Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

heisann... mye greier folk spør om og det blir litt rotete men nå var jeg inne på kartgreien og så jordkloden, tykte valg og minnegreiene, står jo minnekort der... ikke tlf minne, vil det si den ikke lagrer på tlf alikevel?

 

åpne kartgreia, trykker velg---innstillinger---nettvert--- "maks.bruk av minnekort".

 

 

ps:

 

fjernet den at "gå på nett", jeg fikk spørsmål å slå på "janne-nett" hver gang jeg åpnet "kart". må man gå på nett for å få gps? trodde dette var gratis jeg? sorry my e dumme spørsmål, men dette gps har aldri jeg sett eller hatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

talatuten er fin den! men et minus at jeg måtte file tommelneglen på høyre hånd da! fikk jo ikke trykket på 1,2,3 tastene! men pytt...

 

sliter med gps greia!

 

den knirker i tastene mere enn min k610i som jeg betalte 800; totalt for! :hmm:

 

ellers er det gøy å se tlf menyen på 42" tv! serlig når man ringer video! jeg kjøpte den på expert med superminutt!

Lenke til kommentar

Man kan fint bruke kart og GPS uten å gå på nett hvis man har lastet ned kartene. Det den bruker nett til er å laste ned kart til steder man ikke har kart fra før og evt oppdateringer på kartene. (Slik jeg har skjønt det hvertfall).

 

PS. Dette hører vel egentlig til under GPS-tråden

Lenke til kommentar

Jeg har lastet over et par spill på telefonen.. Men får ikke fjernet de igjen?? kommer programmet kunne ikke fjernes.

 

Har en del themes og spill og vil helst slippe å formatere minnekortet.

 

Noen måtte å ta backup på det??

 

Og om jeg formaterer minnekortet må jeg oppdatere telefonen på nytt og laste ned kart til gpsen??

Lenke til kommentar
Jeg har lastet over et par spill på telefonen.. Men får ikke fjernet de igjen?? kommer programmet kunne ikke fjernes.

Gå til programmet fra menyen og trykk "C", eventuelt åpne programbehandling og avinstaller derfra.

 

Har en del themes og spill og vil helst slippe å formatere minnekortet.

 

Noen måtte å ta backup på det??

PC Suite for å ta generell backup av telefonen. Filer på minnekortet er bare å kopiere til PC'n via en filbehandler eller eventuelt kortleser.

 

Og om jeg formaterer minnekortet må jeg oppdatere telefonen på nytt og laste ned kart til gpsen??

Hvis det er den nylig utgitte firmware oppdateringen du refererer til så gjelder det kun telefonen og ikke minnekortet så trenger ikke legge inn den på nytt. Hvis du har lagret kart på minnekortet blir jo det fjernet, ja.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg til å dele bilder og andre filer fra telefonen til pc over et hjemmenettverk med Wlan?

Har fått satt opp telefonen mot tilgangspunktet i nettverket, og telefonen vises i oversikten over nettverksenheter på pc'en. Men eneste valget jeg får er å åpne Windows Media Player, og når jeg gjør det så vises ingen stasjon eller filer fra telefonen i den...

Har satt deling på, og alle filer er delt ut fra telefonen...

Hva må jeg gjøre for å dele filer mellom pc og telefon via Wlan?

Er ikke akkurat ekspert på det å sette opp trådløse hjemmenettverk...

Noen som har gjort dette, og kan dele det med en "stakkar"?

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Hei. Har akkurat kjøpt meg nytt minnekort. Sandisk uldtra II 2gig. Jeg skal overføre alt fra det ene til det andre, og alt går greit bortsett fra sms. Mine sms er lagret på minnekortet. Det jeg gjorde var å ta backup av alt, via pc suite. Så satt jeg inn det nye minnekortet, og trykket restore. Alt ble kopiert tilbake til telefon og minnekort bortsett fra sms. Prøvde å gå inn på instillinger på meldinger, og forandret til "telefonminne" for å se om de lå der, men de ligger hverken på telefonminne eller det nye minnnekortet. Bare på det gamle kortet. Noen som vet hvorfor de ikke ble med over? Må jeg først legge de over til telefonen, og så sette i det nye kortet for så å kopiere de til det nye kortet? Klarer ikke det heller. Finner ikke noe valg for å kopiere de til telefon fra minnekort. Vet hvordan jeg forandrer minne, men da blir ikke de gamle beskjedene med over. Noen som vet.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Sinnsykt kult det da, er dette den eneste mobilen man kan koble til tvén??

K610i er jo en fin telefon, k810i er jo og på markedet idag. Mange som sliter med gps virker det som

 

Ellers er den kjapp i menyene??

 

Hehe, kjedelig å file ned neglene da ;)

8569721[/snapback]

overaskende kjapp ja. N73 er en seigmann i forhold!

Lenke til kommentar
Jeg har lastet over et par spill på telefonen.. Men får ikke fjernet de igjen?? kommer programmet kunne ikke fjernes.

Gå til programmet fra menyen og trykk "C", eventuelt åpne programbehandling og avinstaller derfra.

 

Har en del themes og spill og vil helst slippe å formatere minnekortet.

 

Noen måtte å ta backup på det??

PC Suite for å ta generell backup av telefonen. Filer på minnekortet er bare å kopiere til PC'n via en filbehandler eller eventuelt kortleser.

 

Og om jeg formaterer minnekortet må jeg oppdatere telefonen på nytt og laste ned kart til gpsen??

Hvis det er den nylig utgitte firmware oppdateringen du refererer til så gjelder det kun telefonen og ikke minnekortet så trenger ikke legge inn den på nytt. Hvis du har lagret kart på minnekortet blir jo det fjernet, ja.

8570266[/snapback]

 

1. Jeg har prøvd å avinstallere: kommer kan ikke fjerne programmet.

2. Finner ikke spill eller themes på minnekortet. er det en hemlig mappe alt legger seg i??

 

Ellers takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Her er det som må settes opp på telefonen for at voipdiscount skal virke.

Jeg refererer på engelsk, da jeg har mobilen på engelsk og orker ikke prøve å finne på norske ord, om dere skjønner.. hehe

 

Jeg benytter www.voipdiscount.com, som gir deg gratis telefefoni til fastnr. i store deler av verden. De starter med 15dager gratis tror jeg, så må du sette inn 10euro. Med disse euroene får du 120dager med gratis ringing, samt at du kan benytte kreditten til å ringe mobil, evt. sende sms fra sidene deres. For å få konto, må du installere programmet og opprette konto via det. Dessverre kan det ikke gjøres via websiden.

 

Tools -> Settings -> Connection -> SIP settings

 

Options -> New SIP profile -> Use default profile

 

Profile name: VOIP

Service profiler: IETF

Default access point: velg ditt WLAN

Public user name: sip:[email protected]

Use compression: No

Registration: When needed

Use security: No

 

Proxy server:

Proxy server address: sip.voipdiscount.com

User name: brukernavn

Password: passord

Allow loose routing: Yes

Transport type: UDP

Port: 5060

 

Registrar server:

Registrar server address: sip.voipdiscount.com

Realm: sip.voipdiscount.com

User name: brukernavn

Password: passord

Transport type: UDP

Port: 5060

 

 

Tools -> Settings -> Connection -> Internet tel.

 

Option -> New profile

Select SIP URI: velg din sip-profil som kommer opp.

 

Når dere skal bruke SIP når dere er ute å farter, så benytt Tools - Internet tel.

Den setter opp telefonen, slik at det er bare å ringe..

 

Når dere skal ringe til noen, så er det viktig å benytte 0047 eller +47 foran nr.

 

Håper dette hjelper litt.... Resten må dere nesten prøve å finne ut selv.. ;-)

8568978[/snapback]

 

Takker og bukker! Dette funka på første forsøk! :thumbup:

(Nja, mulig det var andre eller tredje ...) :innocent:

 

Men det virker. :w00t:

Lenke til kommentar

Kunne noen skrivet en liten anmeldelse av musikk delen på telefonen?

Lydkvalitet osv? Da tenker jeg ikke på de medbrakte hodetelefonene, men i telefonen generelt :)

 

Er det mulig å legge inn andre spillere? Eller få spilleren til å kunne spille av FLAC?

Lenke til kommentar
Kunne noen skrivet en liten anmeldelse av musikk delen på telefonen?

Lydkvalitet osv? Da tenker jeg ikke på de medbrakte hodetelefonene, men i telefonen generelt :)

 

Er det mulig å legge inn andre spillere? Eller få spilleren til å kunne spille av FLAC?

8575620[/snapback]

 

Vet ikke om det hjelper å gjenta seg flere ganger, du postet jo akkurat den samme posten 7/5 (#1845)... :hmm:

 

Om noen ønsker å skrive om det, så gjør de nok det etterhvert... Ikke meningen å være sur og grinete, men blir bare *litt* irritert når jeg må lese en SÅ lang tråd og så dukker samme ting opp igjen og igjen.. hehe.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...