Gå til innhold

Forbruker.no: Rå spillmaskin (PS3)


kagaku

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har eg fått ei nedgradert utgåve eller?

8238745[/snapback]

 

Nei, det var ganske tidlig snakk om at PS3 skulle kunne kjøre to skjermer simultant på 1080p på hver sin hdmi-kanal, men det ble ganske raskt klart at dette ville kreve vanvittig mye kraft, i tillegg til at de aller fleste aldri ville bruke to hdmi-utganger samtidig likevel. Dette er altså eldgammel info som ikke har blitt oppdatert. Hvem skrev innlegget forresten, og når?

Lenke til kommentar

Jau, det veit eg. Skulle bare få litt lys på artikkelen ifrå Noregs beste spel-journalist (ref. kagaku) -- tydeligvis er Mr. Sand ein veldig oppdatert mann. Den artikkelen som blir diskutert her, er ikkje verd papiret den er trykka på. Tydelegvis har Mr. Sand lest masse hibby-jibby ifrå E3 05, og fyrt igong ein stk PS3, utan å sjekke sjølv bak på maskina kva for tilkoplingar som er tilgjengeleg.

 

Ubrukeleg. :hrm:

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Gleder meg til Elkjøp-butikken jeg jobber i skal stille ut en PS3 koblet opp på en 70" Lcd/plasma-tv, det blir villt rått  :dribble:

 

Ellers var det.. 1 person som møtte opp fra morgenen av for å handle PS3, fortsatt mange igjen (solgt 3 i løpet av dagen.)

8221090[/snapback]

Kø kaos hos deg og ja? Bilete frå den lokale elkjøp:

post-84194-1174896804_thumb.jpg

 

Så ja, jeg gruet meg til å bytte ut 360 sin med SIXAXIS. Og her er konklusjonen etter 1 døgns bruk:

 

- Dårligere ergonomi (bøyde håndledd samt at spaken er for liten for hendene mine)

- Hva Sony tenkte på med sitt oppladbare batteri, må fuglene vite. MS sin løsning er mye bedre.

- Vekten er nesten et ikke-issue, trass i hva jeg forventet. Dog er det plastic fantastic følelse av den.

- ABXY og skulderknappene er faktisk mye bedre på SIXAXIS

- Triggerne er en dårlig spøk. De bøyer jo feil vei (!)

- Analogspakene burde ikke ha flater som buler oppover, ellers fungerer de godt.

- Bevegelsessensoren er overraskende følsom og nøyaktig. Det jeg oppfattet som en gimmick tidligere, er nå noe jeg bruker permanent i MotorStorm. Fantastisk morro.

 

SIXAXIS er bedre enn 360 på noen områder, men alt i alt har MS den beste kontrolleren. Det positive her er jo at Sony kommer med en ny spake med rumble. Og så får vi håpe at de tar tak i noen av punktene over, spesielt de analoge triggerne.

8227640[/snapback]

Gode poeng Linuxguru. Dog, eg er ikkje 100% enig i dei punkta eg har utheva i posten din.

Det med vekta, er eit mindre problem hos meg og, enn først antatt. Men den føles utruleg billig ut, og det likar eg ikkje.

ABXY knappane var litt for flate, og føles ut som XBOX (1) kontrolleren min, som har bada i øl mange gonger. Med andre ord, dei føles litt seige ut på ein måte.

 

Tiltinga, kjem nok til sin rett -- men i motorstorm er dei ein vits. Det er over eit sekund delay på dei, og derfor blir det berre tull å styre med dette. Du svinger til høyre, så går det eit sekund før bilen reagerar, du tar tilbake til høgre, bilen reagerar ikkje, så du held kontrollaren til høgre medan du ventar på at noko skal skje -- plutselig kastar bilen seg noko så inst i helvete til høgre -- og følgelig, ryk du i grøfta.

 

Ein vits. (I motorstorm)

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Jau, det veit eg. Skulle bare få litt lys på artikkelen ifrå Noregs beste spel-journalist (ref. kagaku) -- tydeligvis er Mr. Strand ein veldig oppdatert mann. Den artikkelen som blir diskutert her, er ikkje verd papiret den er trykka på. Tydelegvis har Mr. Strand lest masse hibby-jibby ifrå E3 05, og fyrt igong ein stk PS3, utan å sjekke sjølv bak på maskina kva for tilkoplingar som er tilgjengeleg.

 

Ubrukeleg.  :hrm:

8238876[/snapback]

 

Når man først korrigerer andre, så kan man kanskje ha sine egne fakta riktig? Journalisten heter Sand.

Lenke til kommentar
Blei litt overrasket over viftestøyen første gang jeg fyrte opp 360'en, men så lenge man spiller med lyd så er jo det ikke merkbart. Hadde aldri ofret det sinnsykt gode spillbibiloteket til 360'en for å få en stillegående PS3. Det tar jo minst et år før Ps3 kan friste med ekslusive titler som matcher 360 sine. Titler som Mass Effect, Blue Dragon, Halo 3, Kotor 3, Forza 2, Trusty Bell (Eternal Sonata), Fable 2, Lost Odyssey.

Dette er hvertfall spill som jeg uansett skal ha, og alle kommer innen et år. Lurer på hvor mange ekslusive titler PS3 klarer å få ut på den tiden, og om de matcher i kvalitet. Når man tenker på alle spillene 360 allerede har gitt ut og, så kan jeg ikke skjønne hvorfor folk gidder å skaffe seg PS3 på dette tidspunktet. Spillbiblioteket til 360 er jo overlegent og vil uansett være det i hvertfall et år fremover. Venter kanskje 2 år før jeg skaffer meg en PS3, da er forhåpentligvis prisen gått ned litt, og format krigen mellom HD-DVD og Blue Ray avgjort.

 

 

Syns å huske jeg har sett en test hvor de sammenlignet PS3,Wii og 360. Det var ikke store forskjellen der. Har desverre ikke linken nå.

8227618[/snapback]

 

Tviler sterkt på at Kotor 3 kommer i år. Tror ikke det er satt noen lanseringsdato i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Ok, eg tok feil navn. (Ikkje akkurat ein faktafeil men..)

Men tør påstå at resten er rimeleg korrekt.

Makan til flisespikkeri Lorentzen -- har du ikkje noko anna, betre å ta deg til?

8239006[/snapback]

 

Ja, masse. Derfor jeg flisespikker, ingenting som er deiligere enn å flisespikke på uvesentligheter når man har masse jobb og deadlines hengende over seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tviler sterkt på at Kotor 3 kommer i år. Tror ikke det er satt noen lanseringsdato i det hele tatt.

8239255[/snapback]

 

 

Spillet er jo ikke annonsert en gang... Spillet vil vel mest sannsynlig også gå multiplattform, LucasArts har jo ikke for vane å binde seg til en plattform...

Lenke til kommentar

Jeg elsker sixaxis til motorstorm, jeg forstår virkelig ikke hva du mener med lag på bevegelses kontrollen, den er så presis at det er en fryd. Det handler vel mer om at du ikke er helt vant til den, for lag er det så å si ikke. Det er bare å se på hvordan motorsyklisten beveger seg når du beveger på kontrolleren. Kjører du andre ting som Big rigs så har de en liten respons tid, noe som bare er naturlig og riktig i forhold til maskinen du kjører.

 

Forresten hva er det med ladinga til kontrolleren? den går jo i evigheter uten at jeg har trengt å lade den opp. Spilte 6 timer ff12 igår, batteriet var ikke på det nederste hakket engang. Går det tomt kan du jo bare spille med kabelen i en liten time. Uansett hvis du har store problemer med at den stopper etter en 8-10 timer bør du heller vurdere om du ikke har sittet nok forran et spill... Jeg mener det er utrolig lenge forran en skjerm...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan noen kan dra fram PS3 kontrolleren som en fordel over X360. Mulig absolutt alt annet er bedre med PS3, men når man sier at også kontrolleren er bedre har man vist at man ikke er er objektiv for fem øre.

8239373[/snapback]

Så det er fakta at sixaxis er dårligere enn 360-kontrolleren? Det er ikke mulig å syns noe annet?

Det er da noen har blandet begrepene objektiv og subjektiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Så det er fakta at sixaxis er dårligere enn 360-kontrolleren? Det er ikke mulig å syns noe annet?

Det er da noen har blandet begrepene objektiv og subjektiv.

8239582[/snapback]

Det er ren fakta at X360-kontrolleren er mer ergonometrisk utformet, og vil således være bedre å holde i. Sixaxis-kontrolleren har jo et design fra 94, lenge før man visste at tommelstikker skulle bli standarden. At du og mange andre foretrekker sixaxis vil jeg tippe er av gammel vane(og dermed høyst subjektiv), folk flest liker jo ikke forandringer, selv om de er til det bedre...

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Ok, eg tok feil navn. (Ikkje akkurat ein faktafeil men..)

Men tør påstå at resten er rimeleg korrekt.

Makan til flisespikkeri Lorentzen -- har du ikkje noko anna, betre å ta deg til?

8239006[/snapback]

 

Ja, masse. Derfor jeg flisespikker, ingenting som er deiligere enn å flisespikke på uvesentligheter når man har masse jobb og deadlines hengende over seg.

8239351[/snapback]

Beklagar ...

Eg trudde du var ein av dei meir saklege her på forumet.

Men, me trudde jo ein gong at jorda var flat og.

Lenke til kommentar
Ok, eg tok feil navn. (Ikkje akkurat ein faktafeil men..)

Men tør påstå at resten er rimeleg korrekt.

Makan til flisespikkeri Lorentzen -- har du ikkje noko anna, betre å ta deg til?

8239006[/snapback]

 

Ja, masse. Derfor jeg flisespikker, ingenting som er deiligere enn å flisespikke på uvesentligheter når man har masse jobb og deadlines hengende over seg.

8239351[/snapback]

Beklagar ...

Eg trudde du var ein av dei meir saklege her på forumet.

Men, me trudde jo ein gong at jorda var flat og.

8239743[/snapback]

 

Tja, opprinnelig registrerte jeg meg her for å korrigere misvisende informasjon. Feilstaving av et navn er jo misvisende, ergo korrigering. Ikke noe å ta seg nær av, du burde heller bli glad for å bli rettet, slik at du ikke går rundt og tror at Tore Sand heter Tore Strand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...