Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk du!

 

men kan du spesifisere dette ram problemet litt nærmere?

8556114[/snapback]

Vel...

Tar nå utgangspunkt i min N73ME, og med de programmer jeg har innstallert/har kjørende på min...

 

N73 har 44Mb RAM. Etter at telefonen og programmene har tatt sitt, sitter jeg igjen med en 17-18Mb ledig RAM (etter en restart).

For å unngå trøbbel (både med telefonen og evnt. andre programmer), så er ikke jeg noe spesielt begeistret når RAM begynner å falle mye under 10Mb... Da frigjør jeg, f.eks. ved å restarte telefonen.

Normalt holder det en liten uke, uten at jeg trenger å frigjøre RAM.

Med SkyeCaller innstallert, holdt det ca. en dag!

Programmet alene stakk av med nesten 2Mb, og når programmet skulle hente riktig bilde ved en SMS eller et anrop, sugde det ut enda litt til.

Litt åpning/lukking av andre programmer, spill, etc. da, så var grensen nådd...

 

Testet ikke programmet over så veldig mange dagene, men mener at programmet lukket seg selv når RAM havnet på ca. 9Mb (og det gikk fort).

 

Som du skjønner er jeg ikke overbegeistret over programmet, selv om det egentlig fungerte smertefritt så lenge det hadde nok RAM.

Men syntes egentlig det ble vel slitsomt, både det med å følge med RAM'n slik at evnt. andre programmer/telefonen klarte å kjøre smertefritt, og også det å passe på at SkyeCaller hadde nok RAM til å klare å kjøre uten å lukkes automatisk.

 

Vitsen ble liksom borte med dette programmet, når du fikk teksten : "1 ny melding" i displayet, åpner meldingen, så er det fra en person du vet du har lagt til i SkyeCaller. Men, nei... Programmet kjører ikke, fordi det har lukket seg selv... :(

 

Går ut ifra at N95 muligens har fått litt større muskler på RAM-biten også da, så programmet kan fungere utmerket på denne. Men synes personlig N73 blir for pinglete ja...

 

Ble mye redigering og innsetting av nye linjer, men håper innlegget ble slik at det er mulig å forstå hva jeg mener... :)

8557903[/snapback]

Lastet ned en trial av skyecaller men blir spurt om en lisenscode.Hva skal det være godt for?Skjønte ingenting av det.Var jo tross alt bare en trial,hva er da vitsen når man ikke får testet likevel?
Lenke til kommentar

Lukter en SW oppdatering her jeg :)

Men må finne en pc med XP på, for Vista er det liten støtte for gitt :/

8557845[/snapback]

Jeg har brukt vista til alt utenom å legge over musikk..

8557938[/snapback]

 

weee.. må prøve

Lenke til kommentar

Kunne noen skrivet en liten anmeldelse av musikk delen på telefonen?

Lydkvalitet osv? Da tenker jeg ikke på de medbrakte hodetelefonene, men i telefonen generelt :)

 

Er det mulig å legge inn andre spillere? Eller få spilleren til å kunne spille av FLAC?

Lenke til kommentar
takk du!

 

men kan du spesifisere dette ram problemet litt nærmere?

8556114[/snapback]

Vel...

Tar nå utgangspunkt i min N73ME, og med de programmer jeg har innstallert/har kjørende på min...

 

N73 har 44Mb RAM. Etter at telefonen og programmene har tatt sitt, sitter jeg igjen med en 17-18Mb ledig RAM (etter en restart).

For å unngå trøbbel (både med telefonen og evnt. andre programmer), så er ikke jeg noe spesielt begeistret når RAM begynner å falle mye under 10Mb... Da frigjør jeg, f.eks. ved å restarte telefonen.

Normalt holder det en liten uke, uten at jeg trenger å frigjøre RAM.

Med SkyeCaller innstallert, holdt det ca. en dag!

Programmet alene stakk av med nesten 2Mb, og når programmet skulle hente riktig bilde ved en SMS eller et anrop, sugde det ut enda litt til.

Litt åpning/lukking av andre programmer, spill, etc. da, så var grensen nådd...

 

Testet ikke programmet over så veldig mange dagene, men mener at programmet lukket seg selv når RAM havnet på ca. 9Mb (og det gikk fort).

 

Som du skjønner er jeg ikke overbegeistret over programmet, selv om det egentlig fungerte smertefritt så lenge det hadde nok RAM.

Men syntes egentlig det ble vel slitsomt, både det med å følge med RAM'n slik at evnt. andre programmer/telefonen klarte å kjøre smertefritt, og også det å passe på at SkyeCaller hadde nok RAM til å klare å kjøre uten å lukkes automatisk.

 

Vitsen ble liksom borte med dette programmet, når du fikk teksten : "1 ny melding" i displayet, åpner meldingen, så er det fra en person du vet du har lagt til i SkyeCaller. Men, nei... Programmet kjører ikke, fordi det har lukket seg selv... :(

 

Går ut ifra at N95 muligens har fått litt større muskler på RAM-biten også da, så programmet kan fungere utmerket på denne. Men synes personlig N73 blir for pinglete ja...

 

Ble mye redigering og innsetting av nye linjer, men håper innlegget ble slik at det er mulig å forstå hva jeg mener... :)

8557903[/snapback]

Lastet ned en trial av skyecaller men blir spurt om en lisenscode.Hva skal det være godt for?Skjønte ingenting av det.Var jo tross alt bare en trial,hva er da vitsen når man ikke får testet likevel?

8558701[/snapback]

 

Det problemet med høyfrekvent lyd i høyttaleren sliter jeg også med. Var så irriterende at jeg krevde å bytte min N95. Fikk ny, men gjett hva: det samme problemet var i den nye og. Telefonen er perfekt på alle kanter, men dette er en basic greie som irritererer meg inne i granskauen. Snakket med en kompis som jobber på SIBA, som mener at mange N95 i den 1. produktlinjen sliter med det problemet. 2.produktlinje er rett rundt hjørnet og skal være forbedret. Vurderer å kreve ny igjen, men så irriterende.

Lenke til kommentar
oki, drøyer å kjøpe ... men guri så vanskelig å vente!  :whistle:

 

 

 

klarer nok ikke det  :!: ... er det ikke bare å ta en SW oppdatering da?

 

ang. susingen i mobilen er det prossesorlyden...

8560085[/snapback]

 

hvis susingen er prosessorlyden så synes jeg det er synd at nokia ikke klart å dempe den ytterligere, for det har ikke vært tilfelle i mine foregående telefoner. Kommer nok til å kreve ny tlf imorgen evt. pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Sjekk at dere ikke har lagret nummeret på to forskjellige navn. Det er nemlig nesten alltid grunnen til det dere beskriver.

 

(OBS! Har du lagret et ICE nummer? Nesten alle som gjør det klager etterpå at når noen ringer/sender sms vises ikke navn. De påstår de ikke har dobbeltlagret, helt til du nevner ICE)

8555583[/snapback]

Jeg har lagt inn ICE som "mellomnavn" på den gjeldene part, skriver du inn ICE på i kontaktkatalogen kommer det opp. SÅ det er ikke årsaken.

 

Problemet har dukket opp med 2 brukere. Jeg mottar sms hvor navnet står, så går det 5 minutter uten at telefonen er i bruk og jeg mottar en ny sms fra samme person. Ved første sms står navnet, ved andre sms står telefonnummer.

Har prøvd å ringe til nummeret som står i smsen og dukker navnet opp.

 

Merkelige greier.

 

Oppgraderte telefonen for et par dager siden og kan vel ikke se at jeg har gjort noen andre endringer i det siste.

 

Merkelige greier!

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha fulgt med rimelig bra i denne tråden, men er det noen som har kommet over noen gode vesker til N95? Som jeg skrev om tidligere, så hadde jeg problemer med veske med magnet. Og etter en runde i Trondheim, så har jeg ikke funnet noen vesker som jeg liker ennå.

 

Noen gode tips? (vil ha liggende type)

Lenke til kommentar

Skinn ja og så bør den være av en slik art at den sitter fast i beltet, så på Nokia CP-69 og den er jeg redd vil falle av etter mye bruk (men mulig jeg tar feil da...).

 

Har også sett på den som har vært linket til tidligere, men personlig så likte jeg ikke den typen, vil ha en helt enkel sak i beltet, som gjør at mobilen trives og ikke blir ødelagt. Ser også at det er viktig at den er rimelig tight, slik at slideren ikke flytter på seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...