Gå til innhold

Forbruker.no: Rå spillmaskin (PS3)


kagaku

Anbefalte innlegg

Men én ting er i hvert fall sikkert, når du har hatt en Xbox 360 i stuen i et år og fyrer i gang PlayStation 3, er det som å slå av kjøkkenviften som har stått på fullt, og sette seg ned i ro og mak. Bokstavelig talt. PlayStation 3 er adskillig mer stillegående, og det er helt herlig å slippe å ha volumet på så høyt at det overdøver DVD-drevet, noe man faktisk må når man spiller med Xbox 360.

 

Så sant så sant.

 

Dette er hovedgrunnen tror jeg til at mange vil kvitte seg med sine 360'er til fordel for PS3. Takler ikke det sinnsyke 360 bråket selv.

 

Sixaxis-kontrollen, som den kalles, er noe mer kantete enn Microsofts trådløse håndkontroll til Xbox 360, men selv om 360-kontrollen er mer ergonomisk utformet og Sixaxis-en ikke har vibrasjonsfunksjon, holder jeg likevel en knapp på PlayStations variant, ikke minst fordi den er så lett.

 

Helt enig.

 

Vår test avslører imidlertid at PS3 er en høyst kompetent Blu-ray-spiller, som ikke står tilbake for rendyrkede og langt dyrere Blu-ray-konkurrenter som Panasonic DMP-BD10 og Samsung BD-P1000.

 

PS3 er ikke bare en spillkonsoll, men også en Blu-ray-spiller som vil gi nytt liv til den HD-klare TV-en din.

 

Når folk får opp øynene for bluray kommer nok PS3 til å ta fullstendig av ja.

 

http://forbruker.no/digital/nyheter/spill/article1701231.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere undervurderer hvor plagsom 360 støyen er for folk flest tror jeg.

 

Xbox 360 har vært en heller støyende opplevelse for min del (maskinstøy. Vifte.). Hvordan er PS3'n i forhold? Er det et mer .. sivilisert.. stuemøbel?

Rune, Oslo

 

Tore Sand Ja, atskillig mer sivilisert. Du føler ikke lenger at du sitter i maskinrommet på danskebåten.<br/><br/>Tore

 

Hvordan er støyen i PS3 ? Kjøpte meg XBOX 360 bla for å kunne spille av film og mp3, men til det formålet er den totalt ubrukelig pga støyen.

KB, Haugesund

 

Tore Sand Ja det er det flere som har lagt merke til, kan jeg love deg:-) MP3 går vel realtivt greit, avspilt fra en ipod eller harddisken, men det er når du setter inn en DVD at 360-en virkelig drar til, støymessig. PS3 er heller ikke helt lydløs, men det er en helt annen verden. Du trenger ikke å risikere utkastelse på grunn av støynivået du må skru opp til for å overdøve drevet, og det er en lettelse.<br/><br/>Tore

 

Leste noen rykter om en ny xbox 360 elite? Har du noe mer info om den? Tror du dette vil skjerpe konkurransen mellom microsoft og sony ytterligere?

Anders, Oslo

 

Tore Sand Dette er ikke offisielt, men det går rykter om at MS har tenkt å lansere en ny versjon av 360-en, med innebygget HD-DVD-spiller, som forhåpentligvis ikke støyer like mye som DVD-spilleren som brukes i dag. Men som sagt, høyst uoffisielt.<br/><br/>Tore

 

http://tux1.aftenposten.no/nettprat/toresand/

 

Som vi ser så er det mange som her irriterer seg over støyen. Og det nevnes jo i hver bidige konsoll test overalt. Særlig nå som PS3 er kommet ser folk hvor bråkete 360 faktisk er.

Endret av kagaku
Lenke til kommentar
Dere undervurderer hvor plagsom 360 støyen er for folk flest tror jeg.

Nei, ettersom maaange he rinne har den! Ikke fortell meg hva jeg gjør og ikke gjør

 

Men hvor lenge skal du holde på med all denne utrolig irriterende "PS3 is teh shit, i gotta spread someh shit bout teh other consoles"

Lenke til kommentar

Han Tore Sand fyren vet hva han snakker om virker det som.

 

Har du trua på at PS3 kan kjøre Sony tilbake i markedsledelsen på spillmarkedet??

Einar, Bergen

 

Tore Sand Nå trenger vel strengt tatt ikke Sony å komme "tilbake" i markedsledelsen, de har jo solgt over 100 mill PS2-er. Men du mener kanskje om de kommer til å ta igjen forspranget til 360. Det kommer de til å gjøre, tror jeg. Til gangs. Men kanskje ikke oppnå helt like stor markedsdominans som i dag. Tore

 

Mange gode spørsmål og svar på den Aftenposten siden.

 

http://tux1.aftenposten.no/nettprat/toresand/

 

Er ikke han blant de mest anerkjente spill journalistene i Norge ? Sett han på Tv også.

Endret av kagaku
Lenke til kommentar
Dere undervurderer hvor plagsom 360 støyen er for folk flest tror jeg.

Nei, ettersom maaange he rinne har den! Ikke fortell meg hva jeg gjør og ikke gjør

 

Men hvor lenge skal du holde på med all denne utrolig irriterende "PS3 is teh shit, i gotta spread someh shit bout teh other consoles"

8220569[/snapback]

 

Så man skal bare overse at mange klager over bråket ? Både enkeltpersoner og store tester ? Makan til tull.

Lenke til kommentar

"Sixaxis-kontrollen, som den kalles, er noe mer kantete enn Microsofts trådløse håndkontroll til Xbox 360, men selv om 360-kontrollen er mer ergonomisk utformet og Sixaxis-en ikke har vibrasjonsfunksjon, holder jeg likevel en knapp på PlayStations variant, ikke minst fordi den er så lett."

 

Og takk til han

Lenke til kommentar
Legger vel litt opp til diskusjon her eller?

 

For min del er PS3-kontrollen helt forjævlig, nettopp fordi den er så lett og mangler rumble. Og Blu-ray bryr jeg meg ikke om, det er spillene som teller.

8220443[/snapback]

 

Eg kan bare dømme utifra PS2 sin men eg er villig til å påpeke manglene eg mest sansynlig kommer til å irritere meg over.

 

- langt mindre ergonomisk

- altfor lett

- malplassert stikker

- skulderknappene kan umulig bli bedre av å bule utover

- mangel på rumble er bare latterlig

- BRIO følelsen er der på PS2,så da gleder eg meg til Sixaxis..

 

+Kart den beste D-padden,MS sin suger noe heilt vanvittig.

 

 

Ang. støyen syns eg det er kanon at PS3 er bortimot lydløs.Det er ikkje til å stikke under ein stol at 360 støyer.

Lenke til kommentar
Okay, Tore Sand mener at vifta støyer for mye, derfor mener vi det også. Fint at du konkluderer, så slipper vi å gjøre det selv.

8220598[/snapback]

 

Eh ? Bryr alle seg om at den bråker ? Nei. Gjør mange det ? Ja.

Bråker 360'en ? Ja.

 

Hva er problemet her ? Skal man stikke under en stol at mange klager over 360 bråket ? Det plager ikke deg, flott. Det betyr ikke at støyen ikke er plagsom for andre.

Lenke til kommentar
Så man skal bare overse at mange klager over bråket ? Både enkeltpersoner og store tester ? Makan til tull.

Det som er makan til tull er all den dritten du slenger overalt for å stille din kjære PS3 i ett bedre lys.

 

Kall meg Fanboy? Har hatt alle så mange konsoller opp igjennom tidene at jeg er mer enn 100% nøytral, men når det kommer sånne som deg og sprer så mye dritt om alt annet enn en konsoll og ikke klarer å se noe annet i den konsollen enn gull, da blir jeg irritert.

 

Du går tilogmed så langt som å kalle andre for fanboys, og nekte for at du er det selv?

 

 

Men nå vil jeg ikke snakke om det, moderatorer er ikke så gla for Off Topic.

Men bare hold det i bakhodet at jo mer drtt du sprer jo mindre ren jord er det å gå på!

Lenke til kommentar
Så man skal bare overse at mange klager over bråket ? Både enkeltpersoner og store tester ? Makan til tull.

Det som er makan til tull er all den dritten du slenger overalt for å stille din kjære PS3 i ett bedre lys.

 

Kall meg Fanboy? Har hatt alle så mange konsoller opp igjennom tidene at jeg er mer enn 100% nøytral, men når det kommer sånne som deg og sprer så mye dritt om alt annet enn en konsoll og ikke klarer å se noe annet i den konsollen enn gull, da blir jeg irritert.

 

Du går tilogmed så langt som å kalle andre for fanboys, og nekte for at du er det selv?

 

 

Men nå vil jeg ikke snakke om det, moderatorer er ikke så gla for Off Topic.

Men bare hold det i bakhodet at jo mer drtt du sprer jo mindre ren jord er det å gå på!

8220634[/snapback]

 

Hvor kaller jeg deg fanboy ? Slutt og putt ord i munnen på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...