Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snuzk1: Til sommeren ville jeg hatt minst to par sko + "spesialsko" (herunder fotballsko). Et par semskede brogues til litt mer "fine" anledninger og et par bruks-sko som du smetter på deg, type vans, converse, seilsko, sneakers eller hva det måtte være. Pluss fotballsko, i ditt tilfelle.

 

fkm: Vet du om noen som fører de der i Oslo?

 

Rankiz: Chukkas og spesielt Chelsea boots er temmelig lite kurante om sommeren, imo.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Kjøp deg Chelsea boots eller chukkas, kan brukes høst, vår og vinter.

 

Herregud, leser du i det hele tatt spørsmålene du svarer på? For det første, han spør om sommersko. Videre nevner han at han gjerne vil kunne spille fotball i dem. Tror du virkelig chelsea boots og chukkas er gode forslag?

 

 

Herr Brun: Nei.

Lenke til kommentar

Kjøp deg Chelsea boots eller chukkas, kan brukes høst, vår og vinter.

 

Herregud, leser du i det hele tatt spørsmålene du svarer på? For det første, han spør om sommersko. Videre nevner han at han gjerne vil kunne spille fotball i dem. Tror du virkelig chelsea boots og chukkas er gode forslag?

 

 

Herr Brun: Nei.

 

Du har svart feil på spørsmål før du også, ingen som kappa av deg armen av den grunn.

Lenke til kommentar

He-he. Har lite peiling på sko og hva som er mest "bang for the buck" for tiden. Holder på å bygge en garderobe med litt kvalitet i, men har hele tiden nedprioritert dressko(hadde et okei alternativ før). Har en svart og en mørkegrå dress, men den sistnevnte er liten og brukes desverre sjeldent nå. Skal skaffe meg ny dress senere.

 

Altså: Mine første ordentlige dressko til bruk for hovedsaklig svart dress. Gjerne ikke det mest formelle, men noe ala cap toe(?) eller lignende. Er disse ok? http://www.herringsh...d=6&shoeid=3068

Har ikke så god rå, spesielt siden jeg har lyst på noen brune wingtips om ikke lenge.

 

Forresten noen kode for skotrær på herring, eller kan gi meg link til et par i sedertre som vil fungere for "vanlig" 43? Litt lat, men ser mange har bommet her. Det har jeg ikke råd til nå.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha et ordentlig par dressko ville jeg gått for et klassisk par sorte cap-toed oxfords uten perforering. Da vil du aldri være underdressed på skofronten (med mindre du bærer smoking eller sjakett). Broguesene du snakker om å anskaffe vil, litt avhengig av hvor sjuke mønstre du skal kjøre, funke fint til settinger som er mindre formelle.

 

PS: Svart dress er lite fleksibelt, fiks deg en ny snart!

Lenke til kommentar

He-he. Har lite peiling på sko og hva som er mest "bang for the buck" for tiden. Holder på å bygge en garderobe med litt kvalitet i, men har hele tiden nedprioritert dressko(hadde et okei alternativ før). Har en svart og en mørkegrå dress, men den sistnevnte er liten og brukes desverre sjeldent nå. Skal skaffe meg ny dress senere.

 

Altså: Mine første ordentlige dressko til bruk for hovedsaklig svart dress. Gjerne ikke det mest formelle, men noe ala cap toe(?) eller lignende. Er disse ok? http://www.herringsh...d=6&shoeid=3068

Har ikke så god rå, spesielt siden jeg har lyst på noen brune wingtips om ikke lenge.

 

Forresten noen kode for skotrær på herring, eller kan gi meg link til et par i sedertre som vil fungere for "vanlig" 43? Litt lat, men ser mange har bommet her. Det har jeg ikke råd til nå.

 

Takk for hjelpen!

 

Hvis du først skal gå for et par sorte sko så ville jeg som Erik foreslår gått for et par cap toe oxfords uten brogueing. NgZ har også rett når han sier at man bør holde seg unna alt som heter "polished leather", "corrected grain", "polished binder" osv.

 

Går du opp noen hundrelapper i pris får du disse, som er laget i ordentlig skinn. De har gummisåle, men til den prisen kan man ikke være alt for kresen:

 

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=5861

 

Er du villig til å gå enda litt opp i pris er disse veldig pene:

 

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&colset=1&styleid=91&shoeid=4565&brandid=6&catid=42&oldcolid=2433&stype=0&colourid=418

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...