Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

 

Oppvaskmiddel typ Zalo eller slikt som man bruker til oppvaskmaskin? Tenkte det første, men så en på SF som la den i sistnevnte over natten.

 

Surfer litt på AFPOS nå - deer polishing bone ftw! Den er sikkert super til å pusse shell (mener jeg å ha lest) men bare jeg som synes det er litt spesielt å dra frem for å fikse skoene? :hmm:

 

Ja, bare skyll børsten, hell på zalo, skum inn hårene, skyll av, og la tørke.

 

Hjortebein har jeg ikke kjøpt meg, og har heller ingen planer om å skaffe det. Hvis man får skader på shell kan man bruke undersiden av en skje og påføre litt renovateur e.l. for så å gni det inn.

 

Siden lær er hud, kunne man ha brukt til nød en fuktighetskrem ment for mennesker på sko? Har ikke tenkt til å gjøre det, men hvis det hadde vært et nødstilfelle så er det jo sikkert bedre enn ingenting?

 

 

Nei, egentlig ikke; oljer og fett i fuktighetskrem harskner etter en viss tid hvis du påfører det på sko. Har dog lest at emuolje og kokosnøttolje kan brukes både som fuktighetskrem for sko og menneskehud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en "haug" av sko, men etter jeg begynte å henge her og på MoV har jeg kjøpt 9-10 par av kvalitet siden høsten 2012

Av de så frekventerer jeg kanskje 8 par hvis vi tar med sommerskoene.

 

Det er litt skummelt å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på sko i den tiden. Enda føler jeg ikke at jeg har begynt engang :p

Lenke til kommentar

I følge tabellen på hjemmesiden til L.L Bean så er UK 9.5 tilsvarende US10. Etter den tabellen skal jeg ha en US 9.5, men vil du si de er såpass romslig at hvis man bruker relativt tynne sokker så blir de for store? Jeg bruker stort sett relativt tynne bomullssokker ettersom det sjeldent er særlig kaldt i Bergen.

De anbefaler vel å gå ned en størrelse hvis man skal ha tynne sokker, halvannen om man bruker halve størrelser. Jeg brukte US-størrelsen min bare, tok den jeg har i Sebago Docksides, og så gikk jeg ned en halv for å ha plass til tykke sokker. Tror fint jeg kunne hatt US9 om jeg hadde brukt med tynne sokker, men lenge siden jeg har gått med de, og de er noen hundre kilometer unna akkurat nå, så får ikke sjekket.

Lenke til kommentar

Bestilte 16. eller 17. desember, levert i dag eller i morgen (Fedex-fyren ringte i dag men var ikke sikker på om han rakk å levere på adressen jeg oppga, men skulle prøve. Er i resepsjonen på jobb så jeg får ikke tak i før i morgen uansett).

 

Ca. 1 måned altså. Det kan jeg fint leve med :)

 

Jeg bestilte et par den 21 november, venter på dem fortsatt. Forsto det slik at man betaler når de er ferdig produsert og klar for sending?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte et par den 21 november, venter på dem fortsatt. Forsto det slik at man betaler når de er ferdig produsert og klar for sending?

Ja, du får en mail.

 

Fått tatt et par innebilder med skoene. Får ikke kost ordentlig med dem før til helga, hardt å bare putte de i skapet og ikke bruke bluchersene allerede i morgen. Jeg er veldig fornøyd, de er veldig pene!

 

Hva gjelder størrelsen på oxfordsene så føltes de ikke særlig forskjellig fra monksene mine som er på hiro-lesten. Disse er på olfe, som skal være noe smalere, men formen er også litt annerledes og det virker som det for min fot sin del går litt opp i opp.

 

Med blits:

post-44509-0-54283800-1389731231_thumb.jpg

 

Uten:

post-44509-0-65022700-1389731245_thumb.jpg

 

post-44509-0-67560100-1389731268_thumb.jpg

 

post-44509-0-12832000-1389731274_thumb.jpg

 

Edit: De hadde fortjent en bedre fotograf...

Endret av Herr Brun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Saphir Renovateur er veldig lite fuktighetsgivende, anbefales mest til å live opp voks som har mattet seg ned.

 

Ønsker du å beholde fargen på skoene og samtidig gi fuktighet vil jeg anbefale entel Lexol Conditioner eller Bick4. Hvis du vil gi mer fuktighet til skoene, og samtidig dem litt væravstøtende kan du bruke Filson eller Obenauf's Boot Oil. Ønsker du å gjøre dem maks væravstøtende bruker du Obenauf's HDLP, men da vil skoene bli mer matte. Personlig bruker jeg Obenauf's Boot oil på alle mine boots og HDLP på de jeg bruker i mer dårlig vær. Lexol bruker jeg på alle mine sko som trenger litt fuktighet - har til og med brukt det på et par semskede båtsko med variabelt hell.

Hvor er det du kjøper Obenauf's fra, direkte fra siden deres eller finnes det noen selgere som holder til i europa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...