Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

tusen takk for hjelpen ang bluetooth enheten.

en ting til, når jeg bruker N95 som modem går det veldig tregt.

hva er det som må gjøres ? jeg bruker internett koblingen i pc suite og har valgt netcom.

hva bør jeg bruke? 3g, hsdpa, edge ? og hvordan velger jeg hva jeg skal bruke på nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gpsen virker greit nok,selv om den vil ha meg inn her og der som ikke det går og kjøre,og velger enkelte veier som er noe lengere..

8549543[/snapback]

Har du prøvd å gå i instillingene å sette at den skal velge Korteste rute i steden for Raskeste? Jeg opplever hvertfall at den viser mer riktig vei med Kortest.

Lenke til kommentar

jeg er faktisk utrolig uenig med den kritikken N95 har fått....

den er dyr (faller snart i pris når sommer tilbuda kommer), batteriet er dårlig, kvaliteten kunne vært bedre på materialene men resten er :w00t: jeg syns de som har "anmeldt" mobilen under N95 har vært useriøse... bare fordi de har forventet utrolig mye av mobilen og at den er utlada etter 5 timer med intens bruk mener de at telefonen er crap osv...

Det er den ikke etter det jeg følte når jeg testet den!

Lenke til kommentar

Helt enig. Er absolutt ingen grunn å gi denne mobilen karakterer som 1 og 2, det blir bare for dumt. Skulle ønske de som la inn omtaler hadde tatt det litt mer seriøst, for folk som vurderer N95 blir jo veldig usikker når de ser at folk gir den en ener når den absolutt ikke fortjener en så dårlig karakter.

Lenke til kommentar
Gpsen virker greit nok,selv om den vil ha meg inn her og der som ikke det går og kjøre,og velger enkelte veier som er noe lengere..

8549543[/snapback]

Har du prøvd å gå i instillingene å sette at den skal velge Korteste rute i steden for Raskeste? Jeg opplever hvertfall at den viser mer riktig vei med Kortest.

8550378[/snapback]

 

Den sto på raskeste vei.. Men da ville den ha meg den lengste veien både i tid og strekning.

Byttet til korteste,da kjørte den den raskeste og korteste.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Tomtom sin. Jeg bruker den, og valgte den pga solid bygging - metallring gjør at den tåler å bæres i lomma på skikkelig vis - i motsetning til de som har hardplast kapsling. Opptil 10t batterilevetid. Slår seg av automatisk dersom uten bluetooth trafikk i 10min

 

Mpx selger den for 740,-

8549234[/snapback]

10 timer? Sweet. Kanskje på tide å bytte ut min gamle holux da. Men et par spørsmål. Kan man bytte batteri på den? Hva slags batteri bruker den?

 

Er det forresten noen som har erfaringer med hvilke som er best av TomTom sin og Holux GR 236? Holux sin nyeste har jo fått ekstremt mye skryt. Den jeg har nå er meget bra også, men den må byttes siden jeg

a) Trenger nytt batteri, det begynner å bli slitt

b) Trenger ny billader da jeg har herpet den jeg hadde

Og de to tingene til sammen koster sikkert mer enn å kjøpe ny

8549580[/snapback]

 

Man kan ikke bytte batteri på den, den har innebygd batteri. Men min varer i alle fall 10t.

 

Gunnar Nystul på Nystul navugasjon (www.tomtom.no) sa da jeg kjøpte min at Holux og TT MkII var hipp som happ på funksjonalitet, men TT er mer solid bygget, og mer egnet til å ta med i veska eller i lomma.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

jorang: Da er ny gps bestillt. Valget falt på den nye gr 240 fra holux. 2 timer mindre batteritid, men et format som er sinnsykt mer praktisk.

64x22x15 mm :) :) :) :) Tyggegummipakkeformat er tingen :thumbs:

 

Bare to ting bekymrer meg.

 

1) Ingen har bekreftet dato på den, så jeg ender vell opp med å vente en stund :(

 

2) Den kommer kun med 12v lader ikke 220v. Men jeg har studert brukerveiledninger nøye, og ettersom jeg kan se så skal den gamle laderen fra min 230 fungere. Dersom den ikke gjør det må jeg vel bare finne en annen løsning :(

Lenke til kommentar
3G er jo kjappest om det er tilgjengelig. Men vær obs på at mobilt internet er treigt. Vi er vant med bredbånd, og du oppnår langtifra slike hastigheter med mobilt internet. Det blir omtrent som å gå tilbake til de gode gamle isdn dagene.

8550202[/snapback]

 

takk for hjelpen.

men hvilke tilgangspunkt skal jeg bruke da? netcom gprs, netcom mobil?

er gprs jeg har brukt men syntes det går så vanvittig treigt, netcom mobil da skjer det ingenting.

men om det er netcom mobil som egentlig skal brukes så er det vel noe jeg kan trykke på for at det skal virke og :)

Lenke til kommentar

Sjekk at dere ikke har lagret nummeret på to forskjellige navn. Det er nemlig nesten alltid grunnen til det dere beskriver.

 

(OBS! Har du lagret et ICE nummer? Nesten alle som gjør det klager etterpå at når noen ringer/sender sms vises ikke navn. De påstår de ikke har dobbeltlagret, helt til du nevner ICE)

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en tidligere post, så kan jeg bekrefte at SkyeCaller funket 100% både på innkommende/utgående anrop og SMS til meg ja (helt til programmet hadde brukt så mye RAM, at det automatisk ble lukket)...

Brukte programmet på en N73 jeg også...

 

Sikkert trial-versjonen som setter kjepper i hjulene for deg ja... :hmm:

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Sjekk at dere ikke har lagret nummeret på to forskjellige navn. Det er nemlig nesten alltid grunnen til det dere beskriver.

 

(OBS! Har du lagret et ICE nummer? Nesten alle som gjør det klager etterpå at når noen ringer/sender sms vises ikke navn. De påstår de ikke har dobbeltlagret, helt til du nevner ICE)

8555583[/snapback]

 

Jeg kan bekrefte at jeg hadde et ICE nummer lagret og hadde dette problemet med SMS navn som ikke kom opp.

 

Men så redigerte jeg navnet og "Utført" og vips så har det fungert siden..

 

SW V. 10.0.018

15-03-07

RM-159

Nokia N95(03.01)

 

Derimot sliter jeg veldig med SW feil da..

- Høyfrekvent (men lav) lyd i høytaleren under og etter samtale (til jeg skyver igjen tlf)

- Når UMTS dekning står på, rebooter tlf sånn ca. hver 2 samtale og når den starter opp igjen, så fungerer ikke microfon, og jeg må slå den av/på for at den skal funke igjen.

- GPS er ultra treig til å koble seg til.. i snitt 3min midt ute på et åpent jorde og 5-7 i frontruten på bilen.

- MP3 playback på 100% volum holder mitt batteri ca. 2,5t (koblet til stereoen via TV'ns AUX inngang)

- Thumbnails i galleri tar ca 7sek å generere i denne fancy modus visningen (14stk er d vel).. Min K800i til sammenligning brukte 2sek første gangen på 12 thumbnails visning (3x4)

 

Lukter en SW oppdatering her jeg :)

Men må finne en pc med XP på, for Vista er det liten støtte for gitt :/

Endret av aCe2k
Lenke til kommentar
takk du!

 

men kan du spesifisere dette ram problemet litt nærmere?

8556114[/snapback]

Vel...

Tar nå utgangspunkt i min N73ME, og med de programmer jeg har innstallert/har kjørende på min...

 

N73 har 44Mb RAM. Etter at telefonen og programmene har tatt sitt, sitter jeg igjen med en 17-18Mb ledig RAM (etter en restart).

For å unngå trøbbel (både med telefonen og evnt. andre programmer), så er ikke jeg noe spesielt begeistret når RAM begynner å falle mye under 10Mb... Da frigjør jeg, f.eks. ved å restarte telefonen.

Normalt holder det en liten uke, uten at jeg trenger å frigjøre RAM.

Med SkyeCaller innstallert, holdt det ca. en dag!

Programmet alene stakk av med nesten 2Mb, og når programmet skulle hente riktig bilde ved en SMS eller et anrop, sugde det ut enda litt til.

Litt åpning/lukking av andre programmer, spill, etc. da, så var grensen nådd...

 

Testet ikke programmet over så veldig mange dagene, men mener at programmet lukket seg selv når RAM havnet på ca. 9Mb (og det gikk fort).

 

Som du skjønner er jeg ikke overbegeistret over programmet, selv om det egentlig fungerte smertefritt så lenge det hadde nok RAM.

Men syntes egentlig det ble vel slitsomt, både det med å følge med RAM'n slik at evnt. andre programmer/telefonen klarte å kjøre smertefritt, og også det å passe på at SkyeCaller hadde nok RAM til å klare å kjøre uten å lukkes automatisk.

 

Vitsen ble liksom borte med dette programmet, når du fikk teksten : "1 ny melding" i displayet, åpner meldingen, så er det fra en person du vet du har lagt til i SkyeCaller. Men, nei... Programmet kjører ikke, fordi det har lukket seg selv... :(

 

Går ut ifra at N95 muligens har fått litt større muskler på RAM-biten også da, så programmet kan fungere utmerket på denne. Men synes personlig N73 blir for pinglete ja...

 

Ble mye redigering og innsetting av nye linjer, men håper innlegget ble slik at det er mulig å forstå hva jeg mener... :)

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...