Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke klage på kvaliteten på støvlene, jeg går litt skjevt så hælene blir rart slitt. De er brukt i fire år, tidvis mye, her i Bergen så er ikke overrasket over at det snart er på tide å bytte de ut. Lurer bare på om noen har noen forslag til andre merker.

 

Skal ærlig innrømme at jeg er forfengelig, og at de aller fleste støvlene hos f.eks. xxl ikke er noe jeg ville brukt andre steder enn på hytta.

Lenke til kommentar

Er vel verdt pengene utseendemessig.

 

Om det samme kan sies på kvalitet kan jeg ikke uttale meg om, men Red Wing virker å være svært solide saker, kanskje bortimot like solide som Timberland. (Tenker på 6-inch boot fra Timberland som er en vanvittig robust og solid støvel)

 

Avhengig av hva du kjøper så kommer du nok like langt med begge produkter selv med lite pleie. Passe på å rense de og smøre de inn iblant gjør nok mye for levetiden. Jeg er ganske sikker på at Red Wing boots får mye penere patina enn et par med Timberland boots.

Lenke til kommentar

Timberland-støvler krever vel ikke så mye vedlikehold. Støvler som de til Red Wing og Wolverine må man passe litt på, bruke litt forsiktig. Mine Wolverine 1000 Mile ble brukt mye i løpet av vinteren, nå er innersålen helt ødelagt, og yttersålen er i ferd med å løsne (akkurat sistnevnte kan nok ordnes av en skomaker). Dessuten er vel ikke grepet det beste på slike dyre støvler, med mindre man ordner med ny såle.

 

Jeg ville kanskje gått for Timberland til snø og sluddevær, og så brukt litt finere støvler i litt finere høst- og vårvær.

Lenke til kommentar

Hva er rimelig?

Når man skriver "i det rimelige segmentet", så vil det altså si i den rimeligste skalaen man kan få det produktet jeg refererte til. Slutt å gjør deg vanskelig.

 

Uansett takk for svar :)

Synes ikke timberland sine treffer helt min stil. Loake sine er snasen, men de blir nok litt i overkant prismessig er jeg redd. Hadde sett for meg noe rundt 1000,- til 1500,-

 

Edit:

Ser at de kan gå inn under budsjettet på ebay.

Noen som er i besittelse av et par og kan gi en formening om de er små eller store i størrelsen? Bruker 44 til vanlig, men kan strekke meg til 45 om de er små i størrelsen.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Timberland er limt (cemented) , red wing er sydd (Goodyear), dvs man kan såle om Red Wing når de blir slitt ut.

 

Gjelder dette alle modellene deres? For, jeg mener å ha sett noen som jeg bestemt mener er randsydd (dog, det kan ha vært et par Caterpillar, som jo likner veldig)?

 

Blir vel uansett noe i Timberland-stilen. Greit å slippe å tenke for mye når man kommer til et visst nivå med snø.

Lenke til kommentar

Skal ikke klage på kvaliteten på støvlene, jeg går litt skjevt så hælene blir rart slitt. De er brukt i fire år, tidvis mye, her i Bergen så er ikke overrasket over at det snart er på tide å bytte de ut. Lurer bare på om noen har noen forslag til andre merker.

 

Skal ærlig innrømme at jeg er forfengelig, og at de aller fleste støvlene hos f.eks. xxl ikke er noe jeg ville brukt andre steder enn på hytta.

Le Chameau. Jeg har både Hunter og støvler fra LC, og sistnevnte overgår Hunter på alle mulige måter. Komforten og kvaliteten er helt ypperlig. Prisen er noe stivere, men til gjengjeld så sponser du håndverket og råproduktet, ikke et markedsføringsbudsjett. Den korte modellen deres heter Anjou. De er ikke like pene i formen som Hunter, men passer absolutt inn i en klassisk garderobe. Samtidig kan du skryte av at du har håndlagde franske støvler i ordentlig rågummi.

 

Dersom du kan bevege deg bort fra støvler så kan jeg anbefale iShu+. Pene, vanntette og de har en form for patentert puste-teknologi som gjør at du ikke blir klam og svett. Swims har også et stort utvalg med vanntette sko som ikke er støvler. Begge to blir jo rene bysko, så man mister mye av den allsidige funksjonen som støvler kan tilby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...