Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis, men det blir for dumt å svare "neineinei sort er ubrukelig kjøp brunt" uansett hva folk vil kjøpe.

 

Noen ting er her inne skrevet i sten. Linker noen noe som helst svart, så kommer svarene om at det ikke er like anvendelig som noe annet.

Svarte chelsea boots er ca AKKURAT like anvendelig som brune til hverdags. Bank i bordet. Hvorfor i alle dager skulle ikke det være anvendelig liksom.

Lenke til kommentar

 

Noen ting er her inne skrevet i sten. Linker noen noe som helst svart, så kommer svarene om at det ikke er like anvendelig som noe annet.

Svarte chelsea boots er ca AKKURAT like anvendelig som brune til hverdags. Bank i bordet. Hvorfor i alle dager skulle ikke det være anvendelig liksom.

 

Brune chelsea boots vil etter "reglene" ofte være mer anvendelige siden de ofte brukes uformelt. Derimot, man trenger ikke alltid å følge reglene; selv har jeg begynt å like svarte sko mer og mer etter å hatt en liten "hat"-periode de siste par årene - har muligens også noe med at jeg, forhåpentligvis, snart skal ut i arbeidslivet hvor svarte sko nærmest er en norm.

Lenke til kommentar

 

Brune chelsea boots vil etter "reglene" ofte være mer anvendelige siden de ofte brukes uformelt. Derimot, man trenger ikke alltid å følge reglene; selv har jeg begynt å like svarte sko mer og mer etter å hatt en liten "hat"-periode de siste par årene - har muligens også noe med at jeg, forhåpentligvis, snart skal ut i arbeidslivet hvor svarte sko nærmest er en norm.

 

Chelsea boots er jo en uformell skotype, på samme måte som f.eks brogue bluchers. Svart passer også til det aller aller meste av buksetyper, med noen få unntak. Akkurat som det finnes unntak med brune også. Det er flere som bruker svarte jeans f.eks, det ser ikke brunt noe særlig bra ut til imo. Og mtp at det alt er et uformellt antrekk så passer det til jakker/gensere/skjorter osv også, ettersom skoene er langt i fra de, så det kræsjer ikke.

Lenke til kommentar

Med unntak av svarte bukser og mørkegrå/kull fargede "penbukser" vet jeg om ingen farger eller buksetyper hvor svarte chelseas passer bedre enn brune. Om chelsea boots er en uformell skotype er heller ikke direkte korrekt, det kommer helt an på såle, lest, osv.

 

Edit: Men, det jeg skal fram til er at dette er etter reglene, jeg liker bl.a. ofte navy med svarte sko også

Endret av cbfn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Definer "passer bedre". Det blir aldri feil med svarte chelsea boots til rådenim, mørke jeans, div. ullbukser etc. Man kan alltids si at man liker bedre brune selv, og at man selv hadde kjøpt det. Men å fraråde noen å kjøpe svarte chelsea's fordi det ikke er anvendelig? Det blir å dra ting alt for langt.

Chelsea boots er en uformell skotype uansett. Det er tross alt, boots. Det finnes selvfølgelig forskjellige typer lester, såler og så videre som du sier, men det vil aldri se dumt ut med chelsea boots i et hverdagsantrekk (om det står i stil selvfølgelig), selv om noen er mer uformelle enn andre. Akkurat som at man kan finne mer formelle bluchers, så vil de fremdeles være en uformell skotype.

Lenke til kommentar

 

Chelsea boots er jo en uformell skotype, på samme måte som f.eks brogue bluchers. Svart passer også til det aller aller meste av buksetyper, med noen få unntak. Akkurat som det finnes unntak med brune også. Det er flere som bruker svarte jeans f.eks, det ser ikke brunt noe særlig bra ut til imo. Og mtp at det alt er et uformellt antrekk så passer det til jakker/gensere/skjorter osv også, ettersom skoene er langt i fra de, så det kræsjer ikke.

Svarte chelsea boots funker fint til svarte og grå bukser, men brunt er finere til alle andre farger.

 

Når det er sagt hadde jeg ikke hatt noe imot å ha et par svarte chelsea boots, men jeg ville nok ikke brukt de så mye da jeg allerede har brune.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...