Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I min bok hører svarte sko kun til formelle anledninger. Mulig at det ser greit ut med rådenim, men hva med resten av antrekket? Kan ikke tenke meg at det ser noe særlig bra ut med mindre man har en svart jakke og.

 

Det ser greit ut med det aller aller meste. Hvorfor tror du det er en klassiker? Man kan da ha hvilken farge man vil så å si på jakke/genser etc og det vil fremdeles se bra ut. Skoene er så langt i fra jakken/genser/skjorte at det går fint. Akkurat som svart uformell jakke fungerer med brune sko osv.

 

Svarte chelsea boots funker fint til svarte og grå bukser, men brunt er finere til alle andre farger.

 

Når det er sagt hadde jeg ikke hatt noe imot å ha et par svarte chelsea boots, men jeg ville nok ikke brukt de så mye da jeg allerede har brune.

 

Finnes da plenty av folk som foretrekker svarte kontra brune sko. Så selv om du ville ikke brukt de så mye så betyr ikke det at andre ikke ville gjort det. Poenget mitt var uansett hele tiden at det blir feil å si at man ikke kjøpe svarte chelseas fordi det ikke er så anvendelig. Fordi det er bullshit.

Lenke til kommentar

Hva folk foretrekker og hva som er mest anvendelig er to helt forskjellige ting; brune chelsea boots er mer anvendelige hvis man ser på alt fra fargesirkelen til stilnormer; det er rett og slett en objektiv sannhet. Dersom folk vil ha svarte chelsea boots er det inget problem, men da kan man ikke forvente at en som kjenner reglene vil støtte opp under valget. Det er som å si at vi ikke burde anbefale en kar som vil kjøpe en svart dress fra dressmann, la være å fjerne merket på armen, kneppe begge knappene, bruke svart skjorte og hvitt slips, og bruke brune ecco-loafers om å revurdere valget sitt siden det er det han foretrekker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Da tar jeg gjerne imot gode forslag til brune skinnsko med god såle, hvor det ikke er kritisk for helsen min å bruke brodder bare for å gå på asfalten når det har regnet.

Har ikke noe vesentlig behov for å gå over 2k, mtp at skoene blir brukt aktivt på reise både hit og dit.

Lenke til kommentar

Da tar jeg gjerne imot gode forslag til brune skinnsko med god såle, hvor det ikke er kritisk for helsen min å bruke brodder bare for å gå på asfalten når det har regnet.

Har ikke noe vesentlig behov for å gå over 2k, mtp at skoene blir brukt aktivt på reise både hit og dit.

Hvis du tør å bestille fra USA, LL Bean Kathadin og Chippewa 20065. Koster under 2k, visstnok god kvalitet og ser bra ut. Ellers skal Red Wing Beckman/Iron Ranger tåle mye juling gjennom flere år. Verdt prisen, selv om det kan oppfattes som litt drøy.

 

 

Seems legit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Red wing beckman?

 

Utifra bilder så virker de å være litt vel "massive"

 

Da tenker jeg vel mer i nærheten av Loake Bedale eller Dovedale

Lenke til kommentar

 

 

Utifra bilder så virker de å være litt vel "massive"

 

Da tenker jeg vel mer i nærheten av Loake Bedale eller Dovedale

 

 

Gå opp litt i pris og gå for Loake wolftan! Vanvittig gode boots, har de på ATM og de er hærlig gode både til å gå i og ellers ha på pga pelsen på innsiden.

 

kule er de og:

 

Wolf_Tan.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=

Lenke til kommentar

 

Gå opp litt i pris og gå for Loake wolftan! Vanvittig gode boots, har de på ATM og de er hærlig gode både til å gå i og ellers ha på pga pelsen på innsiden.

 

kule er de og:

 

Wolf_Tan.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=

Fargen på Loake Wolf er ikke spesielt pen imo. I tillegg synes jeg de fleste boots ser bedre ut i en litt røffere skinntype, f. eks scotch grain.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...