Gå til innhold

Forbruker.no: Rå spillmaskin (PS3)


kagaku

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et brukertroll mindre i deres rekker  ;)

All hail Jarmo

:w00t:

Hail!

 

Men tilbake til PS3, jeg tviler ikke på at det er en kraftig makin osv, men den har bare ingen av spillene jeg har lyst på.

 

Jeg overlever veldig godt uten de nye Final Fantasy spillene og MGS.

Holder meg til FF 7 og 8 på PC og PS2, og MGS har jeg mistet interressen for.

Lenke til kommentar

Foretrekker å ha litt lyd på når jeg spiller, og klipschene mine gir sammen med svs subben skikkelig trøkk. Hører ikke en dritt fra 360'n da :cool: .

 

Når det gjelder håndkontrollen er det ingen tvil om at 360 kontrollen er den beste. Sitter som støpt i hånda, og triggerne er mye bedre enn på den gamle Xbox'n.

 

Har hatt 360'n siden november og er kjempefornøyd og er ikke fristet av PS3. Men kan hende jeg skaffer meg en sånn neste år.

Lenke til kommentar

ho ho ho, fylte opp glasset med cola og satte meg ned med kjeks for å lese hele denne tråden. "It made my day" :!:

 

Ingen tvil om at PS3 er en rå maskin! :w00t: Det jeg synes er mest positivt med den, er at prisen på Ps2 blir senket litt, slik at jeg kanskje kjøper den... Ellers leste jeg en annmeldelse om den i Adressa i dag, og ble litt betatt av den. Men grunnene til at jeg ikke kjøper den er prisen, kontrollen (liker store kontrollere), blu ray og manglen på Halo og Gears. :blush:

 

Men hvis denne kraft-klumpen kommer på under 2000kr, så kommer den sikkert til å stå i romskipet mitt på mars :yes:

 

(Prøver å være nøytral i slike diskusjoner, så hvis folk føler seg støtt, send meg en PM :) Og ja; jeg liker xbox 360)

Lenke til kommentar

Jeg er litt spent på å få prøve kontrolleren til PS3, om vekta virkelig er et problem... Når det gjelder styrestikkene, er det slik at hendene mine nærmest er identiske, bortsett fra at de er speilvendte, så jeg foretrekker en symmetrisk kontroll...

 

Og ja, støynivået til 360'en er et problem for meg. Jeg bor i en storby og har naboer tett på, jeg kan ikke bare skru opp volumet i det uendelige.

Lenke til kommentar

Det eneste stø problemet jeg har når jeg spiller, er tv'n :dontgetit: Den gir fra seg lyd den også, hver gang jeg kjører bil eller skyter, kommer det lyd ut av den :!:

 

Synes ikke den bråker så my, men det er klart at den gir fra seg litt unødvendig lyd. Men ikke så høyt at jeg irriterer meg over det.

 

Dessuten bor jeg på "bygda", så her er jeg ikke redd for at naboene klager over lyd. Spesielt ikke når nærmeste nabo driver med dyno tester av snø scootere :!:

Lenke til kommentar

PC-brukere som foretrekker en PC med lite støy har nok av valgmuligheter til å unngå problemet når de kjøper seg maskin ved å sørge for å velge seg en som bråker lite, og på stasjonære PC-er kan man jo modifisere maskinen i ettertid for å redusere støyen, noe mange gjør i stor stil (meg inkludert). Støyen fra DVD-/CD-spilleren kan man også redusere, f.eks. ved å installere programvare som senker hastigheten på spilleren litt.

 

Når det gjeder konsoll blir det liksom litt verre å modifisere maskinene, og da blir det jo mer aktuelt å sørge for å velge den mest stillegående konsollen blant de få alternativene man har.

 

For min del er Xbox 360 rett og slett totalt uaktuell så lenge den bråker så mye som den gjør, så for meg er PS3 et bedre alternativ per i dag. Men så snart det eventuelt kommer en Xbox 360 som støyer vesentlig mindre enn dagens utgave skal jeg nok ta beina fatt og løpe og kjøpe en. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Lurer på hvordan alle som ikke takler lydnivået på xbox360en takler lydnivået fra en vanlig PC? Går vel ikke an å spille fra en PC heller... ikke spille av musikk heller ... og går jo hvertfall ikke an å surfe med den helt forjævlige viftestøyen ... :roll:

8226686[/snapback]

 

Viftestøyen fra PC'en er også irriterende, ja, men 360'en min bråker faktisk mer en begge PC'ene mine tilsammen.

 

Ettersom det er skjermkortet som er den største synderen, har jeg valgt å bruke en egen PC kun til spill, mens jeg har en annen en til alt annet. Ved begge pc'ene har jeg vært "støybevisst" ved valg av komponenter, og arbeidspc'en (med vannkjøling og vifteløst skjermkort) er nesten lydløs...

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å innrømme at støyen fra xbox360 til tider kan være irriterende, til gjengjeld føler jeg at alternativet er verre.

 

Jeg må isåfall ofre den desidert beste håndkontrolleren, et fantastisk live system og en rekke eksklusive titler for å få en konsoll som er stille.

Lenke til kommentar

Jeg synes ihvertfal at Xbox 360 bråker altfor mye, og det er ingen hemmelighet at veldig mange andre synes det også, det er vel også en del som ikke plages av det, men jeg vurderer ihvertfal og kjøpe den nye xboxen som kommer så jeg slipper den støyen.

Men folk er forskjellige, noen plages av syøyen og andre mener den er helt til og leve med.

 

Jeg synes heller ikke at Ps3 er så dyr med tanke på alt man får, for mange inkludert meg så er jo dette en ganske rimelig måte og skaffe seg en bluray spiller på, iforrhold til andre bluray spillere på markedet. Men dersom folk skal bruke den kun til spill så skjønner jeg at den kan bli litt vel dyr.

 

Har ikke prøvd en ps3 håndkontroll, men jeg har en ps2 og siden kontrollene er ganske like så vil jeg si jeg synes at Xbox 360 sin ligger litt bedre i hånden så det blir min favoritt.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Blei litt overrasket over viftestøyen første gang jeg fyrte opp 360'en, men så lenge man spiller med lyd så er jo det ikke merkbart. Hadde aldri ofret det sinnsykt gode spillbibiloteket til 360'en for å få en stillegående PS3. Det tar jo minst et år før Ps3 kan friste med ekslusive titler som matcher 360 sine. Titler som Mass Effect, Blue Dragon, Halo 3, Kotor 3, Forza 2, Trusty Bell (Eternal Sonata), Fable 2, Lost Odyssey.

Dette er hvertfall spill som jeg uansett skal ha, og alle kommer innen et år. Lurer på hvor mange ekslusive titler PS3 klarer å få ut på den tiden, og om de matcher i kvalitet. Når man tenker på alle spillene 360 allerede har gitt ut og, så kan jeg ikke skjønne hvorfor folk gidder å skaffe seg PS3 på dette tidspunktet. Spillbiblioteket til 360 er jo overlegent og vil uansett være det i hvertfall et år fremover. Venter kanskje 2 år før jeg skaffer meg en PS3, da er forhåpentligvis prisen gått ned litt, og format krigen mellom HD-DVD og Blue Ray avgjort.

 

 

Syns å huske jeg har sett en test hvor de sammenlignet PS3,Wii og 360. Det var ikke store forskjellen der. Har desverre ikke linken nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...