Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOL. Veldig merkelig at f.eks Loake selger skotrær med fjæring i da. De burde ha mer greie på sko enn deg.

Den som ler sist ler best, og det tror jeg er Rankiz. Loake har nok god peiling på sko, men Rankiz har nok også mer greie på skotrær enn det du har.

 

Skotrær med fjæring og kule i enden er sånn som dette:

http://desmond.imageshack.us/Himg168/scaled.php?server=168&filename=trees8il.jpg&res=landing[

 

Dette er bare sludder Rankiz.

Hælen på et par mokkasiner er såpass solid at en kule fra presset til en fjær ikke gjør stort med skinnet. Selv ikke etter flere års bruk forandrer hælen seg stort på slike sko. Presset fra fjæren retter seg mer oppover enn bakover, og det er derfor det funker så bra på toppen av skoen.

Merkelig at man bare ved å gå i en sko kan utvide den her og der etter press fra skoen, mens konstant press fra skotrær over lengre tid ikke kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp fått skotre i cedertre fra en produsent i Kina. Kjøpte de for 200 kroner på ebay. Skal kjøpe flere senere. De lukter godt også!

Sedetre lukter ja. Kjøper mine for 118 kr stykket fra Frankrike, Bexley. Er det salg kommer de på rundt 90 kr.

Hvordan er størrelsen på skotrærne til Bexley i forhold til skostørrelsene til Herring? :)

Lenke til kommentar

Nettopp fått skotre i cedertre fra en produsent i Kina. Kjøpte de for 200 kroner på ebay. Skal kjøpe flere senere. De lukter godt også!

Sedetre lukter ja. Kjøper mine for 118 kr stykket fra Frankrike, Bexley. Er det salg kommer de på rundt 90 kr.

Hvordan er størrelsen på skotrærne til Bexley i forhold til skostørrelsene til Herring? :)

De var overraskende store i størrelsen, så jeg måtte bytte inn de jeg kjøpte i str 41 (7 UK) til str 40 (6.5 UK). Bruker 6.5 UK i Herring og Loake sine størrelser og 7 UK i C&J og Carmina.

 

Står forøvrig dette på hjemmesiden til Bexkley: "About which size to pick, take the same one as your shoes. If you have half size, opt for the size below."

Lenke til kommentar

LOL. Veldig merkelig at f.eks Loake selger skotrær med fjæring i da. De burde ha mer greie på sko enn deg.

Skotrær med fjæring og bare en kule i enden presset ut hælen på et av mine skopar, skjønner ikke hva du ler av.

 

Det er jo fjæring i Loake sine skotrær også da! Er det så forbanna vanskelig å skjønne??? Du snakker som om alle skotrær med fjæring ødelegger hælen på skoene. :omg:

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at dere leser hva Rankiz skriver: "skotrær med fjæring og BARE EN KULE I ENDEN", med andre ord denne typen: http://desmond.imageshack.us/Himg168/scaled.php?server=168&filename=trees8il.jpg&res=landing

 

Det har han presisert i alle postene sine, så nei, det er helt feil at han "snakker som om alle skotrær med fjæring ødelegger hælen på skoene". Det er bare enkelte her som tydeligvis har litt problemer med å lese...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig et par enkle kanvassko til å bruke ute i varmen og tok de på i dag for å gå de inn litt. Men etter som dagen har gått og foten har blitt fuktigere har de begynte å knirke i helene. Altså ikke i sålen, men i "helveggen" som gnisser mot sokken når jeg trår ned. Noen som har opplevd dette, evt. vet om en "fiks"? Alt jeg finner på nettet handler om at det er sålen som gnisser, men det er ikke mitt tilfelle. Innsiden er også kanvas for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...