Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skal ikke klage på kvaliteten på støvlene, jeg går litt skjevt så hælene blir rart slitt. De er brukt i fire år, tidvis mye, her i Bergen så er ikke overrasket over at det snart er på tide å bytte de ut. Lurer bare på om noen har noen forslag til andre merker.

 

Skal ærlig innrømme at jeg er forfengelig, og at de aller fleste støvlene hos f.eks. xxl ikke er noe jeg ville brukt andre steder enn på hytta.

Le Chameau. Jeg har både Hunter og støvler fra LC, og sistnevnte overgår Hunter på alle mulige måter. Komforten og kvaliteten er helt ypperlig. Prisen er noe stivere, men til gjengjeld så sponser du håndverket og råproduktet, ikke et markedsføringsbudsjett. Den korte modellen deres heter Anjou. De er ikke like pene i formen som Hunter, men passer absolutt inn i en klassisk garderobe. Samtidig kan du skryte av at du har håndlagde franske støvler i ordentlig rågummi.

 

Dersom du kan bevege deg bort fra støvler så kan jeg anbefale iShu+. Pene, vanntette og de har en form for patentert puste-teknologi som gjør at du ikke blir klam og svett. Swims har også et stort utvalg med vanntette sko som ikke er støvler. Begge to blir jo rene bysko, så man mister mye av den allsidige funksjonen som støvler kan tilby.

 

Takk for svar. Skal sjekke ut Le Chameau, virker ikke merkbart dyrere enn Hunter støvler så det er jo positivt.

 

iShu er definitivt mye penere enn konvensjonelle støvler, men når det er som verst med slaps her i byen er det bare støvler som duger.

Lenke til kommentar
Er det noen som er veldig kjent med Loakes forskjellige lester og vet forskjellen på de?

Jeg har prøvd Loake 024 F - Medium, og der bruker jeg 7UK. Hvordan ville 7UK passet for meg på følgende (må jeg evt. opp/ned i størrelse?):


Loake F - Medium

Loake Chancery F - Medium

Loake 010 F - Medium

Loake Claridge F - Medium

Lenke til kommentar

Må si valget står mellom Loake og RM Williams nå.

$_57.JPG

$_57.JPG?rt=nc

Funnet disse to på ebay. Begge er veldig pent brukte og ser ut som gode eksemplar.
RM`en er litt dyrere i pris, men ikke mye.

Synes Loake er mest elegant og passer kanskje best til stilen min, men jeg synes også de kanskje er noe "glatte" siden de er polerte.
RM er en veldig fin sko, men kanskje noe "røffere" igjen.

Lenke til kommentar

Se hva jeg fikk i posten i dag

10801469_10154846021200054_7892165286198

1512336_10154846020735054_34813586951377

1656344_10154846022010054_52856474138989

Gleden var stor - helt til jeg tok den på meg og innså at de er 2 nummer for stor :wallbash: Har venta i 14 dager og gleda meg som bare det, men nei. Hva har gått galt? Jeg trodde dette var US 10,5 og ikke UK 10,5. Det er jo ganske vesentlig forskjell på 44,5 og 46 i europeisk størrelse.

Prøver å selge på finn før jeg sender de tilbake. Dette er dritten med netthandel og dårlig research.

Lenke til kommentar

Bestilte nye RM williams fra bootsonline.com.au nå.
En ting er den gammeldagse sida, men en annen ting er betalingsmåten.

La alt i handlekurv og valgte paypal som betalingsmåte. Forstod det sånn at jeg da ble sendt til å bekrefte paypal, men det kom bare opp en blank hvit side. Tenkte først at ordren da ikke var i orden, men ser jeg har fått bekreftelsemail på e-post. Kan man betale via paypal uten å måtte skrive inn passord?

Litt usikker på om jeg har bestilt sko nå eller hva.. Flere som har bestilt der i fra?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...