Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

japp!

 

når den settes til fabrikk står det i manualen at filer og slikt forblir i mobilen.

 

jeg får minnekortet mitt etter på og da skal jeg se hva som skjer når jeg setter det inn. om den gps greia spør om jeg vil bruke det. ellers tror jeg også formaterer alt da.

 

om jeg gidder...

 

 

 

 

Tar Akira`s råd.

 

formaterte den og nå ligger den og oppdaterer til siste SW. minnekortet kommer med postmann etterpå og da er det vel bare å IKKE åpne kart program før minnekortet sitter i! sant?

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar
japp!

 

når den settes til fabrikk står det i manualen at filer og slikt forblir i mobilen.

 

jeg får minnekortet mitt etter på og da skal jeg se hva som skjer når jeg setter det inn. om den gps greia spør om jeg vil bruke det. ellers tror jeg også formaterer alt da.

 

om jeg gidder...

 

 

 

 

Tar Akira`s  råd.

 

formaterte den  og nå ligger den og oppdaterer til siste SW. minnekortet kommer med postmann etterpå og da er det vel bare å IKKE åpne kart program før minnekortet sitter i! sant?

8578670[/snapback]

 

 

Skjønner ikke helt hvorfor folk snakker om å formatere eller gjenopprette frabrikkinstillinger hvis man har brukt kart uten minnekort. Jeg bare satte i mitt minnekort (etter å ha brukt kart uten) og da registrerer den først om det er et minnekort i telefonen og begynner å bruke det uavhengig av om det har vært der før eller ikke.

Lenke til kommentar
japp!

 

når den settes til fabrikk står det i manualen at filer og slikt forblir i mobilen.

 

jeg får minnekortet mitt etter på og da skal jeg se hva som skjer når jeg setter det inn. om den gps greia spør om jeg vil bruke det. ellers tror jeg også formaterer alt da.

 

om jeg gidder...

 

 

 

 

Tar Akira`s  råd.

 

formaterte den  og nå ligger den og oppdaterer til siste SW. minnekortet kommer med postmann etterpå og da er det vel bare å IKKE åpne kart program før minnekortet sitter i! sant?

8578670[/snapback]

 

 

Skjønner ikke helt hvorfor folk snakker om å formatere eller gjenopprette frabrikkinstillinger hvis man har brukt kart uten minnekort. Jeg bare satte i mitt minnekort (etter å ha brukt kart uten) og da registrerer den først om det er et minnekort i telefonen og begynner å bruke det uavhengig av om det har vært der før eller ikke.

8579114[/snapback]

 

Joda, det funker. Men all kart data blir lagret på det begrenset internminne. Som kan være kjekt å holde av til SMS/MMS/Kalender og Kontakter. Hvis du ser i min GPS tråd sin første post så ser du hvordan du kobler mobilen til PCen og skal bruke MapLoader programmet. Når du gjør det så viser den deg hvor mye ledig plass du har til kart. Da vil den vise deg den ledige plassen som kart programmet bruker. Da vil du se at du har ganske lite plass. Hvis du ikke har planer om å laste ned masse kart data så går det nok greit for deg. Men skal du ha feks danmark, sverige, england..steder vi i Norge kan reise til ganske ofte...så vil det interne telefonminnet være for lite ganske raskt.

 

DERFOR

 

Må du formatere mobilen din og starte kartprogrammet på nytt med minnekortet inni. For programmet vil by default se etter ett minnnekort...men når det ikke er der, vil det bruke det interne minnet.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Tror ikke du forstod helt hva jeg mente. Har da lastet ned både Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Italia og Spania med MapLoader til minnekortet. Telefonen bruker nå minnekortet, noe jeg har testet. Første gang jeg brukte kartprogrammet var uten minnekort så da brukte den telefonminnet. Men telefonen registrerer når du putter inn et minnekort og begynner automatisk å bruke dette uten at du må formatere.

Lenke til kommentar
Tror ikke du forstod helt hva jeg mente. Har da lastet ned både Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Italia og Spania med MapLoader til minnekortet. Telefonen bruker nå minnekortet, noe jeg har testet. Første gang jeg brukte kartprogrammet var uten minnekort så da brukte den telefonminnet. Men telefonen registrerer når du putter inn et minnekort og begynner automatisk å bruke dette uten at du må formatere.

8579272[/snapback]

 

Kanskje noe som skjedde med siste FW oppgradering. Jeg vet ikke. Men det var ikke slik det funket når jeg satt mobilen i førstegang.

 

Men bra at det funker da!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Jeg stilte tidligere noen spørsmål vedr oppkobling av N95 i et trådløst hjemmenettverk.

Er det noen som har fått dette til?

Dele filer mellom pc og telefonen over wlan?

 

Hva må til for å knytte denne kontakten?

8579749[/snapback]

 

Du må bruke den softwaren som du får på CDen i pakka. Husker ikke hva det heter...men er noe sånt homenetwork sak greier. Med den får du overført bilder til og fra en PC og kan også styre musikk på en PC fra mobilen din. Ganske kult!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Angående Nokia Software Updater:

Etter installasjon, og når jeg skal åpne programmet, kommer åpningsbildet opp, blir i 3 sekunder, og så avsluttes det. Programmet starter altså ikke. Har prøvd å skru av brannmur og antivirus, re-installasjon, norsk og engelsk versjon... Ingenting hjelper.

 

Er det noen som har noen løsning på dette?

Lenke til kommentar
Jeg stilte tidligere noen spørsmål vedr oppkobling av N95 i et trådløst hjemmenettverk.

Er det noen som har fått dette til?

Dele filer mellom pc og telefonen over wlan?

 

Hva må til for å knytte denne kontakten?

8579749[/snapback]

 

Du må bruke den softwaren som du får på CDen i pakka. Husker ikke hva det heter...men er noe sånt homenetwork sak greier. Med den får du overført bilder til og fra en PC og kan også styre musikk på en PC fra mobilen din. Ganske kult!

 

AKIRA

8580006[/snapback]

 

Men dette fungerer bare ved hjelp av bluetooth/usb kabel?

Jeg har lyst å koble telefonen til pc'en med wlan

 

Jeg har fått til å koblet meg opp til routeren for å surfe på nett etc, men får ikke koblet meg til pc'en.

Har prøvd å dele filer, men når jeg trykker på mobilen under nettverksenheter starter WMP, men telefonen er ikke å finne der...

Noen som forstår hva jeg mener, og vet hva jeg må gjøre for å få til dette?

Lenke til kommentar
Jeg stilte tidligere noen spørsmål vedr oppkobling av N95 i et trådløst hjemmenettverk.

Er det noen som har fått dette til?

Dele filer mellom pc og telefonen over wlan?

 

Hva må til for å knytte denne kontakten?

8579749[/snapback]

 

Du må bruke den softwaren som du får på CDen i pakka. Husker ikke hva det heter...men er noe sånt homenetwork sak greier. Med den får du overført bilder til og fra en PC og kan også styre musikk på en PC fra mobilen din. Ganske kult!

 

AKIRA

8580006[/snapback]

 

Men dette fungerer bare ved hjelp av bluetooth/usb kabel?

Jeg har lyst å koble telefonen til pc'en med wlan

 

Jeg har fått til å koblet meg opp til routeren for å surfe på nett etc, men får ikke koblet meg til pc'en.

Har prøvd å dele filer, men når jeg trykker på mobilen under nettverksenheter starter WMP, men telefonen er ikke å finne der...

Noen som forstår hva jeg mener, og vet hva jeg må gjøre for å få til dette?

8580670[/snapback]

 

Nei, du tenker på PC Suite. På CDen du fikk med så har du PC Suite og driverne osv. Men UNDER dem i menyen du får opp når du setter inn CDen...så har du noen tilleggsprogrammer. En av disse er en mediaserver applikasjon. Installer den, så får du gjøre akkurat det du beskrev.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Jeg stilte tidligere noen spørsmål vedr oppkobling av N95 i et trådløst hjemmenettverk.

Er det noen som har fått dette til?

Dele filer mellom pc og telefonen over wlan?

 

Hva må til for å knytte denne kontakten?

8579749[/snapback]

 

Du må bruke den softwaren som du får på CDen i pakka. Husker ikke hva det heter...men er noe sånt homenetwork sak greier. Med den får du overført bilder til og fra en PC og kan også styre musikk på en PC fra mobilen din. Ganske kult!

 

AKIRA

8580006[/snapback]

 

Men dette fungerer bare ved hjelp av bluetooth/usb kabel?

Jeg har lyst å koble telefonen til pc'en med wlan

 

Jeg har fått til å koblet meg opp til routeren for å surfe på nett etc, men får ikke koblet meg til pc'en.

Har prøvd å dele filer, men når jeg trykker på mobilen under nettverksenheter starter WMP, men telefonen er ikke å finne der...

Noen som forstår hva jeg mener, og vet hva jeg må gjøre for å få til dette?

8580670[/snapback]

 

Nei, du tenker på PC Suite. På CDen du fikk med så har du PC Suite og driverne osv. Men UNDER dem i menyen du får opp når du setter inn CDen...så har du noen tilleggsprogrammer. En av disse er en mediaserver applikasjon. Installer den, så får du gjøre akkurat det du beskrev.

 

AKIRA

8580785[/snapback]

 

Ja nå har jeg installert (og oppdatert) Home Media Server.

Telefonen er koblet til routeren via wlan, og jeg finner den under nettverksenheter. Men i Home Media Server programmet finnes den ikke under devices. Eneste som er mulig å legge til er PSP....

Så hva skal jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Gå til verktøy mappen, og velg Hjem.nettv. og sett opp deling og sånt der. Da jeg gjorde det dukket mobilen opp automatisk på PCen. Du velger i det oppsette Wlan tilgangspunktet ditt.

 

AKIRA

8581144[/snapback]

 

Har gjort det.

Deling på, og delt alle filer.

Som sagt finner jeg mobilen under nettverksenheter, men den er ikke på listen over devices i Home Media Server. (Får som sagt kun PSP opp som valg for "add devices")

Finner heller ikke mobilen under Windows Explorer.

 

Jeg har også satt alt på deling på pc'en, men jeg har ikke opprettet et "hjemmenettverk".

Lenke til kommentar
Tror ikke du forstod helt hva jeg mente. Har da lastet ned både Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Italia og Spania med MapLoader til minnekortet. Telefonen bruker nå minnekortet, noe jeg har testet. Første gang jeg brukte kartprogrammet var uten minnekort så da brukte den telefonminnet. Men telefonen registrerer når du putter inn et minnekort og begynner automatisk å bruke dette uten at du må formatere.

8579272[/snapback]

 

hvordan se med sikkerhetb at det er på minnekortet? jeg laster ned nå, først fikk jeg melding på telefon ved tilkobling at minnekortet kunne ike brukes? skjønte ikke noe av det...

 

uansett, laster ned nå og det står :

 

total selected: 34,1mb

 

space left on device: 547,3mb

 

noen som skjønner noe? minnekortet jeg kjøpte er jo 2048mb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...