

Personlig skjønner jeg ikke at det er mulig å falle til et så lavt nivå og ha et så innsnevra syn på spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...