Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, så jeg er på randen til å gi opp. Har prøvd utallige par sko det siste året. I Norge, i sverige, i tyrkia, i USA.

 

Føttene mine er rett og slett rare. Korte (ca 40-41) men brede, og med en flat hel. Dette gjør at sko enten er for trange eller for lange, og de chipper i helen uansett.

 

Tøysko gå greit (f.eks converse og myke joggesko) siden de former seg lett etter foten, men med en gang jeg prøver noe som helst mer fint (desert boots, wingtips, monks, bunadssko, dresssko etc) så er jeg lost.

 

Hvordan går jeg frem for å finne noe som passer? Går det an å gå til skomaker? Hvir mye koster det og hvor finner jeg en?

Lenke til kommentar

Dagestad i Oslo kan nok hjelpe deg.

Han tar garantert ikke betaling for å hjelpe deg, men han har ganske kostbare sko i butikken. Tror Alden og Loake er det rimeligste.

 

Jeg sliter også med det samme, men jeg er ekstremt plattfot.

 

Har et par sko som er mtm, og de har en veldig bra passform. Hjelper meg mye I hverdagen.

Endret av Bertelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så jeg er på randen til å gi opp. Har prøvd utallige par sko det siste året. I Norge, i sverige, i tyrkia, i USA.

 

Føttene mine er rett og slett rare. Korte (ca 40-41) men brede, og med en flat hel. Dette gjør at sko enten er for trange eller for lange, og de chipper i helen uansett.

 

Tøysko gå greit (f.eks converse og myke joggesko) siden de former seg lett etter foten, men med en gang jeg prøver noe som helst mer fint (desert boots, wingtips, monks, bunadssko, dresssko etc) så er jeg lost.

 

Hvordan går jeg frem for å finne noe som passer? Går det an å gå til skomaker? Hvir mye koster det og hvor finner jeg en?

Alden/Alfred Sargent burde være bra da

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekket ut Dagestad. 4000-ish kroner for et par sko, oioi

 

Regner med at det kom på litt mer en vanlig, men så mye penger har jeg ikke.

 

Loake var noe rimeligere på minimum 2200, men fortsatt noe over budsjett dessverre. Kan vel egentlig ikke forvente å få såpass fine sko for noe mindre.

 

Stuck med converse i 10 år til virker det som. Får bli rik asap.

Lenke til kommentar

Lær utvider seg med bruk, så det kan være at du med noen dagers lidelse kan få pene sko. Nå vet ikke jeg hvor ekstremt det er i ditt tilfellet, men jeg har nå ofte hvert nødt til å gå med sko i noen dager for at de skal være gode å gå i pga bred fot. Helt jævlig mens det holder på, men så blir det bra. Sjekk ut timberland eller noe lignende for rimelige støvler som ikke ser så ille ut.

Lenke til kommentar

Jeg kom over dette merket som jeg har funnet ut er et norsk merke. Så faktisk også #theStrong i FHM for en tid tilbake. Jeg finner meg i alle fall 4 par som jeg kunne tenkt meg på siden deres. Er det noen som har sett dem før eller har noen erfaring med disse skoene?

Jeg har ingen erfaring med de. Jeg tror dog at dette merket, som de fleste andre norske merker (dessverre), ikke er av den beste kvaliteten. Kan godt være jeg tar feil, men det er i hvert fall det jeg tror.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar! :) Takk for rabattkode og tips! :) Skal lufte forslag.

 

Chukkas kan være et greit valg tror jeg. Det skal jeg råde!

 

Diemme Roccia Vet ligger vel til 2500 kr hos nettbutikken til Ferner? Finnes de billigere noen steder?

 

Hva med Wolverine boots eller lignende? (Har aldri sett de før men har fått med meg at de har blitt nevnt et par ganger i denne tråden når jeg har skummet over gjennom tidene)

 

Har ikke kjøpt sko på 2-3 år (og da gikk det i Loake Litchfield og Sebago Arlington :p) så er litt utdatert :p

Endret av Pjuuok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...