Gå til innhold

Forbruker.no: Rå spillmaskin (PS3)


kagaku

Anbefalte innlegg

Eg kan bare dømme utifra PS2 sin men eg er villig til å påpeke manglene eg mest sansynlig kommer til å irritere meg over.

 

- langt mindre ergonomisk

- altfor lett

- malplassert stikker

- skulderknappene kan umulig bli bedre av å bule utover

- mangel på rumble er bare latterlig

- BRIO følelsen er der på PS2,så da gleder eg meg til Sixaxis..

 

+Kart den beste D-padden,MS sin suger noe heilt vanvittig.

8220623[/snapback]

 

Hvis du fortsatt skulle være interessert, sånn innimellom alle fanatikere som prøver å sparke til høyre og venstre:

 

Har aldri hatt en PS2, så PS3 sin SIXAXIS er min første kontroller fra Sony. Jeg mener fast og bestemt følgende: sjefen for kontroller-utviklingen i Sony burde tatt med en XBox360 kontroller og sagt: "Her er den perfekte kontrolleren. Nå skal vi lage en som er bedre."

 

Så ja, jeg gruet meg til å bytte ut 360 sin med SIXAXIS. Og her er konklusjonen etter 1 døgns bruk:

 

- Dårligere ergonomi (bøyde håndledd samt at spaken er for liten for hendene mine)

- Hva Sony tenkte på med sitt oppladbare batteri, må fuglene vite. MS sin løsning er mye bedre.

- Vekten er nesten et ikke-issue, trass i hva jeg forventet. Dog er det plastic fantastic følelse av den.

- ABXY og skulderknappene er faktisk mye bedre på SIXAXIS

- Triggerne er en dårlig spøk. De bøyer jo feil vei (!)

- Analogspakene burde ikke ha flater som buler oppover, ellers fungerer de godt.

- Bevegelsessensoren er overraskende følsom og nøyaktig. Det jeg oppfattet som en gimmick tidligere, er nå noe jeg bruker permanent i MotorStorm. Fantastisk morro.

 

SIXAXIS er bedre enn 360 på noen områder, men alt i alt har MS den beste kontrolleren. Det positive her er jo at Sony kommer med en ny spake med rumble. Og så får vi håpe at de tar tak i noen av punktene over, spesielt de analoge triggerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir i alle fall å vente med investering av PS3 ettersom jeg synes den skryter mer enn den leverer når det kommer til spill. Samt at den da forhåpentligvis har synket litt i pris og som sagt er formatkrigen avgjort. Om Blu-Ray taper dog mister PS3 en grunn til å kjøpes.

Lenke til kommentar

Har ikke lest alle postene i tråden, så om noe som er sagt før kommer opp ber jeg om unskyldning.

 

PS3 skal vistnok være en stor skuffelse, spesielt etter alt Sony har sagt.

 

" 4D Graffik " , " Microsoft aims for the moon, Sony aims for the Sun " og masse annet. Sony har ikke oppfult noe av det. Det har vært flere tester grafikk mot grafikk i forskjellige spill, og 360 har kommet fram som vinner i maaaaaange tester. Hva nå angår støyen, det gjør ingen ting, lyden fra spillet er høyere en fra 360'n. Online funksjonen er dårlig og PS3 har ingen bra spill til nå. Sony har sagt at Killzone 2 skal være bedre en Halo 3, problemet er; Killzone 1 var elendig.

Hvorfor skal vi da se opp til 2'rn som et kjempe spill?

 

Nei, jeg holder meg til 360'n til Sony faktisk holder det de lovet.

Lenke til kommentar

Det skal du ha lov til Mala, men den er ikke noe å skryte av dessverre. Skulderknappene er helt forjævlige, man blir sliten av å bruke dem. Og stikkene er altfor løse (og jeg mener de er "feilplassert"). Og det første jeg ville gjort med min egen Sixaxis må være å lime på noe bly. :p

 

Men dette er jo min personlige erfaring med kontrollen etter noen timers spilling, i fem forskjellige spill. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Personlig lovet jeg meg selv når jeg solgte ps2'en at det var siste gang jeg ville holde i en så vond kontroll. På det tidspunktet såg jeg frem til å spille ps3 med banan-kontrolleren, syntes den såg god ut jeg, men så kom helomvendingen som jeg den dag i dag ikke forstår...

 

Det skal likvel ikke forhindre meg i å kjøpe en ps3, men de orginale sixaxis-kontrollerne kommer jeg aldri til å bruke.

 

Noen som vet om en 3. part "X360-look-a-like" kontroller til ps3?

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Det skal du ha lov til Mala, men den er ikke noe å skryte av dessverre. Skulderknappene er helt forjævlige, man blir sliten av å bruke dem. Og stikkene er altfor løse (og jeg mener de er "feilplassert"). Og det første jeg ville gjort med min egen Sixaxis må være å lime på noe bly. :p

 

Men dette er jo min personlige erfaring med kontrollen etter noen timers spilling, i fem forskjellige spill. ;)

8228578[/snapback]

Har fått testa sixaxis jeg også. Problemet med den er det samme som med PS2 kontrollen, de tar ikke hensyn til at det finnes folk med store never, noe jeg aldri har hatt problem med Sega, MS eller Nintendo sine kontroller, men med alle Sony kontrollene så får ikke alle fingrene mine plass på kontrollen, så lillefingrene henger i løse luften uten noe å gripe i som de andre fingrene har, og det merker jeg ganske fort at blir slitsomt i nevene etter kort tid. Kanskje bommerangen ikke hadde vert en så dum idé alikevel?

 

trigger knappene føles litt feil for min del også, de svinger feil vei, på nintendo og ms sine kontrollere så er de formet som avtrekkere (derav trigger), kanskje sony skulle tatt navnet litt mer bokstavelig og formet knappene deretter. Kontrollen føles også ekkelt lett. Det skal være litt vekt i det, men det kommer seg vel kanskje når de putter inn rumble i kontroller i fremtiden.

Lenke til kommentar
Litt off-topic kansje..men har Sony bekreftet offisielt Rumle i sixaxis i framtiden..?

8229225[/snapback]

 

 

Jeg har ikke sett at Sony har bekreftet det ennå, men jeg leste at God of War for PS3 skal ha rumble støtte når det kommer ut . Hvis det er sant så tar jeg det som et tegn på at det vill komme sixaxis med rumble om ikke altfor lang tid.

Lenke til kommentar
Personlig lovet jeg meg selv når jeg solgte ps2'en at det var siste gang jeg ville holde i en så vond kontroll. På det tidspunktet såg jeg frem til å spille ps3 med banan-kontrolleren, syntes den såg god ut jeg, men så kom helomvendingen som jeg den dag i dag ikke forstår...

 

Det skal likvel ikke forhindre meg i å kjøpe en ps3, men de orginale sixaxis-kontrollerne kommer jeg aldri til å bruke.

 

Noen som vet om en 3. part "X360-look-a-like" kontroller til ps3?

8228862[/snapback]

 

Denne er vel det nærmeste, men finnes visst bare som kablet:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324739

Lenke til kommentar
Ja det kommer vel rumble etter vært. Sony har vel krøpe til korset og gjort de betalinger som trenges for å få rumble i kontrollen sin.

men finnes det en kilde hvor det står att sony har sagt dette..?

Hvis du bruker 2 sek på googøe finer du det,

 

Orker ikke finne det akkuarat nå, ettersom jeg nettop kom hjem og skal hoppe i sengs.

Lenke til kommentar
Ja det kommer vel rumble etter vært. Sony har vel krøpe til korset og gjort de betalinger som trenges for å få rumble i kontrollen sin.

8229233[/snapback]

 

men finnes det en kilde hvor det står att sony har sagt dette..?

8229259[/snapback]

 

Først:

http://www.afterdawn.com/news/archive/8856.cfm

 

Og så:

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3157967

 

Kan hinte til noe iallefall.

Endret av Lskgutt
Lenke til kommentar

I artikkelen sto det at HDMI-kabel fulgte med, men ikke komponent. Hvis jeg ikke tar helt feil så var det vel kun RGB-scart som fulgte med? HDMI og Komponent selges vel separat?

 

Forresten; har en TV som har HDMI. Burde jeg da kjøpe HDMI-kabel eller komponentkabel? Hva vil gi best grafikk?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...